Neomejen dostop | že od 9,99€
Tadej: Želel sem si postati igralec, zdaj pa se tone in tone besedila iz dneva v dan učim na pamet – in ko mislim, da končno znam, takoj na vrata potrka dvom. (smeh)
Klemen: Zaposlitev za nedoločen čas. Najprej se mi je to zdelo izjemno, uresničitev sanj, pozneje pa kot zapor.
Lea: Seveda! Mnogokrat! Zlasti če idealiziraš. Ko se ta ideja, iluzija razblini, boli. Kdaj se celo trpi. Ampak to je normalen proces spoznavanja, česa nočeš, da veš bolj specifično, kaj hočeš. Ni pa prijeten.
Klemen: Da ji je ime Mojca. Da se piše Fatur. In da je igralka. V registru je namreč kar nekaj Mojc Fatur.
Tadej: Duhovitost, dobrosrčnost, ustvarjalnost. Slabo pa prenašam, če bi si me kdo lastil.
Lea: Zdi se mi, da so za lik Rafaelle ključne tri lastnosti, da predstava omogoča zabaven komentar ženskega pola na pričakovanja moškega pola: nepredvidljiva, pusti te pri miru in pove, kar misli … kar pa kdaj ni prijetno slišati! Če bi rekla, katere lastnosti ne privoščim nobenemu partnerstvu, je to želja po prevladi.
Klemen: Da ji je ime Mojca. Da se piše Fatur. In da je igralka. V registru je namreč kar nekaj Mojc Fatur. Sicer pa smisel za humor, iskrenost in zvestoba. Zamerljivost pa je ena od lastnosti na mojem negativnem seznamu.
Lea: Toševa spontanost, ki ustvarja močan magnetizem skupine, da v kolektivu deluje kot nekakšno lepilo. Pri Klemnu je občudovanja vredno učinkovito prilagajanje na situacije in predloge, kar ustvarja lahkotno atmosfero za vaje in predvidevam, da tudi za uprizoritve.
Klemen: Leo sem šele dobro spoznal in navdušen sem nad tem, kako v življenju predano sledi svojemu srcu. Če začuti, da mora nekaj narediti, potem to tudi naredi. Tadejev smisel za humor in neverjeten improvizacijski um poskrbita za dobro voljo na vsaki, še tako naporni vaji. Oba pa sta izjemna igralca.
Tadej: Klemen in Lea sta soigralca, kakršna si človek lahko samo želi. Vem, zveni kot reklama, ampak je dejstvo. (smeh) Odlikujejo ju humor, prožnost, potrpežljivost, občutek za ritem (to je za komedijo zelo pomembno) – privilegij je deliti oder z njima.
Lea: Poznam veliko uspešnih zvez, ki so se ustvarile prek portalov … Sama sem bolj privrženka »surove« kemije, iz oči v oči, zato teh aplikacij ne uporabljam.
Tadej: Imamo srečo. (smeh)
Klemen: Na koncu ni pomembno, kaj se govori, najpomembnejše je, kar čutiš ob določeni osebi, ko si z njo na štiri oči.
Lea: Poznam veliko uspešnih zvez, ki so se ustvarile prek portalov. Kar je super, ampak zame je to vse malo čudno: kot drsiš po ekranu za novo bundo, tako počneš, ko raziskuješ, kakšne so potencialne možnosti ljubezni … Sama sem bolj privrženka »surove« kemije, iz oči v oči, zato teh aplikacij ne uporabljam.
Tadej: Živimo v času potrošništva, tudi z odnosi je tako, ponuja se in izbira, išče se najboljše razmerje med kvaliteto in ceno, vse mora biti vnaprej predvideno, odstopanja se ne tolerirajo, ampak saj veste, kako pravi star slovenski pregovor: kdor izbira, izbirek dobi. (smeh) Sam sledim občutku, občutek ve več kakor glava.
Tadej: Predvsem za Slovenca velja, da nikoli ni zadovoljen – če bi imeli presežek domačih izvirnih komedij, bi pa rekli, da so plehke ...
Klemen: Nimam tovrstnih nagnjenj. Sicer je pa vsak stand up nastop Tadeja Toša odlično ogledalo Slovencem. Mislim, da je kar precej Slovencev s prodornim smislom za humor, očitno pa nimajo potrebe, da bi napisali komedijo v obliki dramskega besedila.
Tadej: Predvsem za Slovenca velja, da nikoli ni zadovoljen – če bi imeli presežek domačih izvirnih komedij, bi pa rekli, da so plehke, zmeraj bi bilo nekaj, ampak prav je tako, komedija je samonikla bilka, raste tudi v temi, cveti lahko pozimi in daje sadove v suši. Drži pa, da težko stopamo v korak s preverjenimi tujimi teksti, majhni smo, tudi to ni nepomemben dejavnik. In ko se zgodi, da kdo kaj napiše, mu to zamerimo – tako da jaz delam komedijo iz tega, kakšni smo, pretiravam, seveda, ampak ljudje razumejo poanto. Majhni smo in se zmeraj čutimo ogrožene – hkrati pa se imamo za najpametnejše, odlična tema za komedijo.
Lea: Zdi se mi, da povsod primanjkuje kvalitete v tej poplavi kvantitete. In kar je absurd, da kljub hiperprodukciji vsega čutimo pomanjkanje. Humor je ventil za sproščanje napetosti. Da se življenje vzame bolj igrivo, ne tako resno. Slovenci smo morda bolj zadržani. Ampak bolj zadržani od koga? Tako primerjanje je lahko past. A to ne pomeni, da se ne hahljamo navznoter, kadar je nekaj smešno. Igralci čutimo te notranje smejalce, ki eventualno eksplodirajo! Morda šele, ko odhajajo iz dvorane. Nekateri ne želijo motiti drugih s svojim smehom ali pa se preprosto nočejo izpostavljati. Komedija o Slovencih bi bila lahko dober izziv, ja!
Lea: Žanrsko mi je komedija vedno ljubša. Do zdaj sem mogoče mislila, da resnejše vloge pomenijo, da mislim resno v tem poklicu. Da sem zanesljiva, točna, delovna. Zdi se mi, da sem si to že dokazala. Zdaj pa sem opremljena z orodji, da lahko soustvarjam komične trenutke. Vidim se povsod malo, ker me zanima veliko stvari, ne čutim potrebe, da bi se morala za kar koli odločiti. Izkušnja s SiTi Teatrom je ena boljših, saj prvič sodelujem z večino ekipe, jo občudujem in sem zelo lepo sprejeta. Tudi režiserka Ajda (Valcl, op. p.) nas podpira, zanima jo, kako smo. Nekoč je na vajah pogledala moje noge in rekla: »Imaš žulj zaradi salonarjev?« Načeloma sicer zelo malo »velikih« ljudi opazi detajle, a ti držijo celoto skupaj.
Klemen: Definitivno je bila predstava Tak si zame prelomna in sodelovanje s Tadejem je nekaj najlepšega, tako da me magnetna sila vleče k novim in novim projektom z njim.
Lea: S Tadejem sva že malo sodelovala v Krčmarici Mirandolini. Ampak je lepo biti del njune predanosti odnosom, gledališču, svojemu poklicu. Taki ljudje podpirajo in ne svetujejo. Toš mi na vajah govori: »Ja, vzemi si prostor! Oder je tvoj!«
Klemen: Zadnja leta sem se poglabljal v glasbeno produkcijo, leto 2023 pa je bilo zame prelomno v dojemanju pisanja pesmi. Ne več parodičnih, pač pa zelo osebnih. Pot do prvega samostojnega albuma me pelje tudi čez London, kjer sem po spletu okoliščin med drugim sodeloval z Majo Slatinšek. Srečala sva se prvič po petnajstih letih, ko sem skupaj z njo zapel na njenem poslovilnem koncertu, preden je odšla na študij v Anglijo. Ves ta čas, ki je vmes pretekel, naju ni prav nič odtujil. Podrobneje o tem projektu pa kaj več, ko bo izid albuma bližje.
Tadej: Da, Prešerna smo s prijatelji preoblekli v rock, zelo lepo smo se imeli v tranziciji materiala iz knjige na oder – korona je naredila svoje, je pa tudi res, da je Prešeren v Sloveniji zanimiv samo dva dni v letu: 8. februarja in 3. decembra (dan njegove smrti in rojstva, op. p.) – ampak sem zelo vesel, da smo bili na tem ustvarjalnem potovanju.
Klemen: Glede na število predvajanj na Spotifyju verjetno prav edina avtorska pesem mojega božičnega projekta, torej Under My Xmas Tree.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji