Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Zanimivosti

Samovozeča avtobusa prestala testiranje, kmalu na dunajskih ulicah

Dva mini električna avtobusa brez voznika sta uspešno prestala trimesečno testiranje na poligonu.
Čeprav gre za samovozeča avtobusa, bo vedno prisoten operater, ki bo s krmilno palico v roki nadziral delovanje avtobusa in po potrebi tudi posredoval. FOTO: Manfred Helmer/Wiener Linien
Čeprav gre za samovozeča avtobusa, bo vedno prisoten operater, ki bo s krmilno palico v roki nadziral delovanje avtobusa in po potrebi tudi posredoval. FOTO: Manfred Helmer/Wiener Linien
L. Z.
13. 11. 2018 | 10:21
13. 11. 2018 | 10:45
2:04
Dunajski javni promet bo poleg podzemne železnice, tramvaja in avtobusov aprila 2019 dobil še prva samovozeča električna avtobusa za deset potnikov. Vozila bosta po 2,2 kilometra dolgi progi v novi stanovanjski soseski Seestadt Aspern, kjer bosta stanovalce 20 kilometrov na uro brezplačno prevažala do postaje podzemne železnice. Avtobusa bosta ustavljala na šestih postajah po soseski, so sporočili s predstavništva mesta Dunaj v Ljubljani.

Tri mesece so ju testirali na posebnem poligonu, nato pa so ju (brez potnikov) programirali in nadgrajevali v realnem okolju. Prihodnje leto nameravajo uvesti redno potniško linijo. Čeprav gre za samovozeča avtobusa, bo vedno prisoten operater, ki bo s krmilno palico v roki nadziral delovanje avtobusa in po potrebi tudi posredoval.

»Operater je v avtobusu vedno prisoten, in sicer zato, ker tako zapoveduje zakon, po drugi strani pa tudi zaradi dodatne varnosti. Če se na vozišču pojavi ovira, se lahko vozilo samodejno ustavi, ne more pa se ji še izogniti. Takrat operater prevzame krmilo in obvozi oviro,« je povedal koordinator projekta »auto.Bus – Seestadt« Johannes Liebermann.

»Po zaključenem testnem obdobju bodo raziskovalci analizirali vse probleme, ki so jih doslej zaznali. Predvideli bodo posledice, če na primer vstopi preveč potnikov, ter preučili, kako lahko avtobus najbolje komunicira s potniki. Zaradi boljše varnosti so avtobusa opremili še s kamerami, ki zaznajo in celo prepoznajo ovire na cesti, da se lahko avtobus nanje primerno odzove,« so še sporočili z dunajskega predstavništva v Ljubljani.

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine