»Dvigujemo kozarec džina z Dubonnetom (ene najljubših pijač kraljice
Elizabete II., op. p.) in nazdravljamo kraljičini sočutni odločitvi, da se odreče krznu,« so te dni tvitnili predstavniki mednarodne organizacije PETA, ki se zavzema za etično ravnanje z živalmi, ko je z britanskega dvora prišla novica, da bo pri novih oblačilih kraljice uporabljeno le umetno krzno.
Čeprav je naravno krzno poleg draguljev doslej pogosto zaokrožalo kraljičino opravo, so z enega njenih najljubših plaščev menda že odstranili obrobo iz kunjega krzna, njena uradna stilistka zadnjega četrt stoletja
Angela Kelly pa je v svoji knjigi, ki je izšla pred kratkim, zapisala: »Če bo kraljica imela obveznosti v zelo hladnem vremenu, bo nosila umetno krzno, da ji bo toplo.« V potrditvi iz Buckinghamske palače so zapisali, da »to ne pomeni, da bodo vse krznene dodatke nadomestili z umetnim ali da kraljica nikoli ne bo več nosila krzna. Še vedno bo nosila pravo krzno, ki ga že ima.« Z njim so okrašena tudi ceremonialna oblačila.
Če bo kraljica imela obveznosti v zelo hladnem vremenu, bo odslej nosila umetno krzno. A to ne pomeni, da bodo vse krznene dodatke nadomestili z umetnim ali da kraljica nikoli ne bo več nosila krzna.
FOTO: Reuters
Kljub temu so aktivisti iz PETA in njej sorodne organizacije Humane Society International z odobravanjem sprejeli kraljičino odločitev, s čimer se je pridružila zavezam modnih hiš, kot so Stella McCartney, Prada, Gucci, Ralph Lauren, Burberry, Versace in Armani, v tem koraku vidijo odraz časa, saj po poročanju
Guardiana 95 odstotkov britanske javnosti zavrača nošenje pravega krzna. Čeprav so monarhinjo pozvali, naj razmisli, da bi značilna pokrivala članov kraljeve straže pred Buckinghamsko palačo iz kožuha kanadskega črnega medveda nadomestili s humano različico, so iz britanskega obrambnega ministrstva že sporočili, da takšnih načrtov nimajo. Da so se umetne alternative, ki so jih že večkrat preizkusili, slabše odrezale, in da je življenjska doba tistih iz pravega krzna dobrega pol stoletja.
Proti naravnemu krznu so se že izrekle številne modne hiše, kot so Stella McCartney (na fotografiji modna revija lani v Parizu), Prada, Gucci, Ralph Lauren, Burberry, Versace in Armani.
FOTO: Reuters
V bran živalim
Te dni so predstavniki organizacije Humane Society International pozvali vlado, naj Združeno kraljestvo prvo na svetu prepove krzno. Že lani so krzno kot prvi v nizu velikih modnih dogodkov prepovedali na modnem tednu v Lonodnu. A v tej smeri delujejo tudi na drugi strani Atlantika. Potem ko je mestna oblast v San Franciscu marca lani izglasovala prepoved prodaje krznenih izdelkov (veljati bo začela z novim letom), letos februarja pa jim je sledil še Los Angeles (z uveljavitvijo leta 2021), je pred slabim mesecem dni enako odločitev kar v imenu države sprejel kalifornijski guverner
Gavin Newsom.
Kalifornija je tako postala prva ameriška zvezna država, ki je prepovedala prodajo in izdelavo novih izdelkov iz krzna (ter tretja, ki je za večino živali prepovedala nastope v cirkuških predstavah). Prepoved krzna, ki bo začela veljati čez dobra tri leta, se ne nanaša na izdelke, ki so že v uporabi ali so namenjeni religioznim ali plemenskim obredom. Prav tako to ne velja za prodajo usnja, krzna psov in mačk, kravjo, jelenjo, ovčjo in kozjo kožo ter nagačene preparate. Bo pa ukrep pomembno zaznamoval milijardno industrijo, ki temelji med drugim na krznu kun, činčil in zajcev, zato je njihova podporna ustanova Fur Information Council of America že zagrozila s tožbami.
Macy's sicer ni prva ameriška veriga, ki bo leta 2021 s polic umaknila krzno, a vendarle je pomenljiva zaradi velikosti in dosega. FOTO: Reuters
Medtem ko borci za pravice živali še vedno opozarjajo, da so živali, ki jih vzgajajo zaradi kožuha, pogosto podvržene krutemu in nehumanemu ravnanju, nasprotniki razglašajo, da bodo prepovedi le pripomogle k razcvetu črnega trga, nekateri pa jih vidijo celo kot del radikalne veganske agende, pri kateri je krzno le prva stopnica za druge prepovedi glede tega, kaj nosimo in jemo.
V bran živalim stopajo tudi trgovci. Macy's sicer ni prva ameriška veriga, ki bo leta 2021 s polic umaknila krzno – pred njo je to že storila veriga JCPenney and Sears, a vendarle je ta še posebej pomenljiva. Lani je veriga z več deset trgovinami v skoraj vsaki zvezni državi dosegla prodajo v višini 21,4 milijarde evrov, zato je to odločitev doslej največjega ameriškega prodajalca.
Komentarji