Neomejen dostop | že od 9,99€
Ameriški oblikovalec Milton Glaser je sedel v enem od newyorških taksijev, ko je skiciral ikonični logotip, ki s črkami I in NY ter srcem na sredini izraža ljubezen do mesta, ki nikoli ne spi. Skoraj 50 let pozneje so znak, ki je medtem postal tako rekoč prispodoba New Yorka, spremenili. Razlika na prvi pogled ni velika, pa vendar je prevelika. Newyorčani ga ne marajo. We (srce) NY z napihnjenim srcem je po njihovem slab poskus osvežitve priljubljenega znaka. Kritičen je tudi slovenski oblikovalec Tomato Košir: »Znak ima histrionično osebnostno motnjo, saj z likovnim kričanjem malodane histerično zahteva pozornost.«
Kot je mogoče prebrati na spletni strani kampanje, je We (srce) NY le različica iz 21. stoletja. »Hoteli smo ohraniti referenco z izvirnim znakom, a spremeniti smer,« je pojasnil Graham Clifford. Klasično srce je zaokroženo, podobno balonu, s čimer so iskali asociacije na čustvenčke, črke so po novem izpisane v fontu, Newyorčanom znanem iz podzemne železnice, ki je, kot pravi Graham, ožilje oziroma utripajoče srce mesta.
A kljub vsem izbranim besedam v sporočilih za javnost estetsko občutljivi in na stari logotip navezani Newyorčani niso navdušeni. »Milton Glaser je zadel že v prvo,« je bil le eden od odzivov na vprašanje, ki ga je novinarka New York Timesa Emma G. Fitzsimmons postavila na twitterju. Neopravičljivo slab, žalitev velikega mesta, zanič, pravijo komentarji, med njimi pa izstopa predvsem vprašanje: zakaj bi spreminjali nekaj, kar deluje in čemur ni mogoče nič dodati?
Tudi razlogom za oblikovno spremembo, ki jih navajajo oblikovalci, ne verjame: »Stari znak je ponarodel tudi zaradi svoje oblikotvornosti. Prepoznavna sestavljanka črkovne družine American Typewriter in srca je v 47 letih rodila toliko mutacij, da bi zmogla še eno evolucijo. Če je ta res potrebna.« Na vprašanje, kakšne možnosti ima novi logotip, pa odgovarja, da je to odvisno od trme in slepote naročnikov. »Asociira me na čas, ko smo si varčni najstniki lahko omislili kavbojke Evi's. Današnji ekvivalent novemu znaku bi bilo bržda blago z Aliexpressa ali diskontne prodaje dvomljivega izvora.«
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji