Potem ko je
Placida Dominga osem žensk obtožilo spolnega nadlegovanja, velike glasbene hiše niso več mogle gledati stran. Filadelfijski orkester in Opera v San Franciscu sta že odpovedala sodelovanje z legendarnim tenoristom, v newyorški Metropolitanski operi, kjer naj bi Domingo nastopil prihodnji mesec, so za zdaj še zadržani. Počakali bodo do zaključka uradne preiskave, so sporočili.
Bodo pa obtožbe o spolnem nasilju nedvomno pustile temen madež na sicer ugledni karieri tenorista, ki je pretekli mesec nastopil tudi pri nas. Preiskovalci so že odprli primer, saj so številne plesalke, pevke in članice opernega osebja potrdile informacije o neprimernem tenoristovem vedenju. Ženske naj bi otipaval, jim lezel po krilo ter jih vsiljivo poljubljal.
Placido Domingo je bil od leta 2003 generalni direktor losangeleške opere, pred tem njen umetniški vodja - poziciji, na katerih je lahko izkoriščal svoj vpliv, vloge dajal ali jih jemal ter tako držal v šahu mlade pevke. Ustvarjal ali uničeval kariere, so zapisali pri agenciji AP, kjer so prvi objavili poročilo o neprimernem vedenju uglednega glasbenika. Domingo naj bi umetnice skušal prisiliti v spolno razmerje, če so ga odklonile, jih je »kaznoval« tako, da niso dobile dela.
Na obtožbe se je glasbenik odzval, a le na kratko dejala, da ga obtožbe žalostijo in da je »verjel, da je bilo njegovo obnašanje vedno sprejemljivo«.
Iz losangeleške opere so sporočili, da bodo za preiskavo obtožb najeli zunanje preiskovalce. »Placido Domingo je bil več kot tri desetletja kreativna sila naše ustanove, pa tudi Los Angelesa. A kljub temu smo zaposlenim dolžni zagotoviti «profesionalno delovno okolje, v katerem se bodo počutili dobro, spoštovano in cenjeno.«
Placido Domingo je bil od leta 2003 generalni direktor losangeleške opere. FOTO: Shannon Stapleton/Reuters
Kot piše
AP, so jim tri ženske povedale, da jih je Domingo nadlegoval, ko so bile še zaposlene v njegovi matični hiši. Eni je zatlačil roko pod krilo ter jo prisilil, da mu je v apartmaju zapela arijo. Domingo bi moral 18. septembra nastopiti na gala odprtju sezone v Filadelfiji, a so organizatorji povabilo preklicali: »Osebju moramo zagotoviti spoštljivo in primerno okolje za delo. Tako zaposlenim kot gostujočim umetnikom.«
Podobno so se odzvali v San Franciscu, kjer naj bi umetnik 6. oktobra pel ob 50. obletnici tamkajšnje opere. Dogodek so napovedovali kot »edinstven, enkraten nastop enega najbolj vplivnih pevcev v zgodovini opere«.
Da je Domingov ugled na visokem nivoju, priča tudi podatek, da so mu aprila v Metropolitanski operi pripravili poseben dogodek. za udeležbo na večerji so morali obiskovalci seči globoko v žep, »stol« jih je namreč stal od 2500 dolarjev (2200 evrov) naprej. Tenorist bi moral septembra in oktobra nastopiti v vlogi Macbetha, povabila za zdaj niso preklicali in to utemeljili: »Obtožbe o spolnem nadlegovanju jemljemo zelo resno, a gospod Domingo pri nas nikoli ni bil v poziciji, ko bi lahko vplival na odločitve o zasedbi v vlogah za kogar koli drugega razen zase.«
Za Placidom Domingom je dolga in uspešna kariera. FOTO: Reuters
Že čez nekaj dni, natančneje 31. avgusta, bo Dominga moč videti in slišati na festivalu v Salzburgu. Pričakovano so novinarji organizatorje že vprašali, ali nameravajo preklicati povabilo, vendar so to zavrnili. »Placida Dominga poznam več kot 25 let. Od vsega začetka sem bila navdušena, kako vljuden je vedno s sodelavci festivala. Narobe in nemoralno bi bilo, če bi na tej točki kar sami povlekli zaključke,« je dejala vodja festivala
Helga Rabl-Stadler.
Za Domingom je dolga in uspešna kariera. Med letoma 1996 in 2003 je bil umetniški vodja washingtonske opere, med letoma 2003 in 2003 pa njen generalni direktor. Upokojena mezzosopranistka
Patricia Wulf, ki je dolgo časa nastopala v tej ugledni ameriški glasbeni ustanovi, je zdaj edina, ki je stopila iz anonimnosti in z imenom in priimkom maestra obtožila spolnega nadlegovanja.
Domingo se je do nje nespodobno vedel, ji pogosto poskušal na silo svetovati ter jo nadlegoval v garderobi. Ko se je o tem zaupala kolegici in ji je ta svetovala, naj ga prijavi, ji je Wulfova odvrnila: »Ne bodo odpustili njega, pač pa mene.« Šele zdaj, ko njena kariera ni več na kocki, si je upala z besedo na dan in k temu pozvala tudi druge umetnice.
Komentarji