Saj se je želel izviti, a mu ni prav dobro uspelo, bi lahko ocenili reakcijo slovitega pisatelja
Stephena Kinga, ki je imel kot član Ameriške filmske akademije besedo pri podeljevanju
nominacij za oskarje v treh kategorijah – najboljši film, avtorski in prirejeni scenarij.
Upor, zlasti temnopoltih žensk, je sprožil, ko je dejal, da ne bi pri izbiri nikoli dajal prednosti raznolikosti pred umetnostjo. »Le kakovost me zanima in razmišljati kakorkoli drugače, bi bilo napačno,« je tvitnil v torek zjutraj. To je bil odmev na besede igralke
Isse Rae, ki je
ob obelodanjenju seznama najboljših režiserjev, na katerem tako kot na tistem za zlate globuse in bafte že spet ni nobene ženske, pikro dejala: »Čestitam, fantje!«, podobno kot je lani ob isti priložnosti in na las podobnem spisku 'moških' reagirala igralka
Natalie Portman.
Doslej je bilo v 92-letni zgodovini podeljevanja oskarjev tej kategoriji nominiranih le pet režiserk, a le ena je dejansko dobila oskarja –
Kathryn Bigelow za film The Hurt Locker (
Bombna misija, op. p.). Kaj pa letošnje izvrstne
Lulu Wang,
Marielle Heller,
Céline Sciamma,
Lorena Scafaria,
Mati Diop in
Melina Matsoukas, se sprašujejo različni pisci.
A King si je s svojo izjavo nakopal predvsem kritike, da njegov argument temelji na ideji, da se kakovost in raznolikost medsebojno izključujeta. Njegova dosedanja fenica, režiserka
Ava DuVernay, ga je zato označila za nazadnjaškega in ignorantskega, medtem ko je piska
Roxane Gay tvitnila, da očitno King verjame v kakovost zgolj ene demografske skupine – belske.
King je pozneje poskušal svoje besede omiliti; da je treba ljudem ne glede na spol, barvo kože ali spolno usmerjenost dati enako priložnost, »in res je, da ne moreš zmagati, če te izločijo iz tekme«. Ni mu uspelo preveč dobro. Oglasila se je namreč še nekdanja svetovalka
Baracka Obame,
Brittany Packnett, in pritrdila teoriji DuVernayeve: »Način, kako se meri kakovost, ostaja ekskluziven in zato ozek. Temnopolti pa naj ostanejo v getu, vse dokler se ne izkažejo za moderne, ne?«
Komentarji