Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Potovanja

Kraljevina, ki skrbi tudi za turizem

V britanski prestolnici je večina navdušena 
nad zgodovino, kulturo, arhitekturo, nakupovanjem, 
a niso redki, ki jih očarajo kronane glave.
Kažipot do kraljevske poroke. FOTO Mitja Felc
Kažipot do kraljevske poroke. FOTO Mitja Felc
23. 5. 2018 | 10:30
23. 5. 2018 | 11:09
4:34
Mogočno velemesto ob reki Temzi, ki ga vsako leto obišče več kot 33 milijonov turistov, je z razlogom ena najbolj priljubljenih svetovnih prestolnic. Kot je bilo videti zadnji konec tedna, držijo ocene, da samo kraljevi turizem mestu vsako leto prinese milijone funtov.

London je brez dvoma najpomembnejše politično, finančno, poslovno, kulturno in izobraževalno središče Velike Britanije in eno najpomembnejših na svetu. Bogata zgodovina in pestra kultura sta glavna vzroka, da je v zadnjih petih letih po nekaterih ocenah število obiskovalcev naraslo za 20 odstotkov in že preseglo 33 milijonov turistov na leto.
Otoška prestolnica je za nas dobra izbira tudi zaradi redne letalske povezave z brniškega letališča, a to velja tudi v obratno smer, saj je tako imenovanih citybrake turistov tudi v Sloveniji zaradi nizkocenovnih letov vse več.
 

Dolg seznam želja

Seznam, ki si ga turisti ponavadi v grobem naredijo, kaj morajo obvezno videti v Londonu, je dolg. Niso pa redki, ki pred zgodovino, kulturo, zabavo, nakupovanje, kulinarično raznolikostjo postavijo kronane glave. Britanska kraljeva družina je brez dvoma najprepoznavnejša na svetu, ne gre pa zanemariti niti njenega vpliva doma in po svetu.
Več kot zgovoren dokaz za to, kako močno je v Veliki Britaniji zasidran kraljevi turizem, je bila sobotna poroka. Med sto tisoč zijali, ki so si ogledala sprevod svežeporočencev, je bilo namreč ogromno tujcev z vsega sveta. Med njimi tudi Brazilka srednjih let, po obrazu poslikana z angleško zastavo, ki je v polomljeni angleščini navrgla, da tega dogodka ne bi nikoli zamudila.
Navdušenje je bilo, razumljivo, tudi med mnogimi mladimi in starimi domačini z Otoka, a v Londonu vsaj dan pred usodnim »da« kakšne pretirane evforije (razen v bližini Buckinghamske palače, kjer se je gnetlo turistov) ni bilo videti. Zato pa v Londonu v petek ni bilo televizijskega sprejemnika, ki ne bi ves čas prenašal vsega mogočega, povezanega s kraljevsko poroko. A zdelo se je, da vsaj v pubih ljudi precej bolj zanima vrček piva pred seboj, saj so bili zelo redki, ki so se le bežno ozirali proti televiziji. So se pa tudi pivovarji pripravili na slovesni dogodek in v ta namen zvarili (povsem okusno) pivo, posebej posvečeno Harryju in Meghan.
 

Meka za trgovce

Na dan slovesnosti je iz Londona proti Windsorju vozil posebni vlak, do prizorišča sprevoda pa se je bilo treba sprehoditi še kakšen kilometer in pol. Prijazni policisti in prostovoljci so delo opravili brezhibno. Bolj ko se je bližal trenutek sprevoda, bolj je med večtisočglavo množico naraščala napetost. Okoli 12. ure, ko sta si Harry in Meghan obljubila večno zvestobo, je bilo iz hiš slišati, da so vsi prikovani pred televizijske zaslone ali radijske sprejemnike. Tisti na ulici, tudi mnogi prostovoljci, pa so buljili v prenos poroke na pametnih telefonih. Opaziti je bilo tudi kakšno hišo, povsem okrašeno s simboli kraljevega para.
A nekateri so bili prikrajšani za bežen pogled na par, vozeč se v kočiji, saj je bila gneča enostavno prevelika in na prizorišče vsi niso mogli. Tudi zaradi varnostnega pregleda, saj smo morali vsi mimo detektorja kovin. Bržkone pa med osmoljenci ni bilo najbolj gorečih navdušencev nad kraljevskim mimohodom, saj so se ti na pot odpravili že zjutraj in zato niso ostali zunaj varovanega območja.

Domači in tuji turisti so lani med obiskom Londona zapravili 32,2 milijarde funtov (36,68 milijarde evrov). Vsekakor gre večina denarja za nastanitev, hrano in prevoze, a kraljeva družina pride prav tudi trgovcem. Zastave, nakupovalne torbe, krožnike ter skodelic s podobo poročnega para in kraljevskih motivov, kipce, maske, ... in polno druge podobne šare – naj ljubitelji tovrstnih reči ne zamerijo izrazu – je bilo mogoče kupiti na vsakem koraku. A nakup spominka je še najmanj, če pomislimo, da so bili nekateri pripravljeni odšteti več sto funtov za druge nujne stroške, samo zato, da so bili lahko »priča« kraljevske poroke.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine