Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Zastavonoša med Kijinimi športnimi terenci

Četrti sorento je tudi (priključni) hibrid, v Sloveniji pa naj bi osvajal predvsem z dizlom.
Ob skoraj nespremenjenih zunanjih merah je dobil sorento nove luči, masko in sprednji spojler, nekoliko pa so tudi znižali pokrov motorja.
Ob skoraj nespremenjenih zunanjih merah je dobil sorento nove luči, masko in sprednji spojler, nekoliko pa so tudi znižali pokrov motorja.
31. 5. 2021 | 07:00
3:08
Kijin nekdanji izredno uspešni šef oblikovanja Nemec Peter Schreyer je v pogovoru za Delo pred leti dejal, da so kie pred njegovim prihodom veljale za oblikovalske sive miške, izjema da je bil model sorento. Tega si je torej zapomnil. Še pred Schreyerjevim ​prihodom je bil to res prvi elegantnejši avtomobil te znamke, predstavili so ga leta 2002, takrat se nam je zdel malce podoben mercedesu ML, kar se nikakor ni zdelo slabo. No, sorento je, tako kot vse drugo pri tej korejski znamki, z leti napredoval, kot globalni avtomobil je zdaj pripravljen v četrti generaciji in te dni prihaja na slovenski trg.

Voznikovo delovno okolje je vse prej kot dolgočasno. Značilne so dvojne šobe za dovajanje svežega zraka, osrednji infozabavni zaslon pa je 10,25-palčen. Fotografiji Gregor Pucelj
Voznikovo delovno okolje je vse prej kot dolgočasno. Značilne so dvojne šobe za dovajanje svežega zraka, osrednji infozabavni zaslon pa je 10,25-palčen. Fotografiji Gregor Pucelj


S skoraj nespremenjenimi zunanjimi merami (dolžina 4810 cm) in času primernimi pomladitvami zunanjosti, vključno z masko, ki spominja na tigrov smrček, se glavne novosti skrivajo pod pločevino. Verjetno je najpomembnejša ta, da je zdaj sorento z bencinskim motorjem na voljo le kot hibrid (HEV) in priključni hibrid (PHEV). So pa poleg tega ohranili še dizelsko pogonsko možnost. Ker je sorento vse prej kot majhen, je na voljo tudi s sedmimi sedeži in seveda s sprednjim ali štirikolesnim pogonom.

Prestavno ročico samodejnega menjalnika je zamenjal vrtljiv gumb. Foto Gregor Pucelj
Prestavno ročico samodejnega menjalnika je zamenjal vrtljiv gumb. Foto Gregor Pucelj
V obeh hibridnih primerih je v nosu vozila vgrajen 1,6-litrski turbo bencinski motor, različno močna elektromotorja običajnemu hibridu (HEV) omogočata sistemsko moč 176 kW (240 KM), priključnemu (PHEV) pa kar 199 kW (271 KM). V obeh primerih kombinacija z električno vožnjo ugodno vpliva na manjšo porabo goriva in nižje emisije.

Kljub omenjenima pogonskima novostma pa pri slovenskem uvozniku pričakujejo, da bodo prodali večino sorentov s klasičnim dizlom. Gre za 2,2-litrski CRDi z največjo močjo 148 kW (202 KM) in največjim navorom 441 Nm.

Z vertikalno postavitvijo luči so konkretno spremenili tudi zadek. Brisalec zadnjega stekla je zdaj skrit pod strešnim spojlerjem. Foto Gregor Pucelj
Z vertikalno postavitvijo luči so konkretno spremenili tudi zadek. Brisalec zadnjega stekla je zdaj skrit pod strešnim spojlerjem. Foto Gregor Pucelj


Poleg pogonskih novosti in tehničnih izboljšav (ob manjši teži bolj čvrsta karoserija) četrto generacijo sorenta odlikuje še vrsta novosti pri varnostnih asistenčnih sistemih, med njimi možnost druge stopnje avtonomne vožnje. Vse to ga, ob kakovostnih materialih, ki so opazni na vseh koncih potniške kabine, nedvomno uvršča za razred višje od predhodnika.

Ob povečanju vseh notranjih dimenzij se je najbolj – za dobrih 9 cm – povečal prostor za noge potnikov v drugi vrsti. Foto Gregor Pucelj
Ob povečanju vseh notranjih dimenzij se je najbolj – za dobrih 9 cm – povečal prostor za noge potnikov v drugi vrsti. Foto Gregor Pucelj


K dobremu počutju v potniški kabini pripomore še prostornost, saj nikjer ni sledu o utesnjenosti in pomanjkanju prostora. Kot sladkorček omenimo, da se na primer voznik s potnikoma v tretji vrsti, če ima sorento sedem sedežev, lahko pogovarja prek zvočnikov. Nenazadnje je dobro poskrbljeno tudi za prtljago, saj je v petsedežni različici prostornina prtljažnika 705 litrov, kar je 45 litrov več kot pri predhodniku iz leta 2015.

Vstopna cena za dizelskega sorenta je 35.299, za hibrida 37.499 in za priključnega hibrida 46.099 evrov.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine