Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

X5 četrtič in vrnitev serije 8

BMW-jevi novosti z vrha ponudbe terencev in športnih limuzin.
BMW X5 Foto Gašper Boncelj
BMW X5 Foto Gašper Boncelj
18. 11. 2018 | 17:00
5:33
BMW X5 je doslej na svojo stran po svetu pridobil kar 2,2 milijona kupcev, a je tako, da se je njegova vloga glede na začetke malce spreminja. Če odmislimo zelo ameriškega X7, ki naj bi sicer tudi pripeljal k nam, je X5 trenutno velikostni vrh bavarske SUV ponudbe, kot je bil občutek na tokratni predstaviti, pa želijo pri njem bolj kot doslej poudariti tudi njegove terenske sposobnosti, kar so doslej npr. počeli predvsem pri tekmecih, kot je Land Rover. A o tem nekaj kasneje.

BMW X5 je po novem dolg 492 cm ali za 3 cm več kot predhodnik, medosna razdalja se je povečala za 4 cm na 298 cm, je tudi opazno širši in malce višji. Zunanja pojava ni presenečenje, morda celo ne izgleda tako zelo velik, kot v resnici je, kar po svoje ni slabo. V kabini je ureditev nekakšna nadgradnja doslej znanega, je kombinacija digitalnega prikaza za volanom, dokaj velikega, a vseeno relativno elegantno umeščenega večfunkcijskega zaslona z upravljanjem na dotik, pa pod njim klimatske napravo, ki jo upravljamo na gumbe, nižje navzdol je še ohranjeno vrtljivo kolesce za upravljanje različnih funkcij, ki se je že doslej izkazalo za zelo ergonomično. So pa še nekatere, recimo jim frajerske novosti, npr. ročica samodejnega menjalnika je lahko pripravljena v izgledu stekla, držali za plastenko s tekočino je moč bodisi ogrevati ali hladiti.


BMW X5 Foto Gašper Boncelj
BMW X5 Foto Gašper Boncelj


Na terenu je tudi doma


X5 je seveda avtomobil, v katerem ne manjka prostora niti za potnike, niti za tovor. Nekaj kasneje bo na voljo še tretja sedežna vrsta. Prtljažnika se odpira dvodelno, tako zgornji kot spodnji del je moč upravljati z elektriko. BMW X5 ima vselej samodejni štirikolesni pogon, ki mu omogoča tudi bolj terensko vožnjo, saj lahko osnovno višino podvozja zvišamo za 7 cm na konkretnih 21 cm; v bližnji prihodnosti bo na boljo še poseben terenski program, ki bo imel nastavitve za različne podlage slabega terena. Vožnjo po terenu si lahko olajšamo tudi s spremljanjem zaslona, kjer npr. pod vrhom vzpetine vidimo, kaj nas čaka zadaj. Po drugi strani si zna X5 v mestu tudi zapomniti, kje vozimo in nas vsaj za zadnji 50 metrov po isti poti krmiliti nazaj.

BMW X5 Foto Gašper Boncelj
BMW X5 Foto Gašper Boncelj


Pri pogonu tega orjaka ni govora o kakem hibridnem sklopu, v Evropi bo možnost bodisi šestvaljnega bencinskega motorja z oznako xDrive 40i in največjo močjo 250 kW/340 KM ali vrstnega dizelskega šestvaljnika xDrive 30d (moč 195 kW/265 KM), poleg tega pa bo na voljo še na pol dirkaški M50d (moč 294 kW/400 KM). Cene? Malenkost bi rekli cinično, za dizelsko izvedbo se začenjajo pri 77 tisoč evrih, a malce bolj opremljen avto bo pač še mnogo dražji.


Osmica se je vrnila, najprej kot kupe


BMW je nekoč že imel serijo8, zdaj je avtomobil prihaja na novo, ni tako zelo nenavaden kot nekoč, vsekakor pa zelo izstopajoč premijskem proizvajalcu naj predstavlja posebna stopnja prestiža. Gre za velikega, 485 cm dolgega dvovratnega kupeja , ki naj bi predstavljal vrhunsko kombinacijo po eni strani športnosti in po drugi udobja. Menda razvijajo tudi štirivratno izvedbo in kabrioleta. Ponaša se s šasijo iz naprednih materialov (magnezij aluminij, ogljikova vlakna), ima prilagodljivo športno vzmetenje, z elektronskim krmiljenimi blažilnikov, zaporo zadnjega diferenciala, kot jo imajo sicer le M izvedbe njihovih drugih modelov, aktivni nadzor stabilnosti pri vstopih in izstopih iz ovinka…

BMW 8 coupe  Foto Gašper Boncelj
BMW 8 coupe  Foto Gašper Boncelj


Pravijo, da se lahko ta po eni strani izrazito športni avtomobil z izbiro komfortnega programa hipno prelevi v vrhunsko udoben potovalnik. V kabini prevladuje posebej izbrano usnje in športnejša sedeža, zasnova za volanom pa takšna kot v X5. Osmica im zadaj še dva sedeža  in tudi nekaj prtljažnika, v osnovi 420 litrov, kar naj bi bilo npr. dovolj za prevoz golf opreme.

BMW 8 coupe Foto Gašper Boncelj
BMW 8 coupe Foto Gašper Boncelj


Za pogon sta na voljo bencinski osemvaljnik z najvišjo močjo 390kW/530 KM; pospešek od 0 do 100 km/h v le 3,7 sekunde) in oznako 850i ali pa dizelski šestvaljni agregat (moč 235 kW/320 Km) – 840d. Avtomobil ima vselej štirikolesni pogon xdrive s poudarkom na zadnjem kolesnem paru ter osemstopenjski športni samodejni menjalnik. Prav tako ga je že mogoče naročiti in sicer velja dizelska izvedba od 113 tisoč naprej, bencinec pa stane vsaj 152 tisočakov.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine