Cupra, Seatova premijska blagovna znamka, je po treh letih, ko so sprva dodelali oziroma nadgradili le nekaj obstoječih Seatovih modelov, pripravila prvi čisto svoj izdelek, kupejevski križanec z nekoliko nenavadnim imenom formentor. A ime ima svoj smisel, saj so ga povzeli po divje lepem rtu Formentor, ki se upira podivjanim valovom na skrajnem severu balearskega otoka Majorka.
Ni skrivnost, da Cupra išče kupce med ljubitelji vrhunskega dizajna in športnih zmogljivosti, zato ne preseneča, da so v formentorju združili prav to dvoje. Čeprav so uporabili kompaktno koncernsko platformo, na kateri med drugim stojita novi VW golf in seat leon, so izdelali presenetljivo samosvoje vozilo, ki pritegne pogled. Čeprav formentor z dolžino 4,45 metra sploh ni velik, zaradi od tal nekoliko dvignjene karoserije, ki jo zaznamujejo ostre linije in izbočeni blatniki, deluje razmeroma mogočno in na vseh koncih, med drugim s privlačno oblikovanimi kolesnimi obroči, sporoča, da je željan hitre vožnje in izzivov. Kljub kupejevskemu zadku ponuja zgledno udobje za dva tudi na zadnjih sedežih, za katerimi je prtljažni prostor z osnovno prostornino 420 litrov.
Digitalizirana armaturna plošča je sodobna in razgibana, a z opaznim koncernskim prstnim odtisom.
Voznik in sopotnik uživata v športnem udobju, na solidnih, električno nastavljivih sedežih z integriranim vzglavnikom. Povsod so opazni kakovostni materiali in seveda je ena od opcij usnjeno oblazinjenje. Armaturna plošča z upravljali je digitalizirana, med drugim je na voljo več konfiguracij prikazovalnikov. Infozabavni sistemi pa so »ujetniki« osrednjega 12-palčnega zaslona, ki je dobro pregleden; jasno je, da ima formentor sim-kartico, tako da ste stalno povezani s svetom. Hvalim tudi volanski obroč, na katerem sta poleg že običajnih upravljal dva velika gumba – za vžig motorja in za izbiro oziroma nastavitev voznega načina. Ker je teh kar pet (udobni, športni, še bolj športni cupra, offroad in individualni), je gumb na volanskem obroču dobrodošla rešitev. Samoumeven je zajeten paket varnostnih asistenčnih sistemov.
Zadnji del zaznamujejo položen zadek, povezane luči in štiri izpušne cevi. Foto Gregor Pucelj
Kaj pa formentorjevo srce? Kot rečeno, niti noče skrivati, da je športnik, zato so mu za prodajni začetek vgradili močno srce. Gre za štirivaljni 2,0-litrski turbobencinski motor (TSI), z največjo močjo 228 kW (310 KM) in 400 Nm največjega navora, ki ga dopolnjujejo elektronsko prilagodljivo podvozje, sedemstopenjski menjalnik DSG in stalni štirikolesni pogon. To mu omogoča elektronsko omejeno največjo hitrost 250 km/h, kar smo med prvimi kilometri brez težav preizkusili na avtocestah v okolici Münchna.
Mattias Ekström je pokazal, kaj lahko dirkač iztisne iz formentorjevega drobovja. Foto Gregor Pucelj
Pa ne gre le za največjo hitrost, formentor tudi vrhunsko pospešuje (z mesta do stotice v 4,9 sekunde), poleg tega je glede na svojo skoraj terensko zasnovo prav tako dobro vodljiv in agilen na običajnih cestah. Dejansko je za njegovo športno voznost in uglašenost poskrbel Šved Mattias Ekström, do nedavna uspešen dirkač v nemškem avtomobilskem tekmovanju DTM in v relikrosu, zdaj pa Cuprin testni in dirkalni voznik. Prepričljive zmogljivosti svojega »izdelka« nam je demonstriral na poskusnem poligonu in nihče ni ostal ravnodušen.
Medosna razdalja je le malenkost krajša od 2,7 metra. Foto Gregor Pucelj
Je pa to šele začetek. Od prihodnjega leta bodo formentorju postopoma dodajali še druge pogonske sisteme, od veliko bolj umirjenih, 150-konjskega bencinca in dizla, do dveh priključnih hibridov (180 kW/245 KM in 150 kW/204 KM). Zadnji bo prišel na vrsto še najbolj popoprani formentor z več kot 350 konji; na voljo bodo tudi različni menjalniki in izbira med dvo- in štirikolesnim pogonom. Sicer pa je prvi formentor z močjo 228 kW, z vstopno ceno 45.332 evrov, slovenskim kupcem že na voljo.
Komentarji