Če katera znamka, je bil Volvo tisti, ki je vselej slovel po karavanih. Ampak potem je šel tako kot še kdo v ofenzivo predvsem s športnimi terenci in bil z njimi zelo uspešen. Na srečo pa ni pozabil na »izročilo«, po velikem karavanu V90 je zdaj pripravil še povsem novo izvedbo modela V60. Njegov pomen poudarja tudi to, da prihaja na trg pred limuzino S60.
Prvi Volvov karavan je bil leta 1958 PV 445 duett, do danes so menda kombijevsko zasnovanih avtomobilov prodali več kot šest milijonov. Doslej najnovejši je bil lani predstavljeni V90, zdaj pa prihaja k nam nova različica nekaj manjšega, a ne tako majhnega V60. S 476 cm je namreč za 13 cm daljši od predhodnika s to oznako, v notranjosti se ponaša z več prostora, tudi v prtljažniku, ki v osnovi sprejme 529 litrov tovora. To je veliko, čeprav ne tako zelo veliko kot v kakem nekdanjem švedskem karavanu, ki pa je moral biti zato bolj škatlast, ne tako elegantnih linij. Prostor je lepo obdelan in se elegantno poveča v ravno dno, tako kot v večjem karavanskem bratu pa je sedežna klop deljiva v razmerju 60/40 in ne več 40/20/40 kot v preteklosti, kar deloma nadomeščajo z odprtino za smuči.
V ponudbi so dva dizelska in en bencinski motor, vsi so štirivaljniki. Še letos bodo dodali tudi hibridni pogon in prihodnje leto robustnejšo izvedbo cross country. FOTO: Gašper Boncelj
Za volanom nam je okolje zdaj že domače, s pokončnim sredinskim večfunkcijskim zaslonom z upravljanjem na dotik oziroma poteg vred. Avtomobil se zažene in ugasne s čednim vrtljivim stikalom na sredinski konzoli, pod njim je majhen vrtljiv valj za nastavljanje programov vožnje. Ergonomsko in slogovno vse skupaj deluje zelo dobro, seveda je to še bolj opazno pri boljši opremi, npr. z lesenimi vložki. Pričakovano je volvo V60 temeljito založen z varnostno opremo. Serijsko denimo prinaša sistem city safety za samodejno zaviranje v sili, tovarna trdi, da edini zazna ne le pešce, temveč tudi kolesarje in velike živali. Sistem pilot assist v višji opremi pomaga pri krmiljenju, pospeševanju in zaviranju na dobro označenih cestah pri hitrosti do 130 km/h.
Notranjost glede na druge novejše modele ni presenečenje. Naredi zelo dober vtis. FOTO: Gašper Boncelj
Motorji? Vsi so štirivaljniki, uvodoma en bencinski in dva dizelska. Prvi ne bo ravno pogosta izbira, gre za vrh ponudbe: bencinski agregat T6 AWD, ki mu pomagata turbinski polnilnik in kompresor, zmore moč 228 kW (310 KM), ob samodejnem menjalniku ima tudi štirikolesni pogon. Njegova cena se pri nas začenja pri 56 tisoč evrih. Bolj dostopna bosta uvodoma na prednji kolesi gnana dizelska predstavnika z oznako D3 in D4 z močjo 110 kW (150 KM) in 140 kW (190 KM), oba imata v osnovi ročni menjalnik ali za doplačilo pač samodejnega. D3 z ročnim menjalnikom in v uvodni opremi edition cenijo na 37 tisoč evrov, D4 s samodejnim menjalnikom in nekaj višjim paketom business na 44 tisoč. Seveda lahko cena z dodajanjem opreme še precej poskoči.
Druga klop je deljiva v razmerju 60/40. FOTO: Gašper Boncelj
Ob koncu leta bo volvo V60 postal tudi priključni hibrid s kombinacijo bencinskega in električnega motorja, in sicer v dveh izvedbah T6 AWD (251 kW/350 KM) ter T8 AWD (288 kW/390 KM), dodali bodo še bencinarja T5 (184 kW/250 KM). V prvem četrtletju prihodnjega leta bo ponudbo razširila še bolj robustna terenska izvedba cross country. Pri slovenskem zastopniku VCAG pričakujejo, da bodo letos prodali vseh 50 V60, kolikor jih imajo na voljo, prihodnje leto pa po zdajšnjih napovedih približno 100. Največ povpraševanja bo verjetno po dizelskem D3.
Druga klop je deljiva v razmerju 60/40. FOTO: Gašper Boncelj
Komentarji