Po predstavitvi leta 2015 je Renaultov srednji križanec kadjar konec lanskega leta doživel prvo pomladitev. Tokrat smo preizkusili njegovo opremsko najbogatejšo izpeljanko black edition.
Kaj to pomeni? Da ima električno nastavljiv voznikov sedež, oblazinjenje v temni barvi z alkantaro in barvnimi prešivi, gretje sprednjih sedežev, samodejno prilagodljive LED žaromete, pomoč pri parkiranju z vzvratno kamero, 19-palčna platišča iz lahke litine, panoramsko streho, Bose ozvočenje, multimedijski sistem R-link 2 z 8-palčnim (18 cm) zaslonom na dotik, navigacijski sistem in radio DAB in spletno povezavo. Poleg tega pa še običajni tempomat, zvočno opozarjanje na ohranjanje voznega pasu, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in poleg vsega tega še dvojno dno prtljažnega prostora.
Renault kadjar TCe 160 EDC black edition
Zastopnik: Renault Slovenija, Ljubljana
Cena: 29.870 € (s popustom 25.870 €)
Euro NCAP (2015): * * * * *
Izpust CO2: 134 g/km
Po višini in globini nastavljiv volanski obroč omogoča solidno ergonomijo. Armaturna plošča pa je zgledno prečiščena. Foto Gregor Pucelj
Prostornost na zadnjih sedežih je zgledna za manj kot 4,5 metra dolgo vozilo. Foto Gregor Pucelj
Poleg tega je križanec kompaktnih mer (dolžina 4,45 metra) dobil tudi aktualne družinske poteze, kar pomeni, da se tudi po
face liftu oblikovno lepo dopolnjuje z Renaultovo siceršnjo prodajno uspešnico capturjem. Čeprav je z merami kadjar značilni kompaktnež pa mu v potniški kabini zlahka dodamo vsaj eno večjo številko. Ob v vse smeri udobnih sprednjih sedežih, alkantara je resnično prijetna za sedenje, vlada zgledna prostornost tudi v drugi vrsti.
Glede na visoko postavljeno karoserijo je pričakovano udobno tudi vstopanje/izstopanje iz vozila, kar ceni vedno širši krog kupcev. Je pa vzmetenje nekoliko trše, kot bi pričakovali pri renaultu; verjetno k temu nekaj prispevajo tudi nizkopresečne pnevmatike 225/45 R19. V zaobljenem zadku je povprečno velik prtljažni prostor, ki je z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev dvotretjinsko povečljiv in ima, kot sem že omenil, za boljšo izkoriščenost dvojno dno; dobrodošel je nizek nakladalni rob.
Zadek obvladujejo luči v 3D izvedbi. Foto Gregor Pucelj
Armaturna plošča je oblikovana po načelu manj je več, pri čemer bi si želel le, da bi bil osrednji zaslon na dotik nameščen nekoliko višje, saj mora voznik med vožnjo povesiti pogled nanjo. Solidna je mehka plastika in vključno z osrednjo konzolo je dovolj odlagalnih površin. V Renaultovi maniri sta tam tudi gumba za vklop tempomata in omejevalnika hitrosti, kar sploh ni slabo; sicer je njuno upravljanje urejeno na volanskem obroču.
Na zaslonu na dotik razveseljujejo veliki napisi, resolucija pa bi lahko bila boljša. Foto Gregor Pucelj
Testni primerek je zgolj na sprednji kolesi poganjal 1,33-litrski bencinski štirivaljnik, ki je v kadjarju novinec; nadomestil je 1,6-litrskega bencinca. Ima največjo moč 117 kW (160 KM) in soliden največji navor 260 Nm. V sodelovanju s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom je nastavljen predvsem na umirjeno vožnjo; voznik ima na voljo tudi varčni, eco režim. V tem primeru se povprečna poraba giblje tesno pod 8 l/100 km, če ga priganjate pa hitro postane bolj žejen.
Čeprav bo večina v Sloveniji kupljenih kadjarjev verjetno opremljenih z nekaj manj bogatimi paketi opreme, je tudi black edition zanimiva možnost, saj v primerjavi z nemškimi, japonskimi in korejskimi tekmeci za še vedno zmerno ceno ponuja veliko.
V prtljažnem prostoru ni revolucije, dobrodošlo pa je dvojno dno. Foto Gregor Pucelj
Komentarji