Neomejen dostop | že od 9,99€
Model peugeot 3008 je bil včasih nišni avto, potem je v dosedanji drugi generaciji naredil velik korak naprej v všečnosti in priljubljenosti. Zdaj je spet drugačen, na novi osnovi, ta omogoča tako hibridni kot priključnohibridni in električni pogon. Dizelskega motorja ni več.
Novi peugeot 3008 je dolg 454 centimetrov, devet več kot doslej, s 164 centimetri je malce višji, predvsem pa je širši, 189 centimetrov pomeni pet več kot prej. Še vedno ga označujejo za športnega terenca, deluje dokaj robustno, s strmim zadkom prtljažnika, zadaj daje kar malce škatlast vtis. Spredaj izstopajo zelo posebne luči, ki naj bi bile tudi zelo zmogljive in samodejno prilagodljive.
V notranjosti je še naprej armaturna plošča nad volanom, zdaj je to del podolgovatega ekrana z dvema zaslonoma, levi se upravlja s tipkami na volanu, desni na dotik. Zanimivo, a to ni več tista revolucija, ki jo je prinesel dosedanji peugeot 3008.
Sprednja sedeža sta sodeč po opremi bogato nastavljiva, malce francosko tesna, zadnja klop je korektno prostorna, deljiva je v koristnem razmerju 40/20/40, slabše je, da ni vzdolžno pomična. Prtljažnik sicer v osnovi sprejme 520 litrov.
Novinec je pripravljen na platformi, imenovani STLA medium, ki omogoča različne pogone. Peugeot 3008 je lahko povsem električen z motorjem z močjo 157 kW, baterijo s 73 kWh in uradnim dosegom več kot 500 kilometrov. Polnjenje z izmeničnim tokom bo možno z močjo do 11 kW, na enosmernem toku pa so jo povečali na 160 kW.
Prihodnje leto pride izvedba še z zadnjim električnim motorjem in štirikolesnim pogonom. Prav tako leta 2025 napovedujejo še močnejši sprednji pogon in večjo baterijo z zmogljivostjo 98 kWh. Pri tej obljubljajo doseg 700 kilometrov, kar je sicer treba jemati s precejšnjo rezervo.
Peugeot 3008 je lahko tudi hibrid, ki združuje 1,2-litrski bencinski (moč 100 kW) ter manjši električni motor (moč 21 kW), v katerega je vgrajen šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Videli bomo, kako bo s porabo, ali se bo približal varčnosti dizelskega pogona, ki ga v modelu 3008 tako kot v 308 ni več.
To jesen bo nared še priključni hibrid, ki bo imel bencinski motor s štirimi valji in prostornino 1,6 litra (moč 143 kW), večjo baterijo z 21 kWh in doseg samo na elektriko do 75 kilometrov. Za prenos na sprednji kolesi bo skrbel sedemstopenjski samodejni menjalnik. Polnjenje bo le z izmeničnim tokom.
V prejšnjih dveh generacijah so v Sloveniji prodali več kot 7000 vozil, predvsem je bila uspešna druga. S tretjo letos računajo na 300 kupcev, v polnem letu pa na 700. Še cena: kot hibrid peugeot 3008 stane od 33 tisoč evrov, električna izvedba z manjšo baterijo in sprednjim pogonom pa bogatih 45 tisoč. Električni model naj bi predstavljal desetino prodaje. Priključni hibrid glede na to, da ni upravičen do subvencije, ne bo dosti cenejši od električne izvedbe. Jeseni bo k nam pripeljal tudi za skoraj 20 centimetrov daljši peugeot 5008, ki bo imel serijsko tri sedežne vrste, v pogonskem smislu pa bo ponudba enaka.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji