Del njegove slave je povezan s televizijsko serijo Svetnik, v kateri se je z njim prevažal sloviti Roger Moore alias Simon Templar. Z nič škatlastim in precej romansko elegantnim kupejem se je Moore vozil tudi zasebno.
Zgodba o začetkih volva P1800 se zdi skoraj tako razburljiva kot prigode Simona Templarja v britanski nanizanki iz obdobja 1962–1969. Švedi so zagnali projekt dvovratnega kupeja s sedežno zasnovo 2+2 leta 1957 v okviru evropske in ameriške prodajne strategije. Zaupali so ga Helmerju in Pelleju Pettersonu. Po prvotnih načrtih naj bi avtomobil izdelovali v sodelovanju s Karmannom, kar pa je zaradi Volkswagnovih poslovnih vezi z nemškim proizvodno-karoserijskim podjetjem in s tem povezanega zelo velikega nasprotovanja padlo v vodo. Projekt bi verjetno propadel, če ne bi po začetnem šoku povabili k sodelovanju britanskega podjetja Jensen.
Notranjost stavi na udobje in športnost, čeprav ni P1800 nikoli veljal za izrazito adrenalinski model. FOTO: Volvo
Motor je bil štirivaljni
Toda v britanski maniri so novega volva, ki so ga uradno predstavili na bruseljskem avtomobilskem salonu januarja 1960, pestile številne proizvodne težave. Kupci so se pritoževali nad slabo kakovostjo izdelave in barv. Volvo je pogodbo z Britanci razdrl že po 6000, ne pa pogodbeno načrtovanih vsaj 10.000 izdelanih avtomobilih. Proizvodnjo karoserije in montažo so leta 1963 preselili v različne obrate na Švedskem. P1800 je sicer temeljil na skrajšani platformi in mehaniki modela amazon s spredaj nameščenim motorjem, zadnjim pogonom in ročnim štiristopenjskim menjalnikom Borg-Warner, ki je lahko imel funkcijo overdrive. Motor je bil štirivaljni z dvema uplinjačema in 75 kW (100 KM), kar je zadostovalo za doseganje največje hitrosti 177 km/h. Jeseni leta 1968 so predstavili 2,0-litrski stroj z 88 kW (118 KM), leto pozneje je ugledala luč sveta še izvedba enakega motorja z elektronsko krmiljenim vbrizgom goriva in 97 kW (130 KM).
Elegantnemu kupeju se je v letih 1972–1973 pridružil športno navdihnjen karavan v slogu avtomobilov današnjega tipa shooting brake. FOTO: Volvo
Danes do 40 tisoč evrov
Leta 1972 sta italijanska oblikovalca Sergio Coggiola in Pietro Frua zasnovala še precej futuristični P1800ES, ki je bil prepoznaven po podaljšani kabini s karavanskim pridihom in steklenimi prtljažnimi vrati. Usodo obeh modelov je kmalu za tem zapečatila spremenjena ameriška varnostna zakonodaja, po kateri bi morali avtomobile opremiti z večjimi in bolj masivnimi odbijači ter drugimi varnostnimi dodatki. Zadnji P1800ES je tako po skupno 47.492 izdelanih primerkih zapeljal s tekočega traku 27. junija 1973. Cene lepo ohranjenih volvov s pečatom filmskega detektiva se danes gibljejo med 10 in 40 tisoč evri. Najvišjo ceno je med vsemi doslej menda dosegel kombijevski P1800ES s 13 tisoč prevoženimi miljami, za katerega so pred leti na dražbi iztržili dobrih 92 tisoč ameriških dolarjev.
Med lastnike in zbiratelje avtomobilov, ki imajo v domači garaži volva P1800, šteje tudi ameriški komik Jay Leno s primerkov Rogerja Moora iz nanizanke Svetnik. FOTO: Volvo
Komentarji