Aprila 2017 sem si med obiskom New Yorka ogledal tudi avtomobilsko razstavo, ki je bila ravno takrat v Javitsovem centru ob reki Hudson. Res je bilo naključje, da sem v eno mnogih hal prikorakal ravno, ko se je končala tiskovna konferenca podjetja z imenom Lucid. Tam je stal precej lep izdelek, električni avtomobil, še koncept. Enega njihovih ljudi sem vprašal, ali bo to res kdaj proizvodni avto, in v ameriško prepričanem slogu je odvrnil: »Da, seveda, že čez kako leto.«
Časovno napoved bomo za nekaj let pomnožili – njihov avtomobil z zdaj uradnim imenom lucid air bo po doslej zadnjih informacijah luč serijske proizvodnje ugledal prihodnje leto. Fotografije na novo postavljene tovarne v Arizoni v ZDA delujejo resnično, vse kaže, da bi se to le lahko zgodilo.
Električni lucid air naj bi šel v proizvodnjo čez nekaj mesecev, snovalci obljubljavo velike zmogljivosti.
Ob tem pogojniku je namreč potreben medklic: potem ko se je pokazalo, da je ameriškemu električnemu pionirju Tesli res uspelo, saj ga stalno spremlja ves svet in je vsaj po kazalcih borze postalo največ vredno avtomobilsko podjetje na svetu, se je v javnosti pojavilo še kar nekaj imen, ki so imela velike tovrstne načrte, a nekaterim so se že pokvarili. Številna zagonska podjetja s tega področja so po velikih uvodnih ambicijah doslej omagala, menda je imel tudi Lucid, ki je kot projekt nastal leta 2007, pred časom že finančne težave, a so se stvari premaknile naprej, ko so leta 2018 dobili milijardno naložbeno injekcijo iz Savdske Arabije.
Doseg 800 kilometrov
To jesen so po sicer nekaj preložitvah predstavili dokončano proizvodno limuzino lucid air, ki vsaj po povedanem meri na Teslo in njihov model S, pravzaprav meri še višje. To je res eleganten izdelek, ki po pojavi v bistvu ni daleč od v uvodu omenjenega koncepta. Ni majhen, gre za veliko limuzino, za katero pa snovalci pravijo, da je najbolj aerodinamičen luksuzni avtomobil na svetu: z nizko silhueto in umetelno ukrivljenimi koti vozil naj bi dosegli količnik upora le 0.21, celo manj, kot ga ima Mercedesova najnovejša admiralska ladja, razred S.
Njegova notranjost je prestižna, izstopa ukrivljen podolgovat zaslon.
Naslednja stvar, s katero se hvalijo pri tem električnem izdelku, so njegove pogonske zmogljivosti in doseg. Akumulatorji v dnu avtomobila naj bi imeli v najvišji izvedbi zmogljivost 113 kWh, z enim polnjenjem naj bi bil po ameriških merilnih standardih avto sposoben prevoziti več kot 800 kilometrov, kar je res konkretna obljuba. Električni pogon z več motorji naj bi v najboljši različici dosegel moč okrog 1000 konjev, torej sami presežniki, kot je tudi 900-voltna napetost sistema in možnost ekspresnega polnjenja na ustreznih polnilnicah. Lucid air naj bi imel vgrajenih 32 različnih tipal, tudi lidar, da bi bil res kar najbolj usposobljen za tako imenovano tretjo stopnjo avtonomne vožnje.
Šef je bil nekoč pri Tesli
Eleganci zunanje pojave, kjer izstopa tenka linija luči, sledi podobno urejena notranjost s podolgovatim ukrivljenim večfunkcijskim zaslonom, z najvišjo resolucijo. Zračno vzmetenje naj bi pomenilo najvišjo raven udobja. Njihov prvi mož
Peter Rawlinson je suvereno zatrdil, da bodo z lucidom celotni avtomobilski industriji pokazali, kako daleč je možno premakniti meje tehnike električnega pogona in z njimi sposobnosti osebnega avtomobila. Mimogrede, vsi omenjajo, da je bil Rawlinson nekoč direktor pri Tesli, a se zdi, da gre šefu Tesle Elonu Musku to na živce in je čivknil, da je Rawlinson k Tesli prišel, ko so bile prve osnove že postavljene, in odšel še pred začetkom reševanja največjih izzivov …
Tovarniški objekt v Arizoni, končna zmogljivost naj bi bila 300.000 avtomobilov na leto. Foto Lucid
No, omenjeni deluje naprej, nedavno se je javil v videoprispevek agencije Bloomberg, ko so prvič objavili fotografije dokončanega velikega proizvodnega objekta v Casa Grande v ameriški zvezni državi Arizona in v njej nameščene linije za proizvodnjo. Ta naj bi stekla v prvem delu prihodnjega leta, prvotno naj bi letna zmogljivost znašala 30.000 avtomobilov, v nekaj letih naj bi jo povečali na 300.000.
V prihodnosti naj bi podjetje izdelovalo tudi električnega športnega terenca. Foto Lucid
Najprej naj bi bila na voljo najbolj sposobna in bogato opremljena izvedba s ceno močno nad 100.000 dolarji – kot da bi se hoteli meriti s Porschejevim električnim prvakom taycanom, ki velja 150 tisočakov –, šele kasneje bodo na vrsti cenejše izpeljanke, a prav poceni ne bodo. Leta 2023 naj bi bil čas še za športnega terenca. Najprej jasno merijo na ZDA, a tudi na druge dele sveta, odprli so možnost rezervacij za nekatere največje evropske države.
Ideja za znamko Lucid je nastala že leta 2007, po slabih petnajstih letih se bo, kot kaže, le udejanjila. Foto Lucid
Seveda je za sodbo o tem, ali jim bo uspelo, še mnogo prezgodaj. V analitični družbi IHS Markit pravijo, da gre pri lucidu za podoben pristop, kot ga je ubrala Tesla pred več kot desetletjem, ki pa je bila takrat na tem področju edina. Zdaj, ko skoraj ves svet drvi v električno mobilnost, je tekmecev ogromno, seveda ne le novincev, temveč prekaljenih mačkov iz stare avtomobilske industrije, in ti se ne bodo dali kar tako.
Torej bo res le čas pokazal, kako lucidna je bila zamisel tega nedvomno zanimivega avtomobila.
Komentarji