Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Športni terenec v kupejevskem slogu (FOTO)

Q8 za športni prestiž, a tudi uporabnost, če imate seveda dovolj denarja.
Audi Q8 je atraktivno zasnovan športni terenec, ki meri na kar nekaj slovenskih kupcev. FOTO: Blaž Kondža
Audi Q8 je atraktivno zasnovan športni terenec, ki meri na kar nekaj slovenskih kupcev. FOTO: Blaž Kondža
14. 10. 2018 | 17:00
4:37
Slovenski avtomobilski trg je bogatejši za novega kupejevsko zasnovanega športnega terenca – audi Q8. Novinec, ki so ga inženirji snovali ločeno od sestrskega Q7, nekako na vrhu zaokroži ponudbo Audijeve družine športnih terencev Q. Blizu vrha je tudi cena.

Q8 si s sestrskim modelom Q7 deli le platformo in pogonske agregate, z dolžino 4,99 metra je za 67 mm krajši, hkrati za 35 mm širši in ima za 20 mm večjo medosno razdaljo. Slednje med drugim pomeni bogato odmerjen prostor v notranjosti, ki je po besedah Audijevih predstavnikov večji, kot ga imajo konkurenčni izdelki. Predvsem na zadnjih sedežih so poskrbeli za zajeten prostor za glavo – nekaj, kar ni običajno za kupejevsko zasnovane športne terence.

V Ingolstadtu očitno stavijo na uporabnost, saj je tudi prtljažni prostor Q8 zaradi vzdolžnega pomika zadnje klopi zelo prilagodljiv. Poleg tega ga odlikujeta nizek nakladalni rob in ravno dno prtljažnika, ob zloženih naslonih zadnjih sedežev. Vanj lahko naložimo 605 litrov prt­ljage, ob podrtih sedežih pa kar 1755 litrov.

Armaturna plošča je zdaj že znana iz kakega večjega novejšega audija. FOTO: Blaž Kondža
Armaturna plošča je zdaj že znana iz kakega večjega novejšega audija. FOTO: Blaž Kondža


Uvodoma le z velikim dizlom


Ob nastopu na slovenski trg bo novinec na voljo le z zmogljivejšim 3,0-litrskim turbodizelskim šestvaljnikom, ki razvije največjo moč 210 kilovatov in največji navor 600 Nm in nosi oznako 50 TDI quattro. Agregat izpolnjuje okoljski standard euro 6, pri čemer za čiščenje izpuha uporablja sistem z dodatkom adblue. K večji učinkovitosti pogona pripomore tudi blaga hibridna tehnologija (MHVE), ki omogoča daljše faze jadranja z izključenim motorjem in razširjeno funkcijo start-stop, ki se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h. Štirikolesni pogon quattro z mehanskim sredinskim diferencialom je serijski, prav tako osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic. Prihodnje leto bo motorna paleta za Q8 še bogatejša, pričakujemo lahko šibkejši turbodizel in vsaj dva bencinska agregata.

Zadaj ne manjka prostora in prilagodljivosti. FOTO: Blaž Kondža
Zadaj ne manjka prostora in prilagodljivosti. FOTO: Blaž Kondža


Pri novincu so pričakovano na voljo vsi najsodobnejši asistenčni sistemi v Audijevi ponudbi, nekateri so še nadgrajeni. Takšen je npr. audi side assist oziroma audi 360, kakor so poimenovali sistem tipal in kamer, ki omogoča 360-stopinjski nadzor okolice vozila in pri nevarnosti trka avtomobil na to pripravi. Doslej so audiji znali prepoznati nevarnost čelnega trka (serijsko) in trka od zadaj, nevarnost z boka pa so spregledali. Drugi nadgrajeni pomočnik je tisti, ki pomaga pri vzvratnem manevriranju s priklopnikom in za svoje delovanje uporablja zadnjo kamero, želeni kot zavijanja priklopnika pa upravljamo na sredinskem zaslonu, občutljivem na dotik.



Eden pomembnih prepoznavnih elementov so vrata brez okvirja. FOTO: Blaž Kondža
Eden pomembnih prepoznavnih elementov so vrata brez okvirja. FOTO: Blaž Kondža


Kupci lahko izbirajo tudi med tremi vrstami podvozja. Serijsko je klasično z vzmetmi in elektronskim uravnavanjem blaženja, za doplačilo pa se lahko odločimo za običajno (1240 evrov) ali šport­no (1632 evrov) različico prilagod­ljivega zračnega vzmetenja. Na seznamu doplačilne opreme se najde še marsikaj, tudi štirikolesno krmiljenje, za katero je treba odšteti dobrih 1500 evrov.

Cena za Q8 se na slovenskem trgu začne pri 83.400 evrih. Prodajni načrti slovenskega uvoznika so smeli: do konca leta naj bi prodali približno 20 vozil, prihodnje leto pa od 50 do 60.

Uvodoma je Q8 dosegljiv le v izvedbi s šestvaljnim dizelskim motorjem. FOTO: Blaž Kondža
Uvodoma je Q8 dosegljiv le v izvedbi s šestvaljnim dizelskim motorjem. FOTO: Blaž Kondža

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine