
Neomejen dostop | že od 14,99€
Ima ga Audi, tudi Škoda in Volkswagen (če naštejem po abecedi). Zato je bil čas, da ga dobi še španski del nemškega koncerna. Postavili so ga v novo družino Cupra, poimenovali born (ne kot rojenka, ampak po barcelonski četrti El Born), v Slovenijo je zapeljal v teh dneh. Novi električni avtomobil s pogonom na zadnji kolesni par, zgrajen na osnovi MEB in izdelan v Nemčiji, v Zwickauu.
Ni kaj, oblikovalsko je drzen, predvsem sprednji del z »nosom morskega psa« je Kataloncem lepo uspel. Zadaj se od bratranca VW ID.3 razlikuje predvsem po estetskih dodatkih, ki so nekaj posebnega in lepo umeščeni. A primerjajmo ga z drugo, klasično gnano cupro. Leon je s 4,398 metra za 7,6 centimetra daljši, born pa se ponaša z 8,3 centimetra daljšo medosno razdaljo, zato ima nekaj več prostora na zadnji klopi in za pet litrov večjo prostornino prtljažnika (385 litrov). Še vedno pa je to kompaktni avtomobil, s katerim bo družinska prtljaga potovala v racionalnih količinah.
V notranjosti so pri bornu osnovne stvari zelo podobne kot v ID.3, pa naj gre za premalo informativen zaslon pred voznikom, neodzivne tipke na volanskem obroču ali velik osrednji zaslon infozabavne naprave (jasno, z izbirniki v slovenščini). Na voljo je tudi s podatki bogat prosojni zaslon. Pomembnejše razlike prinesejo dodelane podrobnosti. Sedeži z edinstveno obliko so (lahko) izdelani iz reciklirane plastike, potegnjene iz morja, armaturno ploščo popestrijo tekstura plastike in drzno dodani kovinski vložki, ki skupaj s cuprinim znakom na volanskem obroču vendarle vlivajo nekaj dodatnega adrenalina.
Born se bo po cestah lahko vozil s tremi različnimi baterijami (45, 58 in 77 kWh) in tremi motorji. Tisti s 110 kW moči bo na voljo le v kombinaciji z najmanjšo baterijo, pri srednje veliki boste lahko izbirali med 150- in 170-kilovatnim motorjem, samo zadnji bo naprodaj z največjo baterijo. Če vam 170 kW ne bo dovolj, boste s pritiskom na gumb e-boost moč lahko za 30 sekund povečali za dodatnih 20 kW.
Na papirju obljubljajo doseg od 340 do 540 kilometrov, vendar raje pričakujte, da boste z najmanjšo baterijo prevozili kakih 250 kilometrov, s srednjo do 350, z največjo pa dobrih 400. Te številke smo dosegali pri realni vožnji z drugimi avtomobili na isti osnovi in z enakimi motorji oziroma baterijami, hkrati pa smo med prvo, zares umirjeno vožnjo porabili nekaj več kot 18 kWh električne energije na 100 kilometrov.
Komentarji