Čas, ko smo opravili vozniški izpit, je pogosto daleč nazaj, ves ta čas vozimo, a marsikaj počnemo po inerciji, čeravno se stvari v prometu spreminjajo, počnemo tudi stvari, ki na vožnjo slabo vplivajo. Po rezultatih pomladne serije preizkusov na simulatorju vožnje Drajv pri Zavarovalnici Triglav bi le tretjina sodelujočih voznikov opravila vozniški izpit. Preventivno akcijo Turneja mobilnosti nadaljujejo to jesen.
Kot pravijo pri Zavarovalnici Triglav, so bili lani s simulatorjem Drajv na šestih lokacijah, zdaj gredo še drugod po državi. Kaj je pravzaprav cilj akcije? »Da z vožnjo v varnem virtualnem okolju ugotovimo, kakšne napake delajo vozniki oziroma kakšne težave imajo, zaradi teh se namreč dogajajo prometne nesreče. Na podlagi tako pridobljenih podatkov pripravljamo različne nasvete, ki jih objavljamo na portalu www.vozim.si,« pojasnjuje Sara Vehovec z zavarovalnice in nadaljuje: »Doslej smo med drugim ugotovili, da tisti, ki so opravljali vozniški izpit precej nazaj, vozijo še po starih predpisih, na primer glede držanja volanskega obroča, te uvodne ugotovitve bomo preizkušali še naprej. Za preizkus so se odločali zelo samozavestni vozniki, ki so sami sebe večinoma ocenili kot zelo dobre, a se to marsikdaj ni potrdilo.«
Smučarski skakalec Domen Prevc, v družbi direktorja ljubljanske območne enote Zavarovalnice Triglav Aleša Klementa, je bil nad simulatorjem navdušen.
Kot pravi učitelj vožnje Sandi Štepec, kar dve tretjini tistih, ki so se preizkusili na simulatorju Drajv, ne bi opravilo vozniškega izpita. »Zato bi bilo pametno, da bi država pripravila akcijski načrt, da bi vsi vozniki vozniški izpit obnavljali, in sicer na pet let. Teoretično in praktično je mogoče to preprosto izvesti s kratko obnovo teoretičnega znanja, s prilagojenim programom, če že ne z vožnjo v realnosti, pa vsaj na simulatorju,« meni sogovornik in dodaja, da je to v interesu države, saj prometne nesreče za seboj potegnejo veliko ekonomsko škodo.
Po besedah Sare Vehovec se zavedajo, da je promet zelo živ, da so avtomobili vse bolj sodobni in da se infrastruktura spreminja, vse to pa poskušajo vključiti v varno navidezno okolje simulatorja, da bodo tisti, ki bodo opravili preizkus, vedeli, kaj jih res čaka v prometu. Drugi del poskusov sta včeraj zaznamovala naša odlična smučarska skakalca Peter in Domen Prevc in drug za drugim sedla za volan simulatorja. »Stvar je vrhunska, zmeraj bolj izpopolnjena. Očala ti povedo marsikaj, dobivaš tudi povratne informacije, kaj se dogaja okoli tebe,« je dejal Domen Prevc.
A da ne bi ostalo samo pri simulatorju, gredo ideje še dlje. Kot pravi Štepec, se zavzemajo za nov poligon, dirkališče, kjer ne bi izvajali le praktičnega dela učenja vožnje, ampak bi lahko tja ljudi povabili tudi na hitro vožnjo. Zdaj to pri nas ni mogoče – ni mogoče razvijati športnega talenta in po drugi strani doseči, da bi tisti, ki to želijo, nekje imeli možnost voziti hitro, kar bi prispevalo k umirjanju prometa.
Komentarji