Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Rumena začimba

Suzuki swift sport je prefinjen mali športnik, ki lahko zadovolji tudi zahtevne voznike.
Na cesti boste najzmogljivejšega suzukija swifta z rumeno barvo le stežka spregledali, čeprav v resnici nima prav veliko izrazito dirkaških dodatkov.<br />
FOTO: Boštjan Okorn
Na cesti boste najzmogljivejšega suzukija swifta z rumeno barvo le stežka spregledali, čeprav v resnici nima prav veliko izrazito dirkaških dodatkov.<br /> FOTO: Boštjan Okorn
11. 3. 2020 | 13:00
11. 3. 2020 | 15:56
5:32
V gonji za električnimi kilovati se je kar nekako izgubil razred majhnih športnih avtomobilov, ki so včasih pomenili češnjico na torti ponudbe avtomobilskih tovarn. Suzukija swifta se zagotovo spomnite, ko je pred tridesetimi leti buril sanje mladeničev na takrat osamosvojenem avtomobilskem trgu. Športna različica novega swifta je temu precej blizu. A bistveno manj zahrbtna in tudi bolj uglajena.



Barva je tista, po kateri si boste zapomnili testni avtomobil. Če bo za volanom pravi voznik, vam bo na ovinkasti podeželski cesti zadek z dvema izpušnima cevema in kričeče rdečim napisom sport hitro izginil izpred oči, ostala bo le še rumena pikica na obzorju. Swift sport z 1,4-litrskim bencinskim motorjem z največjo močjo 103 kW na papirju morda ne vzbuja skomin, a le dokler ne opazite, da je njegova suha teža 25 kilogramov pod tono. Tako lahkih avtomobilov danes skoraj ne delajo več in v takšnih 140 konjev še kako pride do izraza.

V notranjosti so še najbolj posebni športnejši merilniki z dodatnimi dirkaškimi informacijami, v rumenem avtomobilu se zdijo rdeči poudarki kar nekako odveč, vse ostalo pa je bolj ali manj običajno. FOTO: Boštjan Okorn
V notranjosti so še najbolj posebni športnejši merilniki z dodatnimi dirkaškimi informacijami, v rumenem avtomobilu se zdijo rdeči poudarki kar nekako odveč, vse ostalo pa je bolj ali manj običajno. FOTO: Boštjan Okorn


Kot se spodobi, sodobnemu pomehkuženemu mladeniču motor ne pokaže ostrega značaja, značilnega za devetdeseta leta prejšnjega stoletja – ko je tudi zato marsikateri swift obstal žalostno zavit okrog obcestne svetilke. Moč v rumeni puščici prihaja zvezno, a temeljito. Do sto kilometrov na uro avtomobilček pospeši v 8,1 sekunde, voznik pa ima pri tem z za odtenek prevelikim volanskim obročem vse skupaj stalno pod nadzorom. Krmilni mehanizem je natančen, 3,89 metra dolg avtomobil ovinke spelje kot prijazen gokart, skoraj po tirnicah. Včasih se mu sicer zalomi med hitrim pospeševanjem iz ovinka, ko notranje kolo za trenutek izgubi stik s podlago. Tudi podvozje kakovostno požira cestne neravnine in nadzorovano drži avtomobil na cesti, da ne poskakuje kot kak jezen kozliček.

Na zadku izstopajo dve izpušni cevi, prifrknjen spojler in rdeč napis sport, od muh niso niti atraktivna 17-palčna platišča.<br />
FOTO: Boštjan Okorn
Na zadku izstopajo dve izpušni cevi, prifrknjen spojler in rdeč napis sport, od muh niso niti atraktivna 17-palčna platišča.
FOTO: Boštjan Okorn


Povprečno natančen je šeststopenjski ročni menjalnik, ki nima športno kratkega hoda, a to je lahko dobra novica za vse, ki se bodo s takšnim swiftom veliko vozili po vsakdanjih poteh, kjer bo v ospredje prišla zvočna nevsiljivost motorja v nizkih vrtljajih. Takrat vam bo nasmeh na usta prinesel tudi pogled na potovalni računalnik, saj je tudi s tako zmogljivim swiftom mogoče shajati z le kakšnim decilitrom nad petimi litri na sto prevoženih kilometrov.

Ko se vam bo zahotelo nekaj več glasnosti (a ne pričakujte športnega hrumenja), se motor ne bo upiral in tudi ne povpraševal po dosti večji količini neosvinčenega bencina.
Sedenje zadaj je bolj ali manj pričakovano tesno, sedalna površina pa je precej ravna.<br />
FOTO: Gregor Pucelj
Sedenje zadaj je bolj ali manj pričakovano tesno, sedalna površina pa je precej ravna.
FOTO: Gregor Pucelj
Test smo tako brez težav končali s porabo 6,2 litra na sto kilometrov. Če se vrnem h glasnosti: ta zna biti nekoliko bolj moteča med vožnjo po avtocesti, a takrat se bolj sliši podvozje kot motor, zatesnjenost kabine je slabša kot pri sodobnejših tekmecih.

Voznikov delovni prostor se za takšen avtomobil zdi kar nekoliko premalo ozaljšan s športno estetiko, tu in tam boste zagledali rdeče (!?) poudarke, pogled pa pritegnejo predvsem merilniki, ki ob izbiri športnega programa postanejo rdeči in ponudijo vrsto informacij, ki smo jih vajeni z dirkaških stez.
S skritimi kljukami suzuki swift dobro prikriva dodaten par vrat, a pri odpiranju je treba paziti na nohte.<br />
FOTO: Gregor Pucelj
S skritimi kljukami suzuki swift dobro prikriva dodaten par vrat, a pri odpiranju je treba paziti na nohte.
FOTO: Gregor Pucelj
Med njimi tudi podatek o pospešku in navoru. Nekoliko začuden sem pogrešal digitalni merilnik hitrosti, prav tako me je hladnega pustil sicer zanimivo zasnovan, a slabše upravljiv zaslon infozabavne naprave.

Sedeži so lahko dobri za umirjeno vožnjo, med ostreje voženimi ovinki pa boste pogrešali bolj konkretno bočno oporo. Zadaj je sedenje manj primerno, prostora je sicer pričakovano veliko, a površina je skoraj ravna. Še bolj je oblikovalcem domišljije zmanjkalo v prtljažnem prostoru, ki je globoko vdrt, a z 265 litri majhen, podiranje naslona zadnjih sedežev pa ustvari visoko stopnico.

Prtljažni prostor je majhen, vdrt in najmanj dodelan del avtomobila. FOTO: Boštjan Okorn
Prtljažni prostor je majhen, vdrt in najmanj dodelan del avtomobila. FOTO: Boštjan Okorn


Swift sport je avtomobil, ki pritegne predvsem s svojimi voznimi lastnostmi, zaradi česar mu kakšno zgoraj omenjeno pomanjkljivost mirno odpustiš. Pa še barva se mu zelo lepo poda …
 

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine