Neomejen dostop | že od 9,99€
Na nasičen trg vseh vrst vozil prihaja skoraj nov igralec, slovenski javnosti sicer že predstavljena in znana znamka MG (kratica za Morris Garages, ustanovljena leta 1924 v Veliki Britaniji), ki je že nekaj časa v kitajskih rokah. Konkretno je lastnica velika državna družba SAIC ali Shanghai Automobile Industry Corporation, ki je sedma največja avtomobilska skupina na svetu.
Zastopnik te znamke na območju regije Adriatic (Slovenija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija, Črna gora, Severna Makedonija in Albanija) je Grand Automotive Adriatic, d. o. o., s sedežem v Zagrebu. Na Hrvaškem se ukvarjajo z uvozom in distribucijo vozil Ford, Hyundai, Infiniti, v Sloveniji bo njihovo matično podjetje Taavura iz Izraela to poletje prevzelo distribucijo Renaulta, Dacie in Nissana.
A tokrat je naša tema MG. S poletjem začenjajo prodajo vozil na Hrvaškem in v Srbiji, s 1. septembrom pa še v drugih državah, tudi v Sloveniji. Do konca leta naj bi imeli 20 prodajno-servisnih centrov enotnega videza, do konca prihodnjega leta pa že 40, od tega devet v Sloveniji, ki jo ocenjujejo kot bolj perspektiven trg regije.
Vstopni model MG je ZS, ki bo na voljo samo z bencinskim motorjem (atmosferski 1.5 DOHC z močjo 78 kW/106 KM in 5-stopenjskim menjalnikom ter enolitrski T-GDI z 82 kW/111 KM in 6-stopenjskim ročnim ali avtomatskim menjalnikom). Najvišja hitrost je vedno 180 km/h, avto je okreten, dokaj majhne teže (1231 kg) za to velikost (dolžina 4332 mm) in ima velik ter uporaben prtljažnik (448 litrov). Oprema vozila je velikodušna: serijski LED-žarometi, 17-palčna platišča, mehki materiali povsod v kabini, velik informacijski zaslon, digitalni radijski sprejemnik, android auto in apple carplay, 360-stopinjska kamera, sistem za lažje speljevanje in pomoč na klancu, USB-priključki in zadnji parkirni senzorji. Občutek med vožnjo je dober, uporabljeni so dobri materiali, vzmetenje je mehko in prilagojeno slabim cestam, takšnih pa je v regiji Adriatic večina.
ZS je lahko tudi popolnoma električen, takrat nosi oznako EV. Ima možnost dveh kapacitet baterij: standard (50,3 kWh, doseg 320 km po WLTP) ali long range (70 kWh in doseg 440 km po WLTP). Avto omogoča hitro polnjenje z DC-polnilnikom moči do 92 kW, ima pet zvezdic na Euro NCAP-testu ter sistem V2L, da lahko iz vozila polnimo druge naprave (skiroje, e-kolesa, hladilnik in podobno).
Prvi vtis je bil zelo dober, po vročem soncu Istre ga je bilo pravi užitek voziti in tudi s slabimi cestami se je avto dobro kosal, kljub povečani teži zaradi baterije, ki je delo največjega kitajskega proizvajalca, podjetja CATL, katerega izdelke uporabljajo mnoge vrhunske avtomobilske znamke. Moč standardnega sklopa je 115 kW (156 KM), močnejša različica ima 130 kW (177 KM), pospešek od 0 do 100 km/h doseže v 8,6 sekunde, najvišja hitrost pa je 175 km/h.
Vozniku je v pomoč nabor tehnologij in sistemov pod imenom MG Pilot, v katerih so zajeti radarski tempomat, pametno upravljanje dolgih luči, avtomatsko zaviranje v sili, opozarjanje o naletu spredaj, pomočnik za zapuščanje in ohranjanje voznega pasu, sistem za nadzor mrtvega kota, pomoč pri zastojih, parkirni pomočnik in izbira načina delovanja (eco, normal, sport).
Z modelom MG5 electric je predstavljen kot prvi karavan v segmentu električnih vozil. Gre za privlačno oblikovan, dobro opremljen, praktičen in po napovedih dostopen družinski avtomobil. Zmore doseg 400 km, AC-polnjenje z močjo do 11kW in hitro DC-polnjenje z močjo do 87 kW, imel bo dve kapaciteti baterije (kot ZS EV) in dve vrsti opreme. Dolg je 4600 mm, osnovni prtljažnik ima 479 litrov, lahko vleče prikolico do 500 kg in nosi tovor na strehi do 75 kg.
MG EHS Plug-in Hybrid je naslednje vozilo, pripada segmentu cestnih terencev razreda C. Dolg je 4750 mm, ima največjo moč 258 KM v kombinaciji 1,5-litrskega turbo bencinskega motorja (162 KM) in električnega motorja z baterijo 16,6 kWh, inovativni desetstopenjski menjalnik, za pospešek 0–100 km/h potrebuje 6,9 sekunde, najvišja hitrost je 190 km/h, električni doseg do 52 km. Varnostni paket MG Pilot je del standardne opreme, seveda je veliko tudi druge opreme, ki zelo razvaja potnike in voznika. Po oblikovni plati spominja na nekatere bolj znane evropske modele, zlahka ga boste zamenjali za kako drugo znamko. Prvi vtis je dober, prostora je res veliko in vožnja zelo prijetna. Za bolj natančne občutke pa bo treba odpeljati daljšo testno vožnjo.
Za češnjo na torti pa MG ponuja svoj prestižni model marvel R electric, električnega športnega terenca, ki ima lahko tri elektromotorje v izvedbi s pogonom na vsa kolesa ter skupno moč impresivnih 212 kW/288 KM. Baterija ima kapaciteto 70 kWh, za pospešek do 100 km/h potrebuje 4,9 sekunde, najvišja hitrost je 200 km/h in ima impresiven, ogromen 19,4-palčni zaslon na dotik, preko katerega izvajamo skoraj vse nastavitve vozila. Avto je dolg 4674 mm, znotraj je zelo prostoren tudi zaradi medosne razdalje 2800 mm, prtljažnik je zato nekoliko manjši s 357 litri. Ima vso opremo in varnostne sisteme, ki pri drugih vozilih spadajo v najvišje opremske pakete. V vožnji se je izkazal kot športno vozilo, ki je tudi popolnoma opremljeno, in je namenjen bolj dinamičnim kupcem.
Usodo prodajnih številk znamke MG bodo v Sloveniji seveda krojili cena vozil, poleg tega pa tudi servisna mreža, garancijski pogoji in mnenje uporabnikov. Če se bodo vsi ti dejavniki med seboj ujeli, ima nova znamka na slovenskem trgu kar nekaj možnosti za dobre rezultate. Že zdaj je bilo mogoče ta vozila videti in kupiti prek podjetja Plan-Net Solar, ki naj bi tudi v prihodnje ostalo njihov partner na področju elektromobilnosti.
Prihodnje leto še MG4
Znamka MG je te dni razkrila tudi podobo manjše električne kombilimuzine z imenom MG4, ki jo bodo začeli prodajati prihodnje leto. Model je dolg nekaj manj kot 4,3 metra, je pa precej nizek, ker ima v dnu povsem nov baterijski sklop, ki v višino meri le 11 cm, zmogljivost pa bo 51 ali 64 kWh. Gre za prvi izdelek z nove vozne osnove, na kateri bodo pripravili različno dolge modele, z baterijo zmogljivosti od 40 do 150 kWh. G. B.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji