V poplavi električnih vozil se precej manj omenja priključne hibride, čeprav so zelo dobra rešitev. Še posebno če vsak dan opravite okoli petdeset kilometrov. Škoda superb combi zato ni zanimiva samo zaradi svoje nadstandardne prostornosti, ampak tudi zaradi nove pogonske možnosti.
Pogonska zasnova je sestavljena iz 1,4-litrskega bencinskega motorja (115 kW/156 KM) in električnega motorja (85 kW), kar skupaj znese zelo dostojnih 218 konjskih moči (160 kW). Vozni občutki so na zelo visoki ravni; pri vožnji skozi ovinke je avtomobil stabilen, dobro se počutijo tudi sopotniki. Do stotice potrebuje 7,7 sekunde, najhitreje se pelje pri 214 kilometrih na uro, za prenos moči skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama.
ℹŠkoda super combi style iV 1.4 TSI PHEV
Zastopnik: Porsche Slovenija
Cena: 36.957 evrov (testno vozilo 41.133 evrov)
Euro NCAP: ***** (2015)
Izpust CO2: 35 gramov/kilometer
Pogon je v tej različici le na prednji kolesi. Na voljo so trije vozni programi. Športni, ki s polno močjo povezuje oba pogona, hibridni, pri katerem sistem elektronsko prilagaja delovanje obeh motorjev, lahko pa izberete zgolj vožnjo na elektriko (dokler je energije dovolj).
V notranjosti je največji adut prostornost. Foto Aljaž Vrabec
Litij-ionski akumulatorji z zmogljivostjo 10,4 kWh so pospravljeni pred zadnjo premo. V teoriji naj bi hibridni sistem omogočal kar 930 kilometrov dosega. Od tega samo na elektriko 62 kilometrov, vendar je praksa potrdila, da je resnični doseg pri okoli 45 kilometrih s polno baterijo, nekaj »električnih« kilometrov pa lahko pridobite z rekuperacijo energije med zaviranjem in varčno vožnjo.
Podatki, kako dolgo se polni baterija. Foto Aljaž Vrabec
Poraba bencinskega goriva je znašala od štiri do pet litrov na sto kilometrov. Kljub temu se lahko precej dolgo časa izogibate bencinski črpalki, če doma (ali v službi) polnite električno baterijo. Moje dnevno povprečje prevoženih kilometrov je okoli šestdeset, baterijo sem napolnil čez noč, zato sem uporabljal skoraj izključno električno energijo.
Polnjenje baterije na običajnem hišnem 2,3 kW priključku sicer traja pet ur, električna vtičnica je skrita v sprednji maski. Pri tem izpostavljam, da se mi v dveh primerih baterija ni napolnila do konca, enkrat pa sploh nič. V vseh treh primerih potem pri naslednjem polnjenju ni bilo težav.
Električna vtičnica je skrita v sprednji maski. Foto Aljaž Vrabec
Veliko suberbov podjetja kupijo za svoje zaposlene. Če ti redno polnijo baterijo, je priključni hibrid nedvomno koristen, vendar izkušnje s terena kažejo, da uporabniki električne kable radi »pozabijo« v prtljažniku in se vozijo samo na bencinsko gorivo.
Vse drugo je pri superbu znano. Prostora za potnike je veliko. Četudi imata sprednja potnika sedež pomaknjen povsem nazaj, lahko zadaj še vedno gosposko sedijo tudi dvometraši. Karavanska različica dodaja velik prtljažnik – 510 litrov.
Kabli za polnjene električne baterije se spravijo v dno prtljažnika. Foto Aljaž Vrabec
Ob vseh najmodernejših voznih pripomočkih si grajo zasluži zasnova zadnje kamere, saj je bila slika med dežjem zaradi kapljic povsem neprepoznavna.
Karavanski superb je dolg 4,86 metra. Foto Aljaž Vrabec
Komentarji