Ideja o prilagodljivem najemu ni nujno povezana z električnimi avtomobili, a se pri njih zdi še posebno uporabna: kako si zagotoviti mobilnost, ko se odpravljamo na daljšo pot, vendar doma nimamo dovolj velikega avtomobila ali pa ta nima dovolj dosega? Vprašanja smo poslali vsem večjim podjetjem, ki se ukvarjajo z izposojo vozil, a tudi po dvakratnem opominjanju so nam odgovorili le iz treh.
Pri vseh pravijo, da že imajo nekaj strank, s katerimi so sklenili dolgoročni dogovor o občasnem najemu avtomobilov. Pri podjetju Renty nam je Ivan Šček kot primer predstavil paket 50 najemnih dni vozila, za katerega je treba vplačati depozit (za primer poškodbe) in vnaprej tudi najem, a po nižji ceni, kakor če bi plačevali sproti. Matej Grošelj iz podjetja Avantcar je prav tako poudaril individualno obravnavo strank, ki po odločitvi za paket z določenim številom dni najema plačujejo zgolj za dneve uporabe. Seveda stranka tudi sama izbira dneve, ko želi uporabljati avtomobil. Ugodnejše cenike v ta namen so pripravili tudi pri Sixtu, nam je razložila Suzana Drobnjak.
Problem je hitra dostopnost
Najverjetneje se pri takšnem najemu najpogosteje pojavlja vprašanje o dostopnosti avtomobila v čim krajšem času. Pri Rentyju je zaželeno vozilo rezervirati vsaj dan do dva prej, kar ne prinaša nobenih obveznosti, saj ne zaračunavajo odpovedi. Če je res nujno, ga boste pogosto lahko prevzeli tudi v eni uri. Pri Avantcaru je podobno, načeloma bi lahko avtomobil dobili tako rekoč takoj, a vseeno priporočajo, da se jim napoveste, tudi zato, da ga lahko v miru ustrezno pripravijo. Pri Sixtu poudarjajo, da je v poletni sezoni, ob praznikih in v specifičnih skupinah vozil (denimo prestižni avtomobili, avtomobili z več sedeži in podobno) razpoložljivost manjša, zaradi česar je takrat zelo priporočljivo, če ne celo nujno, da stranka napove, da bo potrebovala vozilo.
Se bo kmalu uveljavil tudi prilagodljivi najem avtomobilov? Foto Shutterstock
Po izkušnjah sicer v času zgostitev pripravijo več vozil in okrepijo število agentov v posameznih poslovalnicah. Izkušnje so pri poslu najema vozil zelo pomembne. Ivan Šček nam je, denimo, razložil, da mora biti v vsakem času oddanih vsaj 70 odstotkov vozil, drugače je flota prevelika. Optimizacijo rezervacij in povpraševanja je mogoče doseči tudi z različnimi cenami, a pri Rentyju si raje pomagajo s partnerskim sodelovanjem. Analiza trga in potreb ob dolgoletni tradiciji omogoča reševanje konic povpraševanja, pravijo pri Avantcaru, kjer omenijo tudi vrsto različnih programov, ki jih ponujajo – od običajnih kratkoročnih najemov do upravljanja voznih parkov in souporabe vozil.
Vse več ljudi se zaveda stroškov lastništva avtomobila
Pri Rentyju še niso zaznali povpraševanja lastnikov električnih vozil, imajo pa nekaj stalnih strank z lastnim manjšim avtomobilom, ki za vikende ali daljše vožnje pri njih najamejo večje vozilo. Prav tako se pri nekaterih vrstah dolgoročnega najema stranke odločijo za manjše vozilo, z minimalnim doplačilom pa lahko občasno najamejo večje. V podjetju Avantcar ponudbo, ki se nanaša na občasni najem, obravnavajo v okviru multimobilnosti, saj opažajo, da se vse več ljudi zaveda stroška lastništva avtomobila in njegove neizkoriščenosti.
Med alternativne rešitve spada tudi sistem souporabe vozil Avant2Go, v okviru katerega bodo še letos v isto aplikacijo dodali možnost daljšega najema vozila.Matej Grošelj poudarja, da je pred odločitvijo za določeno vrsto najema pametno razmisliti o dejanskih potrebah, tipičnih vožnjah in izkoriščenosti vozila glede na ceno, pri čemer stranki z veseljem pomagajo. Tudi pri Rentyju in Sixtu pred sklenitvijo posebnih vrst najema skupaj s stranko preučijo njene potrebe in želje, takšnih primerov je vedno več. Morda je sprva še malo čudno, a verjamemo, da se uporabniki hitro navadijo prilagodljivosti, ki jih omogočajo novi poslovni modeli najema vozil s številnimi kombinacijami. Če nič drugega, jih najbrž prepriča razlika med stroški lastništva in stroški alternativnih poslovnih modelov.
Komentarji