Mercedes razreda X je na ceste in zunaj njih zapeljal že pred nekaj meseci. Zdaj pa je dobil še tisto, kar ta prestižni poltovornjak dvigne na višjo raven zmogljivosti. Po prvotnem dizelskem štirivaljniku ima lahko zdaj pod motornim pokrovom Mercedesov trilitrski šestvaljni dizelski motor.
X z dizelskim šestvaljnikom naredi Mercedesa bolj svojega. FOTO: Gašper Boncelj
Nekajkrat smo že zapisali, da je mercedes X prvi poltovornjak ali pick-up te nemške znamke. A so nas Mercedesovi predstavniki opomnili, da ni čisto tako, da nekaj takšnih korenin vendarle imajo. Takšen tip avtomobila so znali iz osnovnih modelov pripraviti že kmalu po drugi svetovni vojni, na tokratno predstavitev mercedesa X 350 d 4matic pa so pripeljali tudi zgodovinsko redkost, namreč mercedes 220 D pickup. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja so ga iz tja pripeljanih sestavnih delov izdelovali v Argentini, kjer je imel vzdevek »La pick-up«, kakšen je od tam našel pot tudi v Evropo. V devetdesetih letih prejšnjega stoletja so pripravili tudi nekaj sto primerkov poltovornjaške izvedbe svojega najbolj klenega terenca G.
Notranjost je zdaj že znana, z nekaj Mercedesovimi potezami, še bolj bila v slogu, če bi bila ročica menjalnika ob volanu. FOTO: Gašper Boncelj
No, od lani imajo nov pick-up z oznako razred X, ki so ga pripravili v sodelovanju z Nissanom. Gre za sorodno osnovo, kot jo imata dokaj znana Nissanova navara in njen dvojnik renault alaskan. Seveda je mercedes X zunaj, posebno s sprednje strani, prepoznavno drugačen, še bolj v notranjosti, z lastnimi merilniki, volanom, večfunkcijskim prikazom in še čim, ne pa s ključem za vstop …
Če je bil uvodoma v ponudbi le z Nissanovim 2,3-litrskim dizelskim štirivaljnikom, pa je zdaj na voljo tudi Mercedesov trilitrski dizelski motor V6 z največjo močjo 190 kW (258 KM) in navorom kar 550 Nm v območju med 1400 in 3200 vrtljaji na minuto. Seveda ga na prvih kilometrih zaradi hitrostnih omejitev nismo pretirano gnali, a le zapišemo, da zmore z mesta do 100 km/h pospešiti v 7,5 sekunde, največja hitrost je 205 km/h. Za prenos skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora, za katerega smo sicer pričakovali, da bo imel ročico za pretikanje po programih ob volanu, a je ta tako kot v izvedbi z manjšim motorjem spodaj med sedežema, ob volanu sta le ušesci za morebitno ročno pretikanje po prestavah.
X ima pričakovano vselej stalni štirikolesni pogon. FOTO: Gašper Boncelj
Na mednarodni predstavitvi razreda X z najbolj zmogljivim dizlom, ki je potekala po slovenskih cestah, seveda človek hitro dobi razvajajoč občutek, da je ta motor tista prava stvar. V 534 cm dolgem poltovornjaku, ki tehta 2,2 tone, se z njim vse dogaja toliko bolj lahkotno. X ima podvozje s posamičnima obesama koles na sprednji premi ter večvodilsko togo konstrukcijo zadaj, vzmeti so vijačne.
Tudi pri hitrejši vožnji po navadnih cestah je potovanje dokaj udobno, čeprav se v kabini le sliši nekaj hrupa motorja in tu odpadejo primerjave s kakšni salonskimi SUV-i ali limuzinami. Štirikolesni pogon je stalni, na voljo je več terenskih programov, z reduktorskim prenosom in zaporo zadnjega diferenciala vred, tako da bo X, ki je od tal oddaljen 20 cm, uspešno premagoval zelo slabe podlage. Porabo boste vsaj po računalniku z zadržano cestno vožnjo lahko ohranjali pod desetimi litri, drugače gre lahko višje.
Ponovimo, da je mercedes X vedno pripravljen le v izvedbi z dvojno kabino, drugih karoserijskih možnosti ne ponujajo. X 350 d 4matic bodo pri nas začeli prodajati sredi julija, ko naj bi bila znana tudi cena, dobava bo stekla jeseni.
- Mercedes X je s šestvaljnim dizlom bolj svoj.
- Konkretna zaloga moči in navora.
- Tudi v tem primeru vedno poltovornjak z dvojno kabino.
- Naročila od sredine julija.
Eden redkih in malo znanih prednikov današnjega je bil »argentinski« 220 D pick up iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. FOTO: Gašper Boncelj
Komentarji