Promocijsko gradivo pravi, da je techroad omejena serija dacie. Odlično! Saj res, zakaj pa bi bile omejene serije rezervirane zgolj za prestižne avtomobile. Poglejmo, kaj ponudi romunski nizkocenovnik, ko se pred kupca pripelje z nekaj več opreme in zlikano srajco.
Novodobni načrti Renaulta z Dacio niso bili nikoli uganka. Ko je njihov »sončni kralj«, ambiciozno velikopotezni Carlos Ghosen, ki je svojo vladavino sklenil v precej manj sončnih japonskih zaporih, napovedal vsebinski preporod Dacie in po svoje nato tudi ruske Lade, je govoril in delal veliko bolj trezno in premišljeno, kot je pozneje na Japonskem z Nissanom. Na strah pred morebitno invazijo poceni kitajskih avtomobilov, ki bi lahko močno ogrozili tradicionalne evropske vstopne modele nižjega in srednjega razreda, je odgovoril z zgodovinsko tesnim partnerjem iz Romunije.
Tudi v notranjosti je nekaj boljše opreme.
Foto Andrej Brglez
Mimogrede, Francozi so v preteklosti po tistih krajih tudi sicer plodno sejali svojo preverjeno, beri iztrošeno, avtomobilsko tehnologijo. Citroën je na primer pomagal graditi Oltcit, mogoče se kdo še spomni teh tudi v SFRJ priljubljenih modelov. Kakorkoli že, Kitajci s poceni klasičnimi bencinsko gnanimi avtomobili na zahtevni evropski trg niso opazneje vstopili, vmesni čas pa je odlično izkoristila naveza Renault-Dacia in pripravila ponudbo, ki smo jo kupci razumeli in sprejeli prav tako dobro kot na primer letalska nizkocenovnika EasyJet ali Ryanair.
Ko smo že pri tem, mogoče bodo zdaj Kitajci na trgu EU srečo preizkusili s poceni električnimi avtomobili, s svojim trgom imajo že nekaj manj dela, surovine tudi imajo, gradnja električnih avtomobilov pa je občutno preprostejša.
Dacia sandero 0.9 TCe 90 techroad
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana
Cena: 11.250 €
Euro NCAP: ****(2013)
Izpust CO₂: 145–151 g/km
Z dizajnersko mojstrskim modelom duster je Renault zmedel vse in vmes Dacio postavil v IKEA svet, kjer dizajn spregovori v sodobni in sveži govorici ter tako preseže boleč občutek cenenosti. Prav v tem se zdaj preskuša tudi sandero techroad. Z osnovno obliko se kaj dosti več ne da narediti. Dodali so paket nalepk, ki se kot iluzionist trudijo iz neatraktivne bočne podobe ustvariti sodobnejšo karoserijsko linijo.
Pustost osnovnega modela, ki se v vstopni različici pred kupce zapelje z zelo privlačno ceno 8200 evrov, razbijejo tudi izstopajoči terenski dodatki na prednjem in zadnjem odbijaču, nov dizajn dvobarvnih litih platišč in poudarjene meglenke.
Notranjost poživijo boljše tkanine, modernejši barvni in oblikovalski pristopi ter boljša nastavljivost voznikovega delovnega prostora. Višja je tudi raven tehnološkega udobja. Zaslon na dotik omogoča povezavo s pametnim telefonom, ki je združljiv z aplikacijo android auto, in ne nazadnje je tu kamera za vzvratno vožnjo.
Naj bo serija omejena ali ne, dodatkov je toliko, da se že zunaj ve, da pred vami stoji dobro »naložen« sandero. Kot voznik ali sopotnik pa takoj opaziš, da je digitalizacija vstopila tudi v kabinsko okolje, ki je sicer po gradnji in uporabljenih materialih v precej preteklih časih.
Dodali so paket nalepk, ki se kot iluzionist trudijo iz neatraktivne bočne podobe ustvariti sodobnejšo karoserijsko linijo.
Foto Andrej Brglez
Vsekakor moramo pohvaliti mirno in tiho delovanje 0,9-litrskega bencinskega motorja s 66 kW, ki hkrati ponuja primerno hitro in učinkovito distribucijo motorne moči. In potem je tu še skrajno preprosta in nezahtevna raba. Prav slednje je močna igralna karta, s katero sandero hitro prepriča kupca, ki išče prostorno, enostavno ter tudi na slabših poteh solidno udobno vozilo za nizke začetne in tekoče lastniške stroške.
Koliko pri vsem tem prispevajo estetski in tehnični dodatki, ki jih prinaša omejena serija techroad, pa velja premisliti. Zagotovo je pogled na takega sandera privlačnejši kot na tistega, ki ga dobiš za vstopno ceno. Hkrati ni nobenega dvoma, da je seznam dodatkov za bolj udobno in varno vožnjo precejšen ter da je počutje v kabini tudi zaradi tega občutno boljše. To pa nekaj stane in tako je zaradi vsega naštetega cena omejene serije sandera techroad na koncu še vedno precej vabljiva.
Komentarji