Že nekaj časa je bilo znano, da prihaja. Te dni so ga predstavili svetovni javnosti – Volkswagnova ikona med kompaktnimi vozili, golf v osmi izvedbi, na kratko golf 8. Na slovenske ceste bo predvidoma pripeljal marca prihodnje leto.
Od leta 1974, ko je sprva nekoliko plašno nasledil slavnega predhodnika VW hrošča, do danes so jih izdelali in prodali že več kot 35 milijonov. Čeprav je golfova zasnova in nenazadnje oblika skozi vse generacije bolj ali manj stalnica, pa je vsaka izvedenka imela nekaj značilnosti, ki so zaznamovale njeno obdobje. Tako za najnovejšega golfa 8 pri Volkswagnu neskromno pravijo, da je doslej najpametnejši.
Ena glavnih novosti je digitalna armaturna plošča. FOTO: Volkswagen
A najprej nekaj o obliki. Kot pravijo pri Volkswagnu, so zunanje poteze golfa 8 karseda previdno očistili, nekoliko so znižali sprednji del, vključno z motornim pokrovom. Sicer pa je glavna novost ta, da se bočni liniji iztečeta v zgornji del sprednjih in zadnjih luči in tako okoli karoserije tvorita nekakšen obroč. Poudarjen je tako imenovani stebriček C, ki je golfov zaščitni znak in zdaj v ramenski legi nekoliko izbočen in »mišičast«. Nova je oblika sprednjih in zadnjih luči. Zanimivo in po svoje spodbudno je tudi, da niso podlegli skušnjavi, da bi novinca povečali. Dimenzije so tako rekoč enake kot pri predhodniku (dolžina 4284, širina 1789, višina 1456 in medosna razdalja 2636 mm); dejansko je le za kakšen centimeter nižji.
Zadnji, tako imenovani stebriček C, je poudarjen in »mišičast«. FOTO: Volkswagen
- Previdno čiščenje zunanjih potez, enake mere kot doslej.
- Kot mehki ali priključni bencinski hibrid, dizel z dvojnim katalizatorjem.
- Luči s svetečimi diodami ne potrebujejo posebnih meglenk.
- Skoraj povsem digitalizirana armaturna plošča.
Dvosklopčni (samodejni) menjalnik je dobil tudi novo, manjšo prestavno ročico. FOTO: Volkswagen
Poleg (pričakovano) evolucijske oblike pa pri novem golfu lahko govorimo o treh skoraj revolucionarno novih sklopih: pogonskih sistemih, varnostnih asistenčnih sistemih in digitalni armaturni plošči ter upravljalih. Golf 8 bo sprva na voljo z osmimi pogonskimi možnostmi z močjo od 81 kW/110 KM do 180 kW/245 KM, od katerih bodo trije tako imenovani mehki hibridi eTSI z 48-voltno napeljavo in dva priključna hibrida. Ohranili so dva različno močna TDI-ja, ki imata za znižanje emisij med drugim tudi dvotočkovno dodajanje ureje. V povprečju so z novima dizloma dosegli do 17-odstotno zmanjšanje izpustov CO2, z bencinskimi mehkimi hibridi pa 10-odstotno. Kot vedno doslej bosta čez čas sledila še GTI in plinska pogonska možnost.
Kot večina konkurentov je tudi novi golf dobil zajetno porcijo varnostnih asistenčnih sistemov. Že osnovna izvedenka ima najsodobnejši sistem za ohranjanje voznega pasu in sistem za preprečevanje trka, med drugim pa s pomočjo radarskega tempomata na dobro označenih cestah zmore drugo stopnjo avtonomne vožnje. Novinec je že v osnovni izvedenki dobil vse luči v LED-izvedbi, s tem da so glavni žarometi glede na opremljenost vozila na voljo v kar treh izvedbah. Ne glede na izvedbo pa so samodejno prilagodljivi, tudi za slabo vidljivost, tako da novi golf sploh nima meglenk.
V veliki meri so obliko golfa 8 določili preizkusi v vetrovniku. FOTO: Volkswagen
35
milijonov golfov so izdelali od leta 1974
Tretja, kot pravijo pri VW, revolucionarna novost pa je digitalna armaturna plošča, ki jo ima že vstopni model. To pomeni, da sta na skupni rahlo zapognjeni »stekleni« plošči oba prikazovalnika (inštrumenti in infozabavni zaslon), poleg tega pa še vsa upravljala. Vse skupaj je videti odlično. Je pa popolna digitalizacija kokpita oziroma vozniškega mesta nekaj skepse vnesla tudi med novinarje, ki smo si imeli priložnost ogledati novega golfa in sesti vanj. Poleg tipke za klic v sili in tipke za varnostne utripalke ima gumb za nastavitev radijskega sprejemnika le najosnovnejša izvedenka v vsakem primeru digitalne armaturne plošče, vse druge oziroma višje stopnje opreme imajo poleg nekaterih upravljal na volanskem obroču za vse posege in nastavitve zgolj digitalne »tipke« in drsnike. Ko ti skoraj brezštevilne možnosti – od izbire odtenkov notranje osvetlitve do aktualnih vremenskih podatkov – z veščim sprehajanjem s prsti po zaslonu na dotik in digitalnih upravljalih v mirujočem vozilu demonstrira mlada inženirka, je vse skupaj razmeroma preprosto. Vprašanje pa je, ali bodo vozniki, predvsem starejši, med vožnjo kos izzivom, ki jih ponuja popolna digitalizacija, ki se nedvomno oddaljuje od tako zaželene intuitivnosti. Za zdaj lahko le ugotovim, da bo to pokazal čas.
Bodo vozniki kos popolni digitalizaciji? FOTO: Volkswagen
Prtljažni prostor je seveda povečljiv. FOTO: Volkswagen
Komentarji