Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Ohranjanje družinskih vezi

Mercedes razreda B je še naprej prostoren, a tudi bolj eleganten
Mercedes B je sorodnik razreda A, a tudi v novi generaciji ohranja elemente na temo družinske uporabnosti.
Mercedes B je sorodnik razreda A, a tudi v novi generaciji ohranja elemente na temo družinske uporabnosti.
8. 12. 2018 | 17:00
6:41
Enoprostorci? Izumirajoča kategorija, ki je skoraj nihče več noče? Menda. No, vsi ne mislij(m)o čisto tako. Na srečo tudi pri kak­šnem avtomobilskem proizvajalcu vseh kart le niso odigrali na športne terence in ohranjajo vsaj kak enoprostorski primerek. Na primer pri Mercedesu, kjer na trgu še vztrajajo z razredom B. Seveda ne zaradi altruizma, ampak nanj res močno računajo. V novi izvedbi večinoma ohranja družinske atribute, seveda pa je pridobil tudi vse atrakcije, s katerimi je lani med kupce zapeljal tehnično zelo sorodni raz­red A.

Mercedes B ima v svoji rubriki pomembne številke, 1,5 milijona kupcev ga je vzelo za svojega v dveh generacijah. V čisto novi izvedbi je dolg 442 cm, le za 3 cm je daljši od predhodnika, na srečo so se uprli skušnjavi, da bi ga pretirano povečali. Ima bolj usločeno linijo, obrabljeno rečemo, da je bolj dinamičen, kaj več bi bilo že pretirano. Tovarna trdi, da je količnik upora 0,24 najnižji pri takšnem tipu avtomobila, ki pa prav veliko konkurence nima, v premijskem svetu je to le BMW serije 2 active tourer. Če je slovo škatlaste pojave odneslo tudi dobrih 30 litrov prtljažnika – ta je sicer s 455 litri še vedno dokaj radodaren –, pa je v drugi vrsti prostora precej.

Tako kot v razredu A uporabnika seveda prevzame atraktivna in tudi zelo intuitivno zasnovana armaturna plošča, ki ponuja toliko nastavitev, da jih je kar težko vse preizkusiti.
Tako kot v razredu A uporabnika seveda prevzame atraktivna in tudi zelo intuitivno zasnovana armaturna plošča, ki ponuja toliko nastavitev, da jih je kar težko vse preizkusiti.


Spredaj se seveda sedi najbolje. Malo višje kot v A-ju, a tudi v tem primeru v vrhunsko sodobnem okolju, ne v kakem rahlo oskub­ljenem malem avtu z zvezdo. V razredu B ponuja Mercedes vse kot enako v A, pa naj bo to kombinacija blage masaže, hlajenja, odtenka notranje osvetlitve in glasbe ali pa govorni ukazi in sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Temu je namenjen velik podolgovat zaslon, ki se razprostira od levega roba do sredine armaturne plošče. V njem sta dva prikazovalnika z vrhunsko grafiko, dobro preglednostjo, najrazličnejšimi možnostmi upravljanja in množico nastavitev v izbirnikih. Če gre za vozilo s samodejnim men­jalnikom, je ob volanu priročna ročica za prestavne programe. Na tem mestu ne bi razpravljal, ali ni vsega že preveč, tudi ne, da se za vse doplača. Tu se želi pokazati, kaj nekdo zmore, »prijatelji« iz BMW-ja in Audija lahko gledajo z zavistjo, prav tako kak voznik več­jega mercedesa, ki še ni narejen povsem na novo …
Tudi z nekaterimi asistenčnimi dodatki naredi vtis. Avtomobil npr. potnike opozori, če se pri odpiranju vrat s strani pripelje kolesar, najbolj pa izstopa funkcija t. i. obogatene resničnosti, pri kateri navigacijska naprava v navezi s kamero na zaslonu prikazuje živo sliko ceste pred nami, nanjo pa projicira puščice in smerokaze.


Kabina je vzorno prilagodljiva oziroma bo, ko bo na voljo še vzdolžni pomik druge vrste sedežev.<br />
Foto Daimler
Kabina je vzorno prilagodljiva oziroma bo, ko bo na voljo še vzdolžni pomik druge vrste sedežev.
Foto Daimler


No, pri enoprostorcu moramo povedati še kaj na temo družinske uporabnosti in pogona. Prtljaž­nik ima dvojno dno, zadnja klop se koristno podira v razmerju 40/20/20, čez nekaj mesecev bo na voljo še opcija pomične zadnje klopi (14 cm pomika), ki jo je imel že dosedanji razred B, tudi sovoz­nikov sedež bo mogoče zlagati. Motorji so vsi štirivaljniki. Manjši 1,3-litrski bencinski turbo agregat ima lahko moč 100 kW (136 KM) ali 120 kW (163 KM). Na novo je pripravljen dvolitrski dizel, ob splošnem odklonilnem odnosu do tega pogona so pričakovano poudarili, da izpolnjuje visoke okoljske zahteve, ki bodo začele veljati šele leta 2020. Tudi tu sta dve izvedbi z močjo 110 kW (150 KM) in 140 kW (190 KM). Dizlu ne manjka odzivnosti, a se je pri počasnejši vožnji za tako eleganten izdelek le zdel malo robat. Na ovinkih razred B morda ni tako agilen kot A, a ga je vedno prijetno voziti, tudi podvozje se je zdelo zelo dobro, čeravno je res, da so bile ceste na otoku Mallorca skoraj povsem gladke. Nič ne govorijo o kakem alternativnem pogonu, čeprav se še spomnimo, da so v prejšnji generaciji nekaj primerkov izdelali tudi na električni pogon.

Razred B je dolg 442 cm, za 3 cm je daljši od predhodnika, ima pa lepšo stransko linijo.<br />
Foto Daimler
Razred B je dolg 442 cm, za 3 cm je daljši od predhodnika, ima pa lepšo stransko linijo.
Foto Daimler


Razred B se v Slovenijo pripelje sredi februarja, cene bodo znane takrat, vsekakor pa imajo z njim velike načrte, razmišljajo o več kot 300 kupcih v letu dni.


Najmanjši AMG


Mercedesov kompaktnež razreda A je zdaj pripravljen tudi v športnejši izvedbi z oznako A AMG 35, kar pomeni novi dvolitrski štirivaljni turbobencinski motor z največjo močjo 225 kW (306 KM), športni sedemstopenjski menjalnik in prilagodljiv štirikolesni pogon, s katerim se lahko vsa moč prenaša na prednji kolesi ali po potrebi do polovice še na zadnji par. Ta kombilimuzina, ki zmore z mesta do stotice pospešiti v 4,7 sekunde, je še bolj vzvojno čvrsta.

AMG pri Mercedesu pomeni športnost in visoko zmogljivost, tudi v kompaktnem razredu A.
AMG pri Mercedesu pomeni športnost in visoko zmogljivost, tudi v kompaktnem razredu A.


V notranjosti nas pričaka bolj športen volan, na katerem lahko kar najhitreje preklapljamo med voznimi programi, tudi zelo športnim, ob nekaterih drugih posebnih poudarkih pa izstopata sprednja sedeža, ki sta na prvi pogled predvsem športna, a se po nekaj urah vožnje izkaže, da sta v resnici dokaj udobna. Tako je takšen AMG lahko čisto prijeten vsakdanji prevoznik, ki seveda ponuja vrhunsko lego na cesti. So pa njegove motorne zmogljivosti za običajne ceste prevelike, kar je po svoje frustracija in je s takšnim avtomobilom dobro imeti še dostop do kakega dirkališča … Model A AMG 35 bo dosegljiv februarja in bo stal najmanj 47 tisočakov, a to ne edini najmanjši AMG, pripravljajo še bolj dirkaško izvedbo A AMG 45.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine