Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Od tega, da bi bil lahko Klio, do možnosti hibridnega pogona

Stopite z nami v zgodovino clia in preberite, kaj je vodilo do najnovejšega modela. 
Od starega do novega ... FOTO: Renault/Jože Suhadolnik
Od starega do novega ... FOTO: Renault/Jože Suhadolnik
3. 7. 2019 | 11:01
3. 7. 2019 | 11:06
5:27

Clio 1 (1990–1998)


Uradno so ga predstavili junija 1990, že mesec dni prej so ga prikazovali po kanalu Renault TV, prvi podjetniški televiziji, dosegljivi po satelitu. Čeprav se o imenu in njegovem izvoru ni veliko govorilo, bi bil clio lahko Klio, kakor se je v grški mitologiji imenovala muza zgodovine in epskega pesništva. Clio je »zamenjal« dotlej za Renault zelo uspešni model renault 5, čeprav so tega nekaj časa še izdelovali. Dizajn prve generacije je bil za tiste čase napreden, avtomobil je bil videti sodobno, a ne dolgočasno. Imel je ustrezno ponudbo manjših motorjev, leta 1991 so ga okronali za evropski avto leta. Čez dve leti je dobil športno različico williams v posebni modri barvi, po moštvu, s katerim so sodelovali v tekmovanju formula 1. To sprva omejeno serijo so morali zaradi navdušenja kupcev povečati. Še ena zanimivost, leta 1997 so v okviru program Praxitele v Franciji v preizkus ponudili 50 cliov na električni pogon.

Clio (1990–1998) FOTO: Renault
Clio (1990–1998) FOTO: Renault



 

Clio 2 (1998–2015)


Druga generacija je bila s 381 cm za 10 cm daljša od prvega clia, oblikovno je pomenila premik k bolj okroglim linijam – tudi v smeri novih materialov in cenejšega popravila npr. plastičnih blatnikov, zaradi kritike glede rjavenja pri prejšnji generaciji. Leta 1999 so predstavili še izvedbo clio symbol (thalia) kot štirivratno limuzino, ki pa pri nas nikoli ni bila resen tekmec na trgu. Britanci so ob koncu proizvodnje drugega clia s tovarno začeli še kar odmeven spor, da se avtu nepričakovano odpira motorni pokrov. Veliko bolj so bili prav Otočani navdušeni nad noro in v teh časih neponovljivo močnim cliom V6 z začetka novega tisočletja; cestni dirkalnik pripravljen v sodelovanju z britansko delavnico Tom Walkinshaw Racing je imel le dva sedeža in sredinsko postavljen trilitrski bencinski šestvaljnik in moč 230 konjev na zadnji kolesi ...

Clio (1998–2015) FOTO: Renault
Clio (1998–2015) FOTO: Renault

 

Clio 3 (2006–2012)


Clio je bil spet večji, skoraj štiri metre dolžine je že pomenilo, da sili v razred više in da je bil ob predstavitvi večji od katerega koli tekmeca v nižjem razredu. Na varnostnem trku Euro NCAP je dobil pet od petih zvezdic. Spet je postal evropski avto leta, ni pa v tretji generaciji nikoli nastajal v Sloveniji. Izdelovali so ga v Franciji in vse bolj v Turčiji. Clia III so začeli prodajali na Japonskem, zaradi pri Hondi zaščitenega imena so mu tam rekli lutecia. Najbolj prostoren je bil clio od leta 2007 naprej – prvič sploh je postal karavanski grandtour. Najbolj športni pa se je imenoval clio R. S. z dvolitrskim atmosferskim štirivaljnikom, s svojim izpuhom ga je dodelalo tudi naše podjetje Akrapovič.

Clio (2006–2012) FOTO: Renault
Clio (2006–2012) FOTO: Renault

 

Clio 4 (2012–)


Verjetno si je Renaultov oblikovalski šef Laurens van den Acker s pripravo zunanje podobe četrtega clia v podjetju in izven njega pridobil res veliko slavo. Model je bil oblikovan všečno, a v primerjavi s kakim nekdanjim Renaultovim izdelkom, njegova privlačnost z leti ni slabela, tudi do konca prodaje, ki sicer še teče, je izgledal dovolj mladostno. Tako kot že predhodnik je bil tudi četrti cilo lahko tudi karavanski grandtour, takšna karoserijska izvedenka bo poslej zgodovina. Kot tekmeci je dobil bencinski trivaljnik, na drugi strani je bil seveda tudi radikalni clio R.S. Pri nas je bila na prodaj tudi opremska izvedenka I feel Slovenia, s precej dodatki, a smo ob testu zapisali, da bi na zelo mali ploščici njegovo proizvodno poreklo lahko poudarili še s kako zeleno barvo ali celo zastavico. Kljub nasledniku, bodo štirico še izdelovali.

Clio (2012–) FOTO: Renault
Clio (2012–) FOTO: Renault

 

Clio 5 (2019–)


Zaradi velikega uspeha predhodnika, ga nazven niso veliko spreminjali. Znotraj je pač v vseh pogledih »za številko boljši«, vključno z uporabljenimi materiali in pokončnim res velikim večfunkcijskim zaslonom. Če bo uvodoma glede pogona še dokaj podoben štirici, pa prihodnje leto dobi pomembno novost, to prvi renault s hibridnim pogonom, ki naj bi mu prinesla s strani Evropske unije zahtevane mnogo nižje vrednosti porabe in izpustov ogljikovega dioksida. Sploh ni nepomembno, da je njegov produktni vodja Slovenka Jelka Kurnik, kar se je zgodilo prvič v Renaultovi zgodovini.

Novi Renault Clio v Novem mestu FOTO: Jože Suhadolnik
Novi Renault Clio v Novem mestu FOTO: Jože Suhadolnik

 

Sorodni članki

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine