Super cub so začeli delati leta 1958 in jih do danes naredili čez sto milijonov. Proslavil se je z zanesljivostjo, trajnostjo in gospodarnostjo. Zdaj je precej prenovljen, manj špartanski in se bo poskušal uveljaviti še na našem trgu. Karoserija ni več pločevinasta, vse je plastično in kolesi nista več na napere, ampak liti aluminijasti. Celoten videz ostaja precej avtentičen in okusen, tudi z barvnimi kombinacijami. Kljub desetletjem proizvodnje pa super cub še ni popoln.
Dvostranski prestavni vzvod je dobro mišljen, a v resnici silno neroden. FOTO: Andrej Krbavčič
Ščitnika skrbita le za koleni, za zelo razmaknjeni stopali pa prav nič. FOTO: Andrej Krbavčič
Poganja ga na mnogih dvokolesnikih uporabljan zračno hlajeni 125-kubični štiritaktni enovaljnik s 7,1 kW (9,6 KM) pri 7500 vrtljajih v minuti. Moč je za kanec drugačna kot pri monkeyju ali MSX, a najbrž ne namenoma, gre za tolerance v proizvodnji. Super cub z njim pospeši do približno 95 km/h in pri tem zahteva 1,8 litra bencina na 100 kilometrov (posoda drži le 3,7 litra bencina). Ni športnik, dober delavec je in preseneča z odlično prožnostjo. Žal tudi s tresljaji na krmilu, sedežu in stopalkah, kar pri MSX in monkeyju ni tako občutno. Menjalnik je štiristopenjski in pri tem modelu polsamodejni. Upravljamo ga z dvojnim vzvodom, ki je neroden in ima dolge gibe, prestavljanje je nenatančno. Sredobežna sklopka pa je odporna in odlična: če ti ne uspe prestaviti, lahko spelješ celo v četrti prestavi, le bolj počasi gre. Honda se najbolj pohvali z novim brezključnim odklepanjem in zagonom. No, prav, saj gre tudi tako.
Merilnik je bogat z informacijami in vedno dokaj berljiv. FOTO: Andrej Krbavčič
Za prtljago ni prostora ne pod sedežem ne v majcenem predalčku. FOTO: Andrej Krbavčič
Sedemnajstpalčni kolesi in vzmetenje 109 kg težkega super cuba naredita vožnjo čez manjše neravnine udobno, toda pri večjih luknjah vzmetenje poklekne. Počasi in z občutkom je vožnja po kolovozih vseeno mogoča. Dovolj zmogljiva prednja zavora je zdaj kolutna in opremljena z uporabnim ABS, vendar je zelo slabo odmerljiva, tako kot zadnja bobnasta zavora na vzvod. Okretnost super cuba je odlična, komaj kaj slabša kot pri MSX, smerna stabilnost pa je občutno boljša.
Voznikov položaj je pokončen in sproščen, koleni sta zavarovani z ozkima ščitnikoma, stopali na velikih, razmaknjenih podporah in vzvodih pa prav nič. Osrednje stojalo ni prenerodno, stranske opore ni. Za lažji dostop na nizek (780 mm) in udoben sedež je okvir super cuba uleknjen kot pri skuterjih. Za uporabno vozilo je nedopustno, da ni prav nobenega prostora za prtljago, pod sedežem je samo zanka za čelado. Dokupiti bo treba prtljažnik in kovček. Ogledali kažeta komolce, zavorna ročica je za majhne roke precej oddaljena. Toda žaromet (LED) bi bil v čast tudi hitrejšim motociklom. Merilnik z uro in zalogo goriva je vedno berljiv.
Pod plastiko je precej sodobnih rešitev in kolesi sta seveda liti. FOTO: Andrej Krbavčič
Zdi se, da prenovljeni super cub igra predvsem na nostalgični videz in zares legendarni motor, a med velikokolesnimi skuterji ali motornimi kolesi te kategorije je mogoče najti za vsakdanjo rabo primernejša vozila.
Menda je najpomembnejša novost brezključno odklepanje in zagon. FOTO: Andrej Krbavčič
Komentarji