Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Ni jim čisto všeč, a znamke ne bi zamenjali

Nemški lastniki avtomobilov prestižnih znamk zaznajo več težav kot drugi
Lastniki v Nemčiji imajo pripombe na premijske avtomobile, a jih kljub temu ne bi zamenjali. FOTO: Shutterstock
Lastniki v Nemčiji imajo pripombe na premijske avtomobile, a jih kljub temu ne bi zamenjali. FOTO: Shutterstock
13. 8. 2018 | 17:00
5:40
Kaj pa vas moti na vašem avtomobilu? Tako bi lahko naslovili raziskavo, katere rezultate za letos je ob koncu julija predstavila agencija J. D. Power. V njej so namreč nemške lastnike avtomobilov, starih od enega do treh let, povprašali, s kakšnimi težavami oziroma izzivi se spopadajo med vsakodnevno uporabo. Ugotovitve so presenet­ljive in razkrivajo tudi različen odnos, ki ga imajo do svojega vozila različni lastniki.

V raziskavi so se posvetili 177 težavnim pripetljajem, ki so jih razdelili v osem kategorij: zunan­jost; vozniške izkušnje; funkcije, nadzor, zasloni; infozabavna oprema; sedeži; gretje, zračenje in hlajenje; notranjost vozila ter motor in pogonski sklop. Odgovore so ustrezno obtežili in dobili rezultat, ki pokaže število težav na 100 vozil (PP100), pri čemer nižja številka pomeni višjo kakovost vozila.

Infografika: Delo
Infografika: Delo


Kakor je poudaril podpredsed­nik in vodja J. D. Power za Evropo Josh Halliburton, so lastniki za zdaj še precej tolerantni do izzivov, ki jih prinaša sodobna tehnologija v primerjavi s tradicio­nalnimi težavami v avtomobilu. Hkrati pričakuje, da bo z vse širšo uporabo sodobne tehnologije ta strpnost počasi izpuhtela, zato bi morale avtomobilske tovarne večjo pozornost nameniti kritikam kupcev na tem področju – če seveda želijo ohraniti visoko stopnjo lojalnosti in zadovoljstva.

Podobno kot pri lanski raziskavi so tudi letos v vrhu znamke, ki jih označujemo kot množične, prestižne so se odrezale slabše. A hkrati so lastniki avtomobilov prestižnih znamk očitno priprav­ljeni odpustiti morebitne težave, saj je pri njih bolj verjetno, da bo tudi naslednje vozilo nosilo isto znamko.



Največ nezadovoljstva je povzročala (pre)velika poraba goriva, ki bi lahko vplivala tudi na prihodnjo nakupno odločitev. Le petina tistih, ki navajajo, da njihov avtomobil porabi preveč goriva, je namreč na vprašanje, ali se bodo pri naslednjem odločili za isto znamko, odgovorila »zagotovo da«. Na to, kako pomemben je strošek vsakdanje uporabe avtomobila, kaže tudi podatek, da so ga kupci na lestvici od 1 do 5 (5 pomeni najtežji) ocenili v povprečju s 4,0, kar je na ravni težav, ki lahko pomenijo nevarnost, pa tudi visokih stroškov popravila in vzdrževanja avtomobila.

Lastnike najbolj jezi, če je poraba goriva večja, kakor so pričakovali. FOTO: Shutterstock
Lastnike najbolj jezi, če je poraba goriva večja, kakor so pričakovali. FOTO: Shutterstock


Precej zoprne so tudi napake pri motorju in pogonskem sklopu, ki jih večkrat omenjajo lastniki avtomobilov množičnih znamk. Na splošno pa velja, da kakršna koli težava tako pri množičnih kot prestižnih modelih bistveno vpliva na tako imenovane promotorje znamk, med katerimi je, nekako pričakovano, več lastnikov avtomobilov prestižnih imen. A tudi pri njih se lahko zgodi, da jih vnema po nekaj slabih izkušnjah hitro mine. Analitiki so izračunali, da verjetnost nakupa avtomobila iste znamke, potem ko doživi lastnik s sedanjim najmanj tri nevšečnosti, pade za občutnih 39 odstotkov. Že po eni težavi so lastniki za štiri odstotke manj odločeni, da jim je sedanja znamka tako všeč, da bodo pri njej izbrali tudi naslednji avtomobil.

Lastniki avtomobilov v Nemčiji imajo pripombe na premijske avtomobile, a jih kljub temu ne bi zamenjali. FOTO: Shutterstock
Lastniki avtomobilov v Nemčiji imajo pripombe na premijske avtomobile, a jih kljub temu ne bi zamenjali. FOTO: Shutterstock


Izračunani indeks se je v primerjavi z lani izboljšal, v povprečju je dosegel 133 PP100, lani 151 PP100, med posameznimi znamkami pa se je na vrh zavihtela Toyota, ki je bila lani tretja. Lanska zmagovalka Kia je izgubila nekaj zaupanja pri nemških lastnikih, saj so še lani zaznali zgolj 99 PP100, letos pa kar 126 PP100. Medtem ko sta bila Kia in Hyundai lani zelo skupaj, sta zdaj precej narazen, saj je Hyundai ostal med najboljšimi. Od prestižnih znamk se je vrhu zelo približal Volvo, BMW pa je ostal povsem na repu (lani je za njim zaostal le Fiat). Malce moti, da v študiji ni znamke Lexus, o tem tudi ni nobenega pojasnila.

V posameznih razredih so najboljšo oceno dosegli opel adam (97 PP100), toyota yaris (84), mazda3 kot skupna zmagovalka (63), mercedes-benz CLA (83), audi Q5 (73), ford C-max / grand C-max (82) in mercedes-benz razreda E (106). Le opel adam in mercedes-benz razreda E sta potrdila lansko zmago v svojem razredu.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine