Neomejen dostop | že od 9,99€
Opel je nekoč s kadettom, zadnjih trideset let pa z astro v nižji srednji razred vedno zapeljal avtomobil, ki je v marsičem obveljal za referenco. Časi se spreminjajo, klasični avtomobilski razredi so dodobra izgubili veljavo, a z novo astro bodo skušali dokazati, da se po cestah lahko vozi še kaj drugega kot športni terenci. Jasno, da ne samo na bencin in dizel, astra je prvič elektrificirana, prihodnje leto bo tudi povsem električna.
Oblikovno šesta generacija opla astre privlači poglede in izstopa z ozkimi zadnjimi lučmi, napetimi karoserijskimi potezami in možnostjo dvobarvne kombinacije. V dolžino meri 4373 milimetre, za odtenek več kot doslej, podobno velja za medosno razdaljo in širino. V notranjosti je nekako logično, da spredaj ni zadreg s prostorom, na zadnji klopi pa je že kaj odvisno od radodarnosti sprednjih potnikov in pomika njunih sedežev. V višino prostora ne bi smelo zmanjkati niti nekoliko višjim. Prtljažnik je v osnovi s 422 litri za približno 50 litrov večji, povečevanje prostora s podrtjem zadnje klopi je klasično (razmerje 60: 40), odprtina za smuči pa manj uporabno ozka.
Voznikov delovni prostor je digitaliziran, zaslon se navidezno vleče od vrat do sredinske konzole, za kar so uporabili polno svetleče se plastike. Nastavitev se bo treba navaditi pred začetkom vožnje, pomaga, da je vmesnik preveden v slovenščino, tudi glasovno vodenje je v našem jeziku. Med prvimi kilometri mi nikakor ni uspelo spremeniti videza prostora z merilniki, kar je pravzaprav škoda, je pa prišel prav kakovosten in velik prosojni zaslon.
Avtomobil se pričakovano ponaša s plejado asistenčnih sistemov, med katerimi izstopajo matrične luči s 186 svetečimi diodami, omeniti velja tudi sedeže s certifikatom AGR (akcija za zdrav hrbet) ter seveda vso sodobno podporo povezljivosti z mobilnimi telefoni.
Sedel sem v astro s priključnohibridnim pogonom, pri katerem v notranjosti ne morete zgrešiti, da je Opel zdaj del PSA, saj je upravljanje samodejnega menjalnika enako kot v nekaterih peugeotih in citroënih – preprosto. 1,6-litrskemu bencinskemu motorju v tem primeru pomaga še elektrika, sistemska moč doseže 133 kW, navora je za 360 Nm. Baterija z 12,4 kWh energije pomaga do približno 45 km vožnje, poraba je seveda odvisna od njene polnosti, nam jo je uspelo držati pod petimi litri. Za takšno astro, ki ima v osnovi za 70 litrov manjši prtljažnik, je treba odšteti od konkretnih 31.200 evrov naprej.
Precej cenejša je odločitev za 1,2-litrski bencinski motor z 81 kW, pri katerem cena z ugodnostmi pade pod 19.000 evrov (brez njih so jo postavili na 21.490 evrov), za 900 evrov je dražja različica s 96-kilovatnim motorjem, še tisočaka več je treba odšteti za kombinacijo s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom. Astrina dizelska zgodba se piše z 1,5-litrskim agregatom s 96 kW, za kar boste odšteli najmanj 24.890 evrov (dva tisočaka manj z vsemi ugodnostmi ob financiranju), kombinacija s samodejnim menjalnikom pa tukaj stane 2000 evrov.
Omenimo še, da astro sicer lahko že naročite, toda prve bodo v Slovenijo prispele maja. Jeseni bo na voljo tudi karavanska različica sports tourer s skoraj 600-litrskim prtljažnim prostorom in za tisočaka višjo ceno. Prihodnje leto pričakujemo še povsem električno astro, pri njej naj bi bila na voljo dve zmogljivosti baterije, cena še ni znana.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji