Neomejen dostop | že od 9,99€
Električni avtomobili iz koncerna Hyundai-Kia niso od včeraj. Najprej so jih Korejci pripravili na osnovi modelov, ki imajo sicer klasični pogon, in že ti so kar prepričljivi, pa naj gre za hyundai kono ali kio niro v električni izvedbi. Že nekaj časa pa postopoma na trg pošiljajo električne avtomobile, ki so pripravljeni na osnovi, namenjeni le temu pogonu. Pri Kii je to pot začela večkrat nagrajena kia EV6, potem je prišla na vrsto največja kia EV9, zdaj gredo spet na drugo stran ponudbe, predstavljajo kio EV3, manjšega električnega križanca.
Novinka se zdi kot močno pomanjšan model EV9, čeprav ima seveda tudi povsem svoje poteze. Gre za oblikovne linije, ki jih narekuje aktualni šef oblikovanja Harim Kabib in so nedvomno zelo všečne in prepoznavne, saj avtomobila ni mogoče zamenjati z nobenim drugim. Če na prvi pogled deluje malce oglato, pa snovalci hitro povedo, da je za športnega terenca kar aerodinamičen, s količnikom upora 0,267.
Kia EV3 sodi med manjše električne križance, v dolžino meri 430 centimetrov, medosna razdalja je 268 centimetrov. To zadnje je toliko kot pri precej večjem klasičnem SUV-modelu kia sportage. Prtljažnik, ki ima dvojno dno, v osnovi sprejme 430 litrov prtljage, če zadnjo klop podremo, ga je za 1250 litrov; spredaj je še en manjši prtljažnik s 25 litri prostornine.
V drugi vrsti je zelo solidno prostorno, ne le zaradi zajetnega medosja, temveč tudi zaradi tankih sprednjih sedežev. Vseeno v takem modelu pogrešamo večjo prilagodljivost zadnje klopi, predvsem vzdolžni pomik.
Sprednja potnika po prvem vtisu sedita dobro. Za volanom je kia EV3 zelo moderen avtomobil, tako kot EV9 ima podolgovat zaslon s kopico funkcij in nastavitev, za nekatere najbolj pomembne so še vedno stikala in gumbi. Tu je še umetelna izvlečna sredinska konzola, na katero bi bilo na primer mogoče položiti računalniško tablico. Materiali so vsaj na predserijskem avtomobilu delovali dobro, veliko je mehke plastike, ki je po zatrjevanju tovarne po večini reciklirana, prijetno deluje tudi svetlo-temna barvna kombinacija.
Na predstavitvi so pri bolj strateškem pogledu v prihodnost Kijini ljudje dejali, da bodo imeli v prihodnje njihovi električni avtomobili tudi cenejšo baterijo s katodo iz litij-železovega fosfata (LFP), vendar ima v obeh izvedbah kie EV3 baterija na katodi še naprej litij-kobaltov oksid, ki sta mu dodana mangan in nikelj (NMC). Zmogljivost baterije je 58 ali 81 kWh. S slednjo naj bi bil po tovarniških podatkih doseg do 600 kilometrov.
Kia EV3 ima spredaj motor z močjo 150 kW in navorom 283 Nm, z mesta do 100 km/h pospeši v 7,3 sekunde, največja hitrost je omejena na 170 km/h. Kasneje pride še izvedba z dodatnim zadnjim motorjem. Vse skupaj je drugače kot pri modelih EV6 in EV9, ki imata 800-voltno električno napetost, pripravljeno na 400-voltni »arhitekturi«. Največja moč polnjenja z enosmernim tokom je tako nekoliko manjša, pri manjši bateriji 103, pri večji 128 kW. Z izmeničnim tokom bo v obeh primerih največja moč polnjenja najprej 11, kasneje pa 22 kW.
V prihodnosti bo avtomobil menda lahko deloval tudi v drugi smeri, da bo z njegovo baterijo mogoče polniti drugega uporabnika ali pa bo deloval kot hranilnik energije. Kia EV3 se napoveduje z množico sodobne opreme, pa naj gre za varnostne asistenčne sisteme ali funkcije na temo infozabave. Na korejskem trgu bodo v model najprej uvedli glasovnega pomočnika na podlagi generativne umetne inteligence, kar naj bi postopoma širili v prodaji na drugih trgih.
Naj omenimo, da pripravljajo še kakšen avtomobil s skupne električne platforme, denimo srednji SUV EV5 in limuzino EV4, nas pa najbolj zanima kia EV2, ki naj bi imela bolj dostopno ceno, a na to bomo očitno morali še nekoliko počakati.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji