Smo v svetu majhnih, predvsem mestnih avtomobilov, pri katerih je poudarek na okretnosti, manj na prostornosti. Čeprav je ford ka+ krajši od štirih metrov, pravzaprav ne potrjuje tega pravila, saj je zgledno prostoren in v njem se štirje odrasli brez težav peljejo tudi na daljše vožnje.
V tretji generaciji je ka+, ki je prišel na evropski trg leta 2016, zrasel za konkretnih 26 cm, poleg tega je dobil pet vrat in zapustil območje mini avtomobilov, v katerem se je gibal od leta 1996, ko je kot ka prvič prišel med kupce. Dejansko je stopil stopnico više in pristal v čevljih prejšnje fieste, ki se je prav tako pomaknila na naslednjo stopnico. Čeprav bi težko rekli, da gre za dizajnerski primerek, je oblikovno všečen, spredaj in zadaj ga zaznamujejo velike luči, maska je v značilnem Fordovem slogu; glede na današnji trend je morda nenavadno le to, da niti dnevne luči niso v LED-izvedbi, ampak spominjajo na klasične meglenke. Menda si pri Fordu tako predstavljajo nizkocenovnike.
Armaturna plošča je bolj ali manj klasična, nov je le zaslon na dotik, dobrodošla pa dva priključka USB.
Foto Gregor Pucelj
Kakor sem že omenil, je v kabini več prostora, kot bi pričakoval ob pogledu od zunaj. To ne velja le za sprednja sedeža, pač pa tudi za drugo vrsto, kjer je dovolj prostora tudi nad glavo potnikov. Ob lanski pomladitvi so posodobili armaturno ploščo, ki je na sredini dobila za kajevo velikost ustrezno velik oziroma majhen zaslon na dotik, katerega odlika pa so velike črke oziroma napisi.
Armaturna plošča je bolj ali manj klasična, nov je le zaslon na dotik, dobrodošla pa dva priključka USB.
Foto Gregor Pucelj
Med priboljški, ki niso obvezni v tem razredu, omenjam še samodejno klimatsko napravo in ogrevana sprednja sedeža. Poleg solidne plastike in izdelave lahko pohvalim volanski obroč, na katerem so upravljala za tempomat, radijski sprejemnik in prostoročno telefoniranje.
Pa ne le volanski obroč, hvalim celoten volanski mehanizem, ki je v Fordovi maniri razmeroma neposreden in daje vozniku dovolj informacij o tem, kaj se dogaja pod kolesi. Z drugimi besedami, ka+ je dobro vodljiv in na ovinkasti cesti vozniku ponuja kar nekaj veselja. Pri tem pa ni pretrd in utrudljiv za sopotnike.
V drugi vrsti je dovolj prostora za dva odrasla.
Foto Gregor Pucelj
V testnem primerku je sprednji kolesi poganjal 1,2-litrski bencinski trivaljnik z največjo močjo 62,5 kW (85 KM). Razveseljuje, da motor, kljub le trem valjem, ni glasen, za večino voženj je dovolj prožen in z njegovo pomočjo ka+ doseže zgledno največjo hitrost nekaj manj kot 180 km/h. Seveda pa čudežev ni in na klancih, še posebno če je v vozilu več potnikov, mu pohaja sapa, kar zahteva prestavljanje v nižjo prestavo sicer solidnega petstopenjskega ročnega menjalnika. Priganjanje razumljivo pokvari tudi sicer kar ugodno porabo goriva, ki je med testnimi vožnjami znesla 6,4 l/100 km.
Ford KA+ 1.2Ti VCT trend
Zastopnik: Summit Motors, Ljubljana
Cena: 11.640 €
Euro NCAP (2017): * * *
Izpust CO2: 114 g/km
Komentarji