S C5 aircross, na slovenske ceste bo zapeljal februarja 2019, Citroën zaokroža pomladitev flote osebnih vozil, ki se je začela leta 2017 z novim C3 in križancem C3 aircross, letos pa se je nadaljevala s C4 cactusom in berlingom.
Z novincem si bo Citroën odrezal kos vedno večje in še vedno rastoče tržne pogače, ki jo zavzemajo srednje veliki kompaktni SUV-i oziroma križanci. Francoski proizvajalec avtomobilov, ki bo v letu 2019 praznoval 100. obletnico obstoja, se temu segmentu pridružuje med zadnjimi, je pa C5 aircross (dolžina 4,5 metra), če uporabimo vinarsko terminologijo, kot jagodni izbor, saj so vanj vgradili tisto, kar (domnevno) manjka tekmecem.
Na zadku izstopajo LED-luči v 3D-izvedbi. FOTO: Gregor Pucelj
Vgrajeni kakovostni materiali
Predvsem je to skrb za udobje potnikov, ki jo pri Citroënu združujejo v celovitem pristopu, pravijo mu napredno udobje (
Citroën advanced comfort). Slednje med drugim zaobsega odlično vzmetenje, ki s tako imenovanim progresivnim hidravličnim omejevalnikom odlično izničuje neravnine, nadalje skrbno zasnovane sedeže, izboljšano zvočno izolacijo, kakovost zraka v potniški kabini in številna odlagalna mesta, ki imajo v C5 aircross skupaj kar 33 litrov prostornine. Poleg tega je zasnova potniške kabine modularna, saj trije ločeni in vzdolžno pomični sedeži v drugi vrsti omogočajo številne nastavitve. Slednje pa dopolni prilagodljiv in velik prostor za prtljago (580–1630 litrov).
Armaturna plošča je odeta v mehko plastiko. Instrumentna plošča vsebuje 12,3-palčni digitalni zaslon, na katerem je mogoče nastaviti tri različna grafična ozadja. FOTO: Gregor Pucelj
Zunanjost C5 aircross se pridružuje aktualnim Citroënovim družinskim potezam, a ponuja tudi možnosti za personalizacijo. Kupci lahko izbirajo med 30 barvnimi kombinacijami, poleg tega je na voljo še pet barvnih kombinacij notranjosti vozila. Po prvih vtisih lahko zapišemo, da so v potniški kabini vgrajeni kakovostni materiali, voznika pa obdaja značilna citroënovska ergonomija. Na sredini armaturne plošče je nameščen osrednji osempalčni zaslon in pod njim vrsta izbirnih tipk. Število varnostnih asistenčnih sistemov je odvisno od stopnje opreme, pri najbolje opremljenih različicah pa jih je lahko do 20, vključno s sistemom avtonomne vožnje 2. stopnje in LED-žarometi.
Armaturna plošča je odeta v mehko plastiko. Instrumentna plošča vsebuje 12,3-palčni digitalni zaslon, na katerem je mogoče nastaviti tri različna grafična ozadja. FOTO: Gregor Pucelj
Zgolj sprednji pogon
C5 aircross je na voljo s po dvema dizelskima in bencinskima motorjema. Šibkejši 1,5-litrski štirivaljni turbodizel ima največjo moč 96 kW (131 KM) in je na izbiro s šeststopenjskim ročnim in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Močnejši je 2,0-litrski turbodizel z največjo močjo 130 kW (178 KM), ki je v ponudbi zgolj s samodejnim menjalnikom. Vstopni bencinec je 1,2-litrski trivaljnik (96 kW/131 KM), močnejša možnost pa je 1,6-litrski štirivaljnik, ki mu pomaga turbina, s 133 kW (181 KM); šibkejši bencinec ima zgolj šeststopenjski ročni menjalnik, močnejši zgolj samodejnega. V letu 2020 bosta sledila še priključni hibrid in povsem električna pogonska izvedba.
Armaturna plošča je odeta v mehko plastiko. Instrumentna plošča vključuje 12,3-palčni digitalni zaslon, na katerem je mogoče nastaviti tri različna grafična ozadja. FOTO: Gregor Pucelj
Vse različice C5 aircross imajo zgolj sprednji pogon, za lažjo vožnjo po slabših podlagah pa je za doplačilo (v višjih paketih opreme serijsko) na voljo sistem grip control
s funkcijo nadzorovanega spusta. Vstopna cena znaša 23.500 evrov.
Komentarji