Podobne luksuzne kombije imajo vsi večji proizvajalci, a na samem vrhu je že od leta 2014 ves čas eden – mercedes-benz razred V. Zdaj je prišel čas za njegovo pomladitev.
Posodobitev razreda V lahko strnem v šest glavnih sklopov. Ob tem, da so zunanje mere ostale nespremenjene – na voljo so tri dolžine karoserije 4895, 5140 in 5370 mm, z dvema medosnima razdaljama –, so posodobili predvsem sprednji del, povečali odprtino za dovod zraka k motorju, spremenili odbijač in dodali tako imenovano diamantno masko. Tako je razred V zdaj še nekoliko bolj podoben svojim manjšim sorodnikom.
Če vidite samo armaturno ploščo, težko ugotovite, da ne sedite v osebnem mercedesu. FOTO: Gregor Pucelj
Podobnost z osebnimi mercedesi se nadaljuje tudi pri armaturni plošči, to je drugi sklop novosti, ki je prečiščena in kot pri drugih modelih znamke so zdaj tudi v razredu V okrogli zračniki, ki spominjajo na ventilator oziroma turbino. Niso se pa (še) odločili za povsem digitalno armaturno ploščo. Seveda to ne pomeni, da osrednjemu zaslonu in infozabavnemu sistemu zato kaj manjka.
Kakor pravijo Mercedesovi inženirji, je največja novost dvolitrski štirivaljni dizel, na voljo v treh različno močnih izvedbah (120 kW/163 KM, 140 kW/190 KM in 176 kW/239 KM; imajo tudi ustrezno velik navor od 380 do 500 Nm). Ne le da je opazno tišji in z manj vibracijami, pravijo, da je varčnejši kot prej. Poleg šeststopenjskega ročnega menjalnika je pri vseh različicah v ponudbi devetstopenjski samodejni menjalnik, kar je četrta novost v razredu V, saj je bil do zdaj na voljo sedemstopenjski G-tronic.
Za popolno udobje sta opcijsko na voljo letalska sedeža v drugi vrsti, seveda tudi z masažno funkcijo. FOTO: Gregor Pucelj
Ne glede na velikostno ali motorno različico se kupci lahko odločajo še med zadnjim ali štirikolesnim pogonom (4matic). Že nekaj časa je tudi znano, da bo jeseni na frankfurtskem salonu Mercedes-Benz predstavil še povsem električno različico, imenovano EQV, z dosegom do 400 km, ki bo dobrodošla predvsem za prevažanje gostov z letališč do hotelov v mestnih središčih; povsem električni vito pa je že naprodaj.
Elektrificirana vrata prtljažnega prostora omogočajo dvojno odpiranje – zgolj stekla ali celotnih vrat. FOTO: Gregor Pucelj
Ker je razred V premijski kombi, ki je med drugim namenjen za prevoze poslovnih gostov, v potniškem prostoru ni poudarek le na sprednjih sedežih. Vse, od vstopanja naprej, je podrejeno tudi udobju na zadnjih sedežih, ki so lahko v različnih konfiguracijah do skupnega števila osmih sedežev. Verjetno pa bo najpogostejša s po dvema sedežema v drugi in tretji vrsti.
Ob že tako kakovostnih materialih, priključkih USB, niši za hlajenje (ali gretje) pijače in podobnih pritiklinah je na voljo še možnost – kot peta novost – z nadstandardnima, v letalskem žargonu bi rekli sedežema poslovnega razreda, ki sta nameščena v drugi vrsti. Elektrika omogoča, da potnika na njih lahko skoraj ležita in med drugim uživata v masaži hrbta …
Drsna vrata so seveda elektrificirana. FOTO: Gregor Pucelj
Ker hoče biti razred V vedno bolj podoben osebnim vozilom te znamke, so mu namenili še vrsto varnostnih asistenčnih sistemov, katerih število se povečuje z bogatostjo opreme. To je šesta novost. Omenimo le aktivno zaviranje v sili, prilagodljive žaromete v LED-izvedbi, opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, ohranjanje voznega pasu, 360-stopinjsko kamero, pomoč pri parkiranju itd.; vseh pomočnikov je lahko trinajst.
Za konec še vtis s prvih kilometrov. Novi razred V se večinoma pelje kot velika limuzina. Seveda se mu to še najbolje posreči na odprtih cestah in avtocestah, kjer ob odličnem ozvočenju potniki sploh ne vedo, kako hitro dejansko potujejo; najmočnejši V 300 d namreč lahko doseže največjo hitrost kar 220 km/h in tudi šibkejši motorni izvedbi nista veliko počasnejši. Na ovinkastih cestah pa zahteva umirjenejšo vožnjo, ne toliko zaradi kakšne šibkosti pri podvozju, ampak predvsem zaradi potnikov; je pa tudi pri tem možnost izbire, saj lahko novi razred V kupite z udobnim, agilnim ali športnim vzmetenjem oziroma podvozjem.
V Sloveniji bo naprodaj od sredine letošnjega junija, in to od 44.820 evrov (kratka karoserija, 120 kW, ročni menjalnik) navzgor, lahko tudi zelo navzgor.
Počitniški marco polo
Posebna počitniško-potovalna izvedba razreda V je bivalnik marco polo. Ima vse tehnične značilnosti in novosti, ki jih je dobila druga generacija potniške različice razreda V, poleg tega pa električno pomično dvižno streho, ki v vozilu med postanki ponuja stojno višino; izdelujejo ga le v srednji dolžini karoserije, to je 5140 mm. Marco polo je ob voznikovem in sopotnikovem sedežu opremljen še z dvema sedežema v drugi vrsti, ki se zložita v dvoposteljno ležišče, pod streho pa ima še drugo (fiksno) dvoposteljno ležišče, ki ga lahko uporabljate le, ko je streha dvignjena. Ob lični izdelavi ima tudi kuhinjsko nišo, zložljivo mizo, več polic in omaric ter seveda hladilnik; ker gre še vedno za običajni kombi, ki med vožnjo ne presega višine dveh metrov in je zato uporaben tudi v mestnih središčih in parkirnih hišah, nima sanitarnega modula.
Z marcom polom se lahko odpeljete na prave počitnice. FOTO: Gregor Pucelj
Sedeža v potniški kabini se lahko zložita v povsem ravno površino. FOTO: Gregor Pucelj
Pod stropom je zakonska postelja, ki jo lahko uporabljate le, če je streha dvignjena. Ko ležite, so občutki podobni kot v šotoru. FOTO: Gregor Pucelj
Komentarji