Neomejen dostop | že od 9,99€
Če bi šlo za bencinca ali dizla, bi rekli, da gre po štirih letih, odkar je bil predstavljen predhodnik, zgolj za »facelift«. Ker pa ima Q8 e-tron električen pogon, lahko rečemo, da gre za konkretno prenovo. V svetu električnih vozil namreč čas teče drugače, štiri leta so dolga doba, ki je prinesla veliko novih izkušenj in spoznanj.
Tako je pri obeh izvedenkah, se pravi pri običajnem SUV Q8 e-tronu in kupejevskem Q8 sportback e-tronu, še najmanj opazno novega na zunanjosti. Spredaj so nekoliko spremenili masko in luči, zadaj preoblikovali difuzor, stranska silhueta pa je ostala skoraj enaka. So pa z drobnimi popravki izboljšali aerodinamiko in zmanjšali zračni upor, kar v končni posledici prispeva k večjemu dosegu. Nove so tudi oznake, saj je na zadku vozila v vsakem primeru le napis Q8, podrobnejši opis pa je vgraviran na stebričku B.
Zaradi spoštljivih zunanjih mer (dolžina 4,93, širina 1,937 in višina 1,619 m) o prostornosti ni vredno izgubljati besed, ob skoraj trimetrski medosni razdalji je tudi pred zadnjimi sedeži več kot dovolj prostora za noge. To dopolnjuje prtljažni prostor s 569 l prostornine (sportback 528 l); dodatnih 62 l je še v sprednjem prtljažniku. Omenimo še, da bo v Evropi in ZDA Q8 e-tron dobavljen kot certificirano vozilo z nevtralno bilanco CO2. Poleg tega so v potniški kabini vgradili več komponent, izdelanih iz recikliranih materialov.
Odraz vedno več izkušenj in novih spoznanj je tudi baterija, ki ima ob skoraj enakih zunanjih merah in teži 20 odstotkov večjo energijsko gostoto. Tako sta na voljo dve različno močni bateriji, šibkejša z 89 kWh (prej 64 kWh) in močnejša, ki jo vgrajujejo v obe močnejši od treh izvedenk novega Q8 e-trona, s 106 kWh (prej 86 kWh). Povečali so tudi polnilne moči, tako na postajah za hitro polnjenje največja moč polnjenja pri vstopnem Q8 e-tronu znaša 150 kW, pri obeh močnejših celo 170 kW; tako je veliko baterijo mogoče napolniti od 10 do 80 odstotkov v približno pol ure. Na voljo je še kopica drugih polnilnih možnosti, za opis katerih na tem mestu pač ni prostora.
Pri slovenskem uvozniku načrtujejo, da bodo letos dobavili od 80 do 100 novih Q8 e-tronov. Za vstopni Q8 50 quattro e-tron boste plačali najmanj 75.570 evrov, za najdražjega SQ8 sportback e-tron pa 101.530 evrov.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji