Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Električni SUV kot zastovonoša

Audi e-tron je začetnik električnih modelov nemške premijske znamk in naj bi letos prepričal 40 slovenskih kupcev.
Audi e-tron kot začetnik in hkrati vrh električne ponudbe te znamke Foto Gašper Boncelj
Audi e-tron kot začetnik in hkrati vrh električne ponudbe te znamke Foto Gašper Boncelj
6. 4. 2019 | 12:00
4:21
Audi e-tron, znanilec bodoče usmeritve te premijske znamke in celotnega koncerna Volkswagen v elektrifikacijo osebnih avtomobilov, je zdaj pripeljal tudi na slovenski trg.

V dolžino meri kar 4,9 metra, načeloma je športni terenec, a je bolj eleganten kot večina športnih terencev, saj je razmeroma nizek in širok. Ima nizek količnik upora in zato tudi opcijsko rešitev, pri kateri stranski ogledali na vratih nadomestita kameri, ki povzročata manj zračnega upora. Prikaz dogajanja si ogledujemo na zaslonu v tehniki OLED. Slika je res čista, vendar je treba pogled v tisti smeri malce spustiti.

Notranjost je deloma znana iz novejših velikih audijev, a je prirejena za upravljanje avtomobila z električnim pogonom. Foto Gašper Boncelj
Notranjost je deloma znana iz novejših velikih audijev, a je prirejena za upravljanje avtomobila z električnim pogonom. Foto Gašper Boncelj


Drugače je v novem električnem audiju prijetno tako spredaj kot zadaj, v prtljažniku je veliko prostora, konkretno 600 litrov. Baterija ga ne omejuje, saj je nameščena v dnu, gre za konkreten litij-ionski sklop z zmogljivostjo 95 kWh. V avtomobilu je za kar 40 metrov cevi, s katerimi je poskrbljeno za ustrezno hlajenje ali gretje baterije. Jamstvo nanjo velja osem let ali do 160 tisoč kilometrov. Štirikolesni pogon omogočata sprednji in zadnji asinhronski električni motor s skupno močjo do 300 kW in navorom kar 664 Nm. Kakor pravijo, deluje ta quattro hitreje kot pri izvedbah s klasičnim motorjem, običajno sta sicer gnani zadnji kolesi in po potrebi še sprednji. Uradni doseg je 400 km, realni seveda manjši, odvisno od načina vožnje. Ureditev za volanom je v slogu novejših velikih modelov znamke, to je kombinacija visoke elegance in vrhunske izdelave.

Oba sredinska zaslona se upravljata na dotik, to morda koga zmoti in odvrača pogled s ceste. Serijsko je prilagod­ljivo zračno vzmetenje. Potrudili so se tudi s sistemom rekuperacije, ki ima več stopenj in jih lahko na volanskem sistemu nastavljamo sami. Rekuperacija lahko v vožnji po mestu povsem nadomesti klasično zaviranje, prihranek pri porabi energije lahko doseže do 30 odstotkov in tako poveča doseg.

Uvodoma bo e-tron v Sloveniji stal najmanj 83 tisoč evrov. V tem letu računajo na 40 kupcev. Foto Gašper Boncelj
Uvodoma bo e-tron v Sloveniji stal najmanj 83 tisoč evrov. V tem letu računajo na 40 kupcev. Foto Gašper Boncelj


»Ne dvomimo o izdelku, a je izziv predvsem v polnjenju in tovrstni uporabniški izkušnji, zato se bomo posvetili vsaki stranki posebej glede tega, kakšno ima doma možnost priključka,« je povedal direktor znamke Audi v Sloveniji, Franci Bolta. Zdaj so v ponudbi polnilniki Audija, pripravljajo pa tudi domačo rešitev. Kakor pravi Matjaž Korman, ki je v tovarni Audi odgovoren za integracijo lastnosti in funkcij električnih vozil, se 85 odstotkov polnjenj baterij opravi doma, ob tem pa dodaja, da je Slovenija s svojimi ne predolgimi razdaljami idealna za električne avtomobile. Pri Audiju po drugi strani poudarjajo, da se bo postopoma širila tudi mreža hitrih polnilnic ionity in da tudi večkratno hitro polnjenje ne vpliva na dolgoročno kvaliteto akumulatorja.

Ena od opcij sta kameri namesto stranskih ogledal, prikaz si ogledujemo na zaslonu v kotu. Foto Gašper Boncelj
Ena od opcij sta kameri namesto stranskih ogledal, prikaz si ogledujemo na zaslonu v kotu. Foto Gašper Boncelj


Računajo, da bodo letos kljub težavam z dobavami v Slovenijo dobili 40 e-tronov, ki jih izdelujejo v Bruslju, in jih seveda toliko tudi prodali. Avtomobil pa ni niti približno poceni, saj je zanj treba odšteti najmanj 83 tisoč evrov, cena gre lahko tja do 100 tisočakov. Je pa to, kot rečeno, prvi popolnoma električni audi, ki mu bodo postopoma sledili še drugi modeli. Najprej audi e-tron sportback, potem e-tron GT in še bolj kompakten model, ki so ga napovedali s študijo Q4 e-tron, do leta 2025 naj bi imeli v ponudbi več kot deset baterijskih električnih modelov.
 

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine