Elektrifikacija je realnost avtomobilskih proizvajalcev, toda novega projekta se ne lotevajo vsi na enak način. Nekateri tako na trg pošiljajo povsem nove električne modele, drugi raje spremenijo pogon pri že znanih modelih. Mednje spada tudi Peugeot, ki je k nam pripeljal električni različici modelov 208 in 2008.
Pri Peugeotu niso dodajali modelov, temveč so pri elektrifikaciji raje razširili ponudbo pogonov pri svojih najpomembnejših avtomobilih. Tako lahko kupci izbirajo med bencinskimi, blago hibridnimi, priključnohibridnimi in zdaj še električnimi modeli. Prva takšna sta pri nas e-208 in e-2008, pa tudi družinski kombi e-traveller in dostavnika e-expert kombi in e-expert furgon, kasneje pridejo še e-boxer, e-rifter in e-partner furgon. Verjetno je odveč razlagati, da so Peugeotovi električni modeli označeni s črko e.
Ne manjkajo niti hibridni modeli, takšna sta denimo 3008 hybrid in 508 (SW) hybrid, do konca leta lahko pričakujemo tudi model 308 hybrid, leta 2023 pa povsem električni e-308.
Model e-208 je na pogled praktično enak. FOTO: Peugeot
Električna e-208 in e-2008 imata enak pogon. Elektromotor na prednji osi ima 136 konjskih moči (100 kW), do stotice se požene v 8,1 sekunde, največja hitrost je 150 kilometrov na uro, v avtomobilih je vgrajen reduktor s samo eno prestavo.
Akumulator ima zmogljivost 50 kilovatnih ur, po standardu WLTP obljubljajo 340 kilometrov dosega z enim polnjenjem pri e-208 in 320 kilometrov pri e-2008, v realnosti pa naj bi bil doseg okoli tristo kilometrov, seveda pri prijetnih spomladanskih temperaturah, pozimi v mrazu ali poleti v vročini je gotovo manjši. Kdor je avtomobila preizkusil, poroča, da zaradi dobrega navora omogočata veliko dinamičnih užitkov med vožnjo.
Več ljudi zdaj povprašuje po križancu e-2008. FOTO: Peugeot
Oba modela imata v serijski opremi trifazni polnilnik z enajstimi kilovati in možnost hitrega polnjenja do sto kilovatov, garancija na električni sklop (baterija, elektromotor, kabli, polnilnik) je osem let ali 160.000 prevoženih kilometrov.
Pri slovenskem uvozniku pravijo, da več ljudi povprašuje po večjem e-2008, čeprav v povprečju prodajo po pet primerkov vsakega modela, skupno so doslej prodali 45 avtomobilov, saj prodaja poteka že nekaj mesecev. V ciljni skupini so sicer navdušenci nad sodobno tehnologijo, javne ustanove, turistična podjetja in podjetja z večjim voznim parkom.
Razlika v ceni med njima je 2500 evrov. Začetna cena pri e-208 je sicer skoraj 32 tisočakov, toda zaradi subvencije in popusta se spusti na 23.990 evrov, medtem ko e-2008 stane nekaj manj kot 34 tisoč evrov, po vseh odbitkih pa 26.490 evrov.
Električni avtomobil lahko polnite med opravki v mestu. FOTO: Peugeot
Komentarji