Neomejen dostop | že od 9,99€
Veliko se govori, da v Evropi ni dovolj električnih avtomobilov po dostopni ceni. Morda se le premika na bolje. Francoski Citroën je te dni razkril svojega tovrstnega tekmeca, ki ga bodo prodajali po 23 tisoč evrov, kar je vsota še pred uveljavitvijo morebitne subvencije. Seveda to še vedno ni malo za razmeroma majhen avtomobil, a le manj, kot smo bili vajeni doslej. Ne brez razloga poudarjajo, da bo novi C3 izdelan v Evropi.
Citroën C3 je tokrat pripravljen v četrti generaciji, za zdaj je predvsem električni, z oznako ë-C3. Dolg je podobno kot doslej, za odtenek več kot štiri metre, je pa bistveno višji, kar za 11 centimetrov (157 cm), tudi od tal je bolj oddaljen, po novem 16 centimetrov. S tem je znamka hotela ugoditi kupcem v tem velikostnem segmentu, ki zadnja leta namesto klasičnih nižjih kombilimuzin več posegajo po bolj dvignjenih križancih. Zunanje poteze naj bi bile podobne lanskemu konceptu oli, pričakovano je proizvodni izdelek le bolj umirjen, konvencionalen, vseeno pa ima kar veliko robov in ostrejših linij.
Za volanom ni več klasičnih merilnikov, temveč ima nad precej majhnim volanskim obročem zaslon v višini oči, ki informacije o vozilu prikazuje na svetlečem črnem predelu med zgornjim delom armaturne plošče in spodnjim delom vetrobranskega stekla. Ali bo ta rešitev ustrezala vsem voznikom, je še vprašanje. Na sredini je seveda večopravilni zaslon, ki je s funkcijami opremljen glede na stopnjo opreme. Citroën trdi, da bo novinec udoben avtomobil, ima široke sedeže, zadaj pa so pripravili neke vrste hidravlično vzmetenje. Tudi v drugem delu kabine naj bi bil solidno prostoren, prtljažnik pa sprejme 311 litrov.
Novi mali citroën je pripravljen na osnovi, ki so ji dali angleško oznako smart car platform, s te naj bi sčasoma pripeljalo sedem modelov, verjetno tudi prihodnji (električni) fiat panda. Osnovo bodo uporabljali za električni pogon, a tudi z možnostjo prilagoditve za motorje z notranjim zgorevanjem. V uvodu ima C3 pač električni motor z močjo 83 kW, ki z mesta do 100 km/h pospeši v 11 sekundah, največja hitrost je zelo »okoljskih« 135 km/h. Motorju energijo zagotavlja baterijski sklop s katodo iz litij-železovega fosfata, kar je nekoliko cenejša kemijska struktura; zmogljivost znaša 44 kWh, uradni doseg pa 320 kilometrov. Baterija naj bi se polnila z izmeničnim tokom ali enosmernim z največjo močjo 100 kW.
Novega citroëna bodo tako kot dosedanji model, ki je bil seveda bencinski, izdelovali v tovarni PSA v Trnavi na Slovaškem, torej poudarjajo, da bo izdelan v Evropi, kar naj bi bilo pomembno v ravno začeti preiskavi EU proti Kitajski. Na tem mestu se ne bomo spraševali, čigava je baterija, zelo verjetno je kitajska ...
Novi citroën ë-C3 bo naprodaj v drugem četrtletju prihodnjega leta. Začetna cena bo po zatrjevanju proizvajalca pred morebitno subvencijo 23.300 evrov, dve leti kasneje naj bi bila nared še cenejša izvedba z dosegom 200 kilometrov, ki bo stala 19.900 evrov. Takrat naj bi bila vsaj po navedbah več zahodnih medijev dosegljiva tudi bencinska izvedba, ki bo kajpada še za nekaj tisočakov cenejša.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji