Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Električni adut iz Južne Koreje

Kia EV3 letos meri na dvesto kupcev. Največ naj bi jih izbralo manjšo baterijo.
Kia EV3 je tretji izključno električni avtomobil te južnokorejske znamke. FOTO: Gašper Boncelj
Kia EV3 je tretji izključno električni avtomobil te južnokorejske znamke. FOTO: Gašper Boncelj
21. 1. 2025 | 05:00
2:55

Po EV9 in EV6 pošilja Kia na slovenski trg še naslednji povsem električnemu pogonu posvečeni model, EV3. V tem delu trga je nedvomno zanimiv izdelek.

EV3 je dolg 430 centimetrov, po zunanji pojavi spominja na oblikovni slog obeh v uvodu omenjenih večjih modelov. Videti je atraktiven, morda to še bolj velja za notranjost, ki je prostorna, svetla, sodobna. Je tudi digitalna, a le ne pretirano.

Kijin tretji povsem električni model ima sprednji pogon, motor ima moč 150 kW in takojšnji navor 283 Nm. Lahko ima baterijo z zmogljivostjo 58 ali kar 81 kWh, v ceni se bistveno razlikujeta. Za Kio ju izdeluje prav tako korejsko podjetje SK Innovation, gre za litij-ionsko baterijo NMC, v kateri sta na katodi litij-kobaltovem oksidu dodana mangan in nikelj.

Notranjost je urejena in izvedena zelo dobro.

FOTO: Gašper Boncelj
Notranjost je urejena in izvedena zelo dobro. FOTO: Gašper Boncelj

Medtem ko imata dražja EV6 in EV9 800-voltno električno napetost, je EV3 pripravljen na 400-voltni arhitekturi. Največja moč polnjenja z enosmernim tokom je tako manjša, pri manjši bateriji 103, pri večji 128 kW. Z izmeničnim tokom je v obeh primerih največja moč polnjenja najprej 11 kW. Kasneje, ni še znano, kdaj, naj bi jo dvignili na 22 kW. V prihodnje bosta na voljo tudi izvedenka s štirikolesnim pogonom in močnejša izvedba GT line.

Kia EV3 je tretji izključno električni avtomobil te južnokorejske znamke. FOTO: Gašper Boncelj
Kia EV3 je tretji izključno električni avtomobil te južnokorejske znamke. FOTO: Gašper Boncelj

Redna cena za kio EV3 z manjšo baterijo je 34 tisočakov, seveda pred subvencijo. Različica z večjo baterijo velja precej več, 46 tisočakov. Vozila za slovenski trg so že na zalogi, predvsem z manjšo baterijo. Letos nameravajo prodati dvesto avtomobilov, zlasti tistih z manjšo baterijo (80 odstotkov), težko rečejo, ali bo več kupcev med podjetji ali med fizičnimi osebami.

EV3 im lahko dve različno zmogljivi bateriji, tudi cena se v tem primeru močno razlikuje FOTO: Gašper Boncelj
EV3 im lahko dve različno zmogljivi bateriji, tudi cena se v tem primeru močno razlikuje FOTO: Gašper Boncelj
Prtljažnik je dokaj prosotoren. FOTO: Gašper Boncelj
Prtljažnik je dokaj prosotoren. FOTO: Gašper Boncelj
KMAG, ki v Sloveniji zastopa zdaj že dobro uveljavljeno znamko Kia, naj bi sicer letos vsega skupaj prodal 2400 avtomobilov (lani 2300), glavni prodajni adut bo še naprej klasično gnana kia sportage, počasi se s trga umika njihov nekoč pomembni model ceed. Med novostmi bo marca tu novi mali picanto, nato kupejevsko zašiljena limuzina K4, še letos prideta tudi naslednja povsem električna modela EV4 in EV5.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine