Evropski avtomobil leta, električno gnani jaguar i-pace, je slovenskim kupcem končno na voljo. Nadvse atraktivno oblikovani in zelo sposobni izdelek seveda ni poceni, tekmuje pa s premijskimi električnimi modeli, kot sta audi e tron ali šele prihajajoči mercedes EQC.
Armaturna plošča deluje kot preplet sodobnosti in klasike. Foto Blaž Kondža
Električni športni terenec, katerega masko krasi divja mačka, je po videzu predvsem športen in prav nič terenski. Zaradi velike medosne razdalje, ki znaša skoraj tri metre, je znotraj zelo prostoren in udoben; nepričakovano dobro se sedi tudi zadaj. Preseneti še zmogljivost prtljažnega prostora – ta v osnovi meri 656 litrov in je povečljiv.
Prepoznavne kljuke, ki jih poznamo še na kakšnem modelu iz skupine Jaguar/Land Rover Foto Blaž Kondža
Jaguarjevi inženirji so za i-pace razvili nov litij-ionski pogonski akumulator zmogljivosti 90 kWh in ga namestili zelo nizko na sredini med obema osema, s čimer so dosegli nizko težišče in porazdelitev teže v razmerju 50:50. Shranjena energija poganja dva v Jaguarju zasnovana elektromotorja, ki sta vgrajena ob glavnih oseh in zmoreta največjo skupno moč 400 »konjev« (294 kW). To pomeni, da i-pace pospeši od 0 do 100 km/h v 4,8 sekunde. Pogon je štirikolesni in zagotavlja dober oprijem koles v različnih razmerah.
I pace ponuja različne možnosti polnjenja.
Foto Blaž Kondža
Po standardu WLTP, pravijo, bi z napolnjenim pogonskim akumulatorjem prevozili 470 kilometrov, na hitri 50-kilovatni polnilnici z enosmernim tokom bi praznega napolnili do 80 odstotkov zmogljivosti v 85 minutah – tako tovarna. H gospodarni rabi električne energije gotovo pripomore tudi navigacijski sistem, ki preuči topografijo poti do cilja in na podlagi podatkov s prejšnjih potovanj, na primer, o načinu vožnje, za kar največjo podporo vozniku zelo natančno izračuna prilagojen doseg in stanje polnjenja baterije. Pri nas vstopni model i-pace stane slabih 80 tisoč evrov.
Jaguari I-pace krepi električno ponudbo za premožne kupce. Foto Blaž Kondža
Kombinacija upravljanja na dotik in fizičnih stikal. Foto Blaž Kondža
Komentarji