Fordov paradni model je resda dobil naziv slovenski avto leta, vendar ima ford focus precej različic, ki omogočajo tudi drugačno uporabniško izkušnjo. Ni vsak focus enak drugemu focusu, a marsikaj je povezano tudi s ceno, ki ste jo pripravljeni plačati.
Osnovna oblika je znana, prav tako mere (dolžina 438 cm), vendar se lahko pri različnih izvedbah marsikaj spremeni. Tokrat smo preizkusili precej dobro dopolnjenega petvratnega focusa. Da gre za eno boljših različic, je bilo jasno že na prvi pogled. Zatemnjena stekla, platišča iz lahke zlitine (del dodatne opreme za 1475 evrov) in posebna modra barva (685 evrov) so privabljali poglede, čeprav marsikomu tako drzna barva ni bila všeč.
Notranjost ni ravno revolucionarna, a je ergonomsko ustrezna.
Foto Blaž Kondža
Vozniku pa so najpomembnejši občutki. Turbodizelski 1,5-litrski štirivaljnik z 88 kW (120 KM) zgledno sodeluje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, dobro podvozje in stabilnost sta tako ali tako sinonim za focusa. Zaradi samodejnega menjalnika se lahko voznik popolnoma posveti zelo odzivnemu volanu, saj ima vseskozi občutek, da se avtomobil premakne natanko po njegovih željah, dobro pa se počutijo tudi potniki. Na voljo so trije načini vožnje (normal, eco, sport), a med njimi ni bistvenih razlik. Do stotice zmore v 10,2 sekunde, na voljo pa je še en močnejši dizelski motor, če vam je to premalo. S pričujočim boste porabo goriva vzdrževali med šestimi in sedmimi litri.
Vozne programe samodejnega menjalnika nastavljamo z okroglim stikalom.
Foto Blaž Kondža
Resda so zdaj ljudem zanimivejši športni terenci, vendar v focusu ni manj prostora kot v kakšnem višjem avtomobilu. Na drugi klopi brez težav sedita dva odrasla potnika, prav tako je uporaben prtljažnik s 375 litri prostornine, ob podrti drugi klopi brez težav pripeljete domov tudi kakšen kos pohištva. Ford focus vsekakor najbolj ustreza družinam z dvema otrokoma, v tem kontekstu pa lahko omenimo še doplačljivi družinski paket (210 evrov) z odprtino za smuči v naslonjalu druge vrste.
Prijazna rešitev, ki pomaga, da na poškodujemo roba vrat in sosednjega avta.
Foto Blaž Kondža
Nabor varnostne opreme je bil zajeten: focus pomaga vzdrževati smer vožnje, zna samodejno zavirati po trku in ima radarski tempomat. Nedvomno sta koristila tudi samodejno parkiranje (770 evrov doplačila) in predvsem zimski paket (415 evrov) z ogrevanimi sedeži in ogrevanim volanom. Ko je zunaj mraz, so takšne malenkosti pomembna prednost.
Testni primerek forda focusa tako ponuja veliko, v zadnjem času pa v Sloveniji ponujajo tudi 2700 evrov popusta.
Ford focus 1.5 ecoblue
Zastopnik: Summit motors, Ljubljana
Cena: 26.840 evrov (testno vozilo 34.070 evrov)
Euro NCAP (2018): *****
Izpust CO2: 134 g/km
Komentarji