Volkswagnov kompaktni križanec T-roc je v dveh letih, odkar ga izdelujejo, dosegel lep sprejem pri kupcih – prodali so jih že več kot 360.000. Na bližnjem septembrskem frankfurtskem salonu bodo predstavili še bolj nišni model – T-roc cabriolet. Kot predobedek so ga izbranim novinarjem pokazali že zdaj.
T-roca z mehko streho napovedujejo kot prvi kabriolet med kompaktnimi križanci. Je pa hkrati dejstvo, da imajo pri Volkswagnu s kabrioleti bogate izkušnje. Če verjamete ali ne, začeli so že davnega leta 1947 s cabrio hroščem, potem je leta 1957 sledil karmann ghia cabriolet, nato vrsta golfov, zadnji je bil leta 2011 golf 6 cabriolet, eos in dva cabrio beetla, zadnji leta 2013. Ob vseh naštetih pa ne smemo pozabiti na VW model 181, ki je bil sprva namenjen zgolj za vojaške potrebe, od leta 1968 in vse do 1983 so ga pod različnimi imeni (kurierwagen, trekker, thing, safari …) prodajali tudi civilistom. A to je zgodovina, ki s T-rocom cabriolet, ki bo prišel med kupce spomladi 2020, nima veliko skupnega.
Oblikovalci so opravili odlično delo, saj se t-rocu cabriolet ne pozna, da je le izpeljanka iz običajnega t-roca. FOTO: Gregor Pucelj
Brez strehe z daljinsko pomočjo
Seveda je cabriolet v pretežnem delu enak kot običajni petvratni T-roc. Dolg je 4268 mm, z 2630 mm ima za nekaj centimetrov daljšo medosno razdaljo. Podaljšanje je bilo potrebno, če so hoteli ohraniti štiri sedeže in hkrati v zadnji del vozila spraviti zložljivo streho. Električni zložljivi mehanizmi se nenehno izboljšujejo in T-rocova mehka streha se zloži oziroma postavi v zgolj devetih sekundah; do hitrosti 30 km/h tudi med vožnjo. Poleg tega je novost ta, da vozniku ni treba sedeti v vozilu, streho lahko odpira ali zapira daljinsko s ključem ali zgolj s pritiskom na vratno kljuko. Poleg splošnega udobja je to koristna izboljšava predvsem za nežnejši spol, ki ima rad kabriolete, neredko pa ima težave z robustnimi mehanizmi za zlaganje strehe.
Streha se zloži oziroma postavi v zgolj devetih sekundah. FOTO: Gregor Pucelj
Čeprav sem bil sprva skeptičen, lahko zdaj, ko sem ga videl, zapišem, da se je odstranitev strehe oblikovalcem odlično posrečila. Resda je T-roc cabriolet razmeroma visok in visoko se v njem tudi sedi – kar je seveda prednost –, a ne deluje prav nič okorno ali neskladno. Nasprotno, zdi se, kot da mu je bila mehka streha namenjena že od začetka.
Potniška kabina je pričakovano v Volkswagnovem slogu.
- Začeli so že davnega leta 1947 s cabrio hroščem.
- Cabriolet je v pretežnem delu enak kot običajni petvratni T-roc.
- Drugi nišni volkswagen T-roc je športni nabritež R.
Občudovanje toplega poletnega neba
Notranjost je seveda takšna kot v večini T-rocov, nekoliko drugačno je vstopanje na zadnja sedeža, saj so vrata le dvoja. Potnikoma na zadnjih sedežih tudi sicer ni namenjena posebna pozornost, saj imata ob postavljeni strehi nad glavo manj prostora, sta pa tudi brez protivetrne zaščite, ki jo lahko namestiš le neposredno za prednjima sedežema. A tako pač je pri kabrioletih – pomembna je svoboda, veter v laseh in občudovanje toplega poletnega neba …
Prtljažni prostor ima prostornino 284 litrov, in to ne glede na zloženo ali postavljeno streho. Foto Gregor Pucelj
T-roc cabriolet ima vedno sprednji pogon, na voljo pa bo z dvema turbobencincema, litrskim trivaljnikom (85 kW/115 KM) in 1,5-litrskim štirivaljnikom (110 kW/150 KM). Na voljo so vsi asistenčni sistemi, ki jih vgrajujejo v T-roca, dodatno pa je za zadnjima sedežema vgrajena tako imenovana roll-over zaščita, ki se ob morebitnem prevračanju aktivira v nekaj milisekundah.
Družina t-rocov. Foto Gregor Pucelj
Pokazali končno različico
Drugi nišni T-roc, ki bo na trgu že konec tega leta, je športni nabritež T-roc R, ki so ga premierno predstavili na letošnjem ženevskem salonu. Zdaj so nam pokazali končno različico. Poleg nekaterih športnih dodatkov na karoseriji, predvsem so to večje odprtine za zajemanje zraka na sprednjem delu vozila in na zadku difuzor, je pomembno predvsem njegovo srce. Gre za štirivaljni 2,0-litrski TSI z največjo močjo 221 kW (300 KM) in največjim navorom 400 Nm. Paket dopolnjujeta sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama in stalni štirikolesni pogon (4motion). T-roc R pospeši z mesta do 100 km/h v zgolj 4,8 sekunde in ima elektronsko omejeno največjo hitrost 250 km/h.
Zadka t-roca R in t-roca cabriolet. Foto Gregor Pucelj
Komentarji