Med avtomobili, ki lajšajo delo marsikateremu podjetniku, je tudi volkswagen caddy. Mali dostavnik bo na slovenske ceste kmalu prišel v svoji peti generaciji. V notranjosti z digitalnimi stikali spominja na golfa, zadaj pa je v tovorni različici celo dovolj prostora za dve paleti.
Bolj ko je avtomobil uporaben, manj je (v veliki večini) privlačen. Enako velja za caddyja, saj nikoli ni spadal med najlepše Volkswagnove avtomobile, zato je povsem pričakovano, da oblikovalci niti pri peti generaciji niso vlekli nobenih drznih linij.
V ospredju je uporabnost, da voznik od točke A do točke B pripelje čim več blaga, ljudi ali obojega skupaj. Prav zato je na voljo več različic: caddy kot kombi, družinski velikoprostorec, dostavnik ali avtodom. Že iz tega je mogoče razbrati, da obstaja caddy v različnih merah, saj sta za dostavniške potrebe na voljo izvedbi cargo in cargo maxi.
Osnovna različica ima daljšo medosno razdaljo z 2,75 metra (prej 2,68).
Stikala za luči, vidljivost in avdiosistem so digitalna.
Peto generacijo caddyja lahko pri nas že naročite.
Marsikaj od tega bo na voljo šele prihodnje leto, enako velja za počitniški caddy california, saj bo imel vgrajeno mini kuhinjo, panoramsko stekleno streho in šotor, prihaja pa tudi caddy panamericana kot križanec med enoprostorcem in športnim terencem.
Notranjost zaradi digitalnih stikal precej spominja na novega golfa. Foto Volkswagen
Osnovna različica (dolga 4,5 metra) ima zdaj daljšo medosno razdaljo z 2,75 metra (prej 2,68 metra). Če redno vozite več kot pet potnikov, je na voljo različica s tremi vrstami sedežev (skupno sedem potnikov), priročna so tudi drsna električna vrata na desni strani (za doplačilo). V osnovi gre za petsedežno postavitev, dodatno tretjo vrsto (če jo dokupite) pa lahko vstavljate ali izstavljate povsem enostavno, vsaj tako obljubljajo pri Volkswagnu. Enako velja za sedeže druge vrste, kadar imate zadaj več potreb za vožnjo tovora. Če imate torej postavljeno drugo vrsto s sedeži, je prostora za prtljago 1213 litrov, če jo izstavite, pa za 2556 litrov.
Različica cargo maxi je daljša za 35 centimetrov, zato ima 3,7 kubičnega metra prostornine, osnovna pa 3,1 kubičnega metra. In če lahko v standardnega caddyja naložite zadaj eno evro paleto, lahko v cargo maxija zaradi razširjenih zadnjih vrat naložite še drugo.
Tovorna različica ima več zaščitne plastike kot potniška. Foto Volkswagen
Glede na izbrani paket se v potniški kabini razlikuje velikost zaslona na dotik. Stikala za luči, vidljivost in avdiosistem so digitalna, s čimer se nadaljuje zgodba iz osme generacije golfa. Med varnostnimi pripomočki velja omeniti serijsko pomoč za zavijanje levo in pomoč za manevriranje s prikolico. Tudi sicer je v notranjosti opazen napredek, saj je vtis podoben kot pri standardnih, potniških modelih.
Tudi kot priključni hibrid
Peto generacijo caddyja lahko pri nas že naročite, a konec novembra ga bodo najprej vozili v Nemčiji, Avstriji in na Poljskem. Pri nas bo sprva na voljo dvolitrski dizelski motor s 102 konjskima močema (75 kW), pri čemer tovorna različica stane 20.838 evrov, potniška pa 24.836 evrov.
Kasneje bosta med dizelskimi motorji na voljo še šibkejši s 75 konjskimi močmi (55 kW) in močnejši s 122 konji (90 kW), izbirali pa boste lahko med šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Zraven bo v ponudbi še turbobencinar s 114 konjskimi močmi (84 kW) in še motor na zemeljski plin (96 kW/130 KM) in priključni hibrid. Predvsem zadnji je lahko koristen za marsikaterega podjetnika, še posebno če si bo v delavnici uredil tudi polnilnico za električne avtomobile.
———
Avtor je zaposlen v Delovnici.
Komentarji