Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

BMW iX ali naslednje električno poglavje

Predstavljamo: Baterijski avtomobil nove generacije iz Münchna
BMW iX je električni športni terenec z relativno nizko silhueto, velikimi sposobnostmi in velikim dosegom. Foto BMW
BMW iX je električni športni terenec z relativno nizko silhueto, velikimi sposobnostmi in velikim dosegom. Foto BMW
14. 11. 2020 | 14:00
4:29
Ko je bil pred sedmimi leti predstavljen BMW i3, električni pionir bavarske znamke, je bilo to na hkratnih treh velikih dogodkih, v Londonu, New Yorku in Pekingu. Zdaj so časi drugačni, iX – prvi električni BMW nove generacije se je, razen najbolj posvečenim vplivnežem, javnosti razkril po spletu – glede na razmere pričakovano, a tudi s kakim nepričakovanim poudarkom.

Dolgo smo poslušali, da bodo pri BMW imeli modele, ki so hkrati pripravljeni za različne pogone, da imajo lahko bencinski pogon oziroma dizelskega, so hibridi ali pa električni. BMW iX se zdi tako kot nekoč i3 zdaj spet izdelek, ki je posvečen le baterijskemu električnemu pogonu. Dolg je kot X5 (blizu pet metrov), visok kot X6, kolesa pa ima tako orjaška (21 ali 22 palcev) kot X7.

Notranjost je precej drugačna od tistega, kar zdaj poznamo v klasičnih beemvejih. Foto Bmw
Notranjost je precej drugačna od tistega, kar zdaj poznamo v klasičnih beemvejih. Foto Bmw


Medosna razdalja znaša 300 centimetrov, količnik upora je 0,25, kar so menda dosegli z različnimi rešitvami, kot so vdolbene kljuke vrat, zaprto dno in difuzorja na spodnjem delu zadka. Spredaj ima interpretacijo pokončnih beemvejevih ledvičk kot pri še popolnoma novih beemvejih M3 in M4, v katerih pa se v tem primeru skriva veliko tipal. Še ena posebnost – s pritiskom na znak BMW se ta odpre, pod njim se nataka tekočina za čiščenje vetrobranskega stekla, ni pa spredaj t.i. frunka, kable je treba spraviti zadaj. Luči so tako spredaj kot še posebno zadaj zelo tanke, zanimivo ga bo videti v živo in slišati kaj si o njegovem slogu mislijo siceršnji navdušenci BMW.

Na voljo bodo različne vrste polnjenja, tudi zelo hitro. Foto V
Na voljo bodo različne vrste polnjenja, tudi zelo hitro. Foto V


Pri gradnji so uporabili kar nekaj plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni, tudi aluminija, vendarle tehta iX zajetnih 2,5 tone, seveda zaradi akumulatorskega sklopa. Ta je razporejen po dnu vozila, o njem so za zdaj povedali le, da bo lahko zmogel 100 kWh ter po novem evropskem merilnem standardu WLTP zagotovil doseg 600 kilometrov, po ostrejšem ameriškem (EPA) pa 480 kilometrov, kar je sicer manj kot zmore tesla model X z največjim akumulatorjem.

Na zadku izstopajo zelo tanke luči. Foto BMW
Na zadku izstopajo zelo tanke luči. Foto BMW


Ne bi bil BMW, če se ne bi pohvalil s pospeškom z mesta do 100 kilometrov na uro v manj kot petih sekundah, to pa s pomočjo dveh električnih motorjev s skupno močjo okoli 500 konjev in štirikolesnega pogona. To so podatki o najmočnejši izvedbi, ki se ji utegnejo pridružiti tudi manj zmogljive. Jasno je, da bo moral imeti precejšnje sposobnosti za hitro polnjenje: z močjo do 200 kW, v primeru uporabe zadnje, če jo boste že kje našli, naj bi se akumulator od 10 do 80 odstotkov napolnil v 40. minutah.

V pokončnih ledvičkah se skrivajo različna tipala. Foto BMW
V pokončnih ledvičkah se skrivajo različna tipala. Foto BMW


Tako kot i3 poskuša tudi iX v kabini ustvariti  svetlo in zračno okolje z uporabo recikliranih materialov in lesa. Tega ne manjka niti v območju sredinskega upravljala, temu angleško pravijo »shy tech«, češ da navzven skriva vso tehniko, ki jo sicer premore. Del zvočnikov je npr. v vrata vgrajen tako, da se to komaj opazi. Ne moremo mimo oglatega volanskega obroča, za katerim je ukrivljen zaslon, dolg 60 centimetrov. Kak gumb ali stikalo se še najdeta, a je vsega precej manj kot v aktualnih beemvejih. Čeprav je zelo velik, je iX urejen za pet potnikov, nima tretje vrste, ima pa kar velik prtljažnik in možnost podiranja zadnje klopi v razmerju 40/20/40.

BMW ix bo v proizvodnji v drugi polovici prihodnjega leta. Izdelovali ga bodo v Dingolfingu v Nemčiji. Glede na pričakovanja tekmecev (na primer audija e-tron ali mercedesa EQC) bo verjetno med dražjimi beemveji, bolj opremljene izvedbe utegnejo doseči ceno 100 tisoč evrov. Leta 2022 naj bi ga začeli prodajati tudi v ZDA. Bo pa že prihodnje leto pripravljen tudi BMW i4, verjetno s podobno tehniko, a v slogu kupejevsko oblikovane električne limuzine. BMW trdi, da bo imel že leta 2023 v ponudbi 25 elektrificiranih modelov, polovica naj bila povsem električnih.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine