Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Bistveno več lobiranja za tovarne baterij kot za gradnjo polnilnic

Tesla se menda pogovarja o novi tovarni v Španiji, investicije Elona Muska vabi tudi Emmanuel Macron
Emmanuel Macron in Elon Musk sta se znova sestala.

FOTO: Michel Euler/Reuters
Emmanuel Macron in Elon Musk sta se znova sestala. FOTO: Michel Euler/Reuters
17. 6. 2023 | 05:00
5:41

Še naprej je veliko dilem, ali je električna mobilnost prava izbira za čistejšo prihodnost, toda prav nobenih dvomov ni več, da proizvodnja električnih modelov in baterij postaja velik posel za avtomobilske proizvajalce. Vsaj za nekatere, med njimi je to predvsem Tesla z vse več tovarnami tudi v Evropi.

Vsaj dokler se bomo o električni mobilnosti pogovarjali le na ravni osebnih avtomobilov in skoraj nič na področju tovornjakov, ladij, letal in vojaške industrije, prave okoljske rešitve ne bo. Seveda je jasno, da je tako velika prevozna sredstva, kot so ladje in letala, skoraj nemogoče poganjati le na elektriko (vsaj ne na večje razdalje), toda prav zato bi se lahko prenehali sprenevedati, da bomo bistveno rešili okolje zgolj z osebnimi električnimi avtomobili.

Kakorkoli, vsaj v Evropi politične odločitve narekujejo pomembno spremembo, da se mora avtomobilska industrija usmeriti v električne modele, pri čemer ritem sprememb že dolgo narekuje Tesla z Elonom Muskom na čelu.

Francija s številnimi subvencijami za vlagatelje

Za kako pomembne dogodke gre, kaže navzočnost najpomembnejših evropskih politikov. Ko je Tesla lani odprla prvo evropsko tovarno v Berlinu, je na odprtje prišel tudi kancler Olaf Scholz, enako se zadnje mesece šefu Tesle dobrika francoski predsednik Emmanuel Macron, poroča Reuters.

Ta teden sta se srečala drugič v zadnjem mesecu. Macron je že pred srečanjem brez skrivanja potrdil, da se bosta pogovarjala o električnih avtomobilih in tovarnah baterij in da bo Musku ponudil možnost ugodnih investicij za gradnjo tovarn v Franciji. Macron je v tem kontekstu omenil celo gradnjo gigatovarne za električne baterije.

Francija želi postati evropsko središče za industrijo električnih vozil, zato pripravljajo nove subvencije, obenem pa agresivno lobirajo, saj je električna mobilnost eden najpomembnejših projektov Macronove administracije. Poleg pogovorov s Teslo so tako nove velike tovarne v Franciji za razvoj električne mobilnosti odprli že Stellantis, Mercedes-Benz in TotalEnergies, sicer francoska naftna družba, enako pa je Macron opravil že celo vrsto pogovorov z azijskimi investitorji.

V Valencii druga Teslina tovarna v Evropi?

Macron je sicer že v preteklosti lobiral, da bi Tesla prvo tovarno v Evropi odprla v Franciji, toda zgradili so jo v Nemčiji. Tudi zdaj ima francoska politika močno konkurenco, le da tokrat na drugi strani, v Španiji.

Španska vlada je menda precej blizu dogovora o gradnji Tesline tovarne v Valencii. Posel naj bi bil vreden najmanj pet milijard dolarjev. Lokalna vlada v Valencii je potrdila, da so blizu dogovora, toda pri Tesli za zdaj molčijo.

Tesla še zdaleč ni edini proizvajalec z velikimi načrti v električni mobilnosti. FOTO Nick Carey/Reuters
Tesla še zdaleč ni edini proizvajalec z velikimi načrti v električni mobilnosti. FOTO Nick Carey/Reuters

Prav tako so pri Volkswagnu zatrdili, da nameravajo vložiti približno tri milijarde evrov v gradnjo tovarne baterij v Saguntu, mestu v bližini blizu Valencie, poroča Reuters. Španija je trenutno druga največja proizvajalka avtomobilov v Evropi, pri čemer spretno uporablja evropska sredstva za okrevanje po pandemiji.

Teslin interes za gradnjo novih tovarn v Evropi je sicer precej jasen. Tu je njihov najbolj priljubljen model Y, ki ga proizvajajo v tovarni blizu Berlina, medtem ko morajo svoj drugi najbolje prodajani model, model 3, še naprej v Evropo uvažati iz tovarne v Šanghaju. Prav zato lahko pričakujemo nove Tesline tovarne tako v Španiji kot Franciji in bržkone še marsikje na stari celini. Če bodo nekoč končno uvedli še dolgo pričakovani cenejši avtomobil (model 2), ga bodo poleg domnevne proizvodne lokacije v Mehiki morda želeli proizvajati tudi v Evropi.

Brez polnilnic ne bo elektromobilnosti

Tesla še zdaleč ni edini proizvajalec z velikimi načrti v električni mobilnosti, toda zato marsikje drugje poudarjajo, da ne evropski ne ameriški trg nista pripravljena na popoln preskok na električne avtomobile.

Eden glavnih pri ameriški podružnici Kie, Steven Center, je namreč poudaril, da je treba nujno okrepiti celotno infrastrukturo polnilnih postaj. Pristavil je še, da morajo miselni preskok opraviti tudi potrošniki, da si bodo osebno mobilnost zastavili drugače kot do zdaj. To je govoril na srečanju s kalifornijskim guvernerjem Gavinom Newsonom, kar ni naključje, saj je ravno Kalifornija ameriška zvezna država z največ prodanimi električnimi avtomobili. V tej državi namreč prodajo kar 36 odstotkov vseh električnih avtomobilov v ZDA.

V Kaliforniji imajo že skoraj 90.000 polnilnih postaj, toda za popoln prehod na električno mobilnost še vedno bistveno premalo. In prav to je tisto, kar bi moralo evropske politike najbolj zanimati – namesto da zgolj zapovedujejo uporabo električnih avtomobilov, naj raje pripravijo ustrezno polnilno infrastrukturo. Kajti z dovolj hitrimi polnilnicami bo sledila tudi množičnejša uporaba električnih avtomobilov.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine