Neomejen dostop | že od 9,99€
Ko človek enkrat postane abrahamovec, že pošteno spremeni življenje, očitno pa enako velja za avtomobile. Volkswagen passat je tako po petdesetih letih v novi izdaji na voljo zgolj še kot karavan. Limuzino so sicer opustili že v zadnjih letih prejšnje izdaje, v novi generaciji je že uvodoma ni več. Tudi uradno ime avtomobila je zdaj volkswagen passat variant.
Nekoč bi bilo prav tako nepredstavljivo, da bi pri razvoju novega passata sodelovali strokovnjaki iz še kakšne tovarne, pri najnovejši izvedbi volkswagna passata in škode superb pa so staknili glave strokovnjaki nemške in češke tovarne.
Tega dejstva pri Volkswagnu niti ne skrivajo, zato je Martin Hube, medijski predstavnik za passata, povedal malce več o tem, kako je potekalo sodelovanje. »Vsekakor nam je bilo v čast delati s Škodo, saj gre za strokovnjake iz podjetja z več kot stoletno tradicijo izdelovanja avtomobilov. V ekipi so bili strokovnjaki iz Wolfsburga in Mlade Boleslav. Skupaj smo določili vse podrobnosti o tehniki, razvoju, produkciji, financah, marketingu,« je razlagal Hube na mednarodni predstavitvi novinca.
A ne glede na vse passat ohranja preverjene adute. Po obliki ga ni mogoče zgrešiti, sploh v karavanski različici, saj je bila že prej izredno priljubljena. V Nemčiji, denimo, je lani v srednjem razredu prav passat zasedel prvo mesto po številu registriranih vozil (45.494).
Passat variant je opazno zrasel, zdaj meri 4,9 metra, širok je 1,8 in visok 1,5 metra. Na zadnji klopi je za pet centimetrov več prostora, kar v praksi pomeni, da so prednji sedeži lahko pomaknjeni povsem nazaj, pa je zadaj še vedno zelo prostorno za dva visokorasla potnika. Še večji korak naprej so naredili pri razvoju prtljažnika, saj je pri osnovni postavitvi sedežev zadaj za 40 litrov več prostora (690 litrov), če podrete drugo vrsto sedežev, pa je v avtomobilu kar 1920 litrov prtljažnega prostora (140 več kot do zdaj).
Precej pozornosti namenjajo priključnemu hibridu v dveh različicah. Šibkejša ima 204 konjske moči (150 kW) in močnejša 272 KM (200 kW). Nova baterija ima kapaciteto 19,7 kWh in se na postajah za hitro polnjenje z enosmernim tokom polni z močjo do 50 kW. V praksi naj bi to pomenilo okoli sto prevoženih kilometrov na uro in čez 800 kilometrov skupnega dosega.
Ko je treba odpreti denarnico, morate imeti tam za passata vsaj 37.837 evrov. Med slovenskimi kupci največ zanimanja pričakujejo za dvolitrski TDI s 150 konjskimi močmi, večina motornih različic pa bo na voljo do konca maja. Nobena skrivnost tudi ni, da passata variant večinoma kupujejo podjetja, teh je med kupci kar 80 odstotkov. Do konca leta pričakujejo, da bodo prodali 500 vozil.
Vse manj tekmecev
Karavani niso najbolj pogosta karoserijska kategorija na slovenskem trgu, kar kaže tudi graf v spodnjem prispevku. Passat variant je izdelek srednjega razreda, ki pa z dolžino že sega v višji segment. Vselej je bil to eden najbolje prodajanih tovrstnih izdelkov, klasičnih tekmecev iz bolj množične ponudbe pa ima vse manj. Tako na primer na trgu ni več Fordovega mondea in Oplove insignie, ki sta bila tudi karavana. Večjih karavanov ne najdemo pri nobenem azijskem tekmecu, hyundai i40 je le še oddaljen spomin, prav tako ni več mazde 6 (bila je tudi karavan). Od francoskih predstavnikov je tu peugeot 508 SW, ki pa je vendarle manjši in po zasnovi manj prostoren. Kot omenjeno, bo tekmica nova škoda superb, ki bo v nasprotju s passatom tako limuzina kot karavan. Potem so tu še nemški premijski tekmeci, ki pa so seveda dražji. Passat variant je po merah tako že bližje modelom BMW serije 5 touring, mercedes E kot karavan in audi A6 avant, le malce krajši je. G. B.
Hvala, ker berete Delo že 65 let.
Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.
NAROČITEObstoječi naročnik?Prijavite se
Komentarji