Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

A4 se je preimenoval v A5

Najbolj klasični model iz Ingolstadta je nov, z drugim imenom in posodobljenimi motorji.
Audi A4 je postal A5, pripravljen je kot karavan ali kot kombilimuzina.

FOTO: Audi
Audi A4 je postal A5, pripravljen je kot karavan ali kot kombilimuzina. FOTO: Audi
23. 7. 2024 | 05:00
4:03

Audi predstavlja povsem nov avtomobil, to je audi A5, ki je, zanimivo, zamenjava za dosedanjega A4. Lahko je kombilimuzina ali doslej najbolj priljubljeni karavan (avant). Še naprej je to avtomobil s klasičnim pogonom, ki pa med drugim prinaša za koncern povsem novo hibridno tehniko.

Gašper Boncelj

Audi je po lastni razlagi A4 preimenoval v A5, da bi se v prihodnje vedelo, da so njihovi avtomobili, ki imajo v oznaki modela liho število, klasično gnani, tisti s sodim številom pa električni. Tako naj bi tudi sedanji audi A6 v naslednji izdaji postal A7, številko šest pa naj bi pridržali za ravno novega električnega Q6, podobno velja za električnega Q4. Slednja sicer še imata tudi pristavek e-tron, bomo videli, ali bo tako ostalo.

Kakorkoli, A5 je res povsem nov, lahko je petvratna kombilimuzina (označujejo ga sicer za limuzino) z visoko vpetimi prtljažnimi vrati, ko jih odpremo, imamo dostop do prtljažnika in sedežev; lahko pa je karavanski avant. Po pisanju Autocara pri Audiju pač ne razmišljajo več o nekdanjem kupeju in kabrioletu, ki so ju prodajali pod modelsko oznako A5.

A5 letnika 2024 je pripravljen na povsem novi osnovi za klasično gnane avtomobile (angleška oznaka je Premium Platform Combustion ali PPC), avtomobil je tudi konkretno večji, v dolžino v obeh primerih meri 483 centimetrov, medosna razdalja je 290 centimetrov, sedem več kot prej, je tudi malce širši.

V notranjosti ima za volanom podolgovat ukrivljen zaslon z dvema ekranoma, možen je še eden posebej za sovoznika. Ob močno izraženi digitalizaciji je še mogoče videti kak gumb, denimo za uravnavanje jakosti avdionaprave.

Pričakuje se, da bo ob daljšem medosju bolj prostorno in udobno zadaj, v prtljažniku je osnovna prostornina korektna (445 oziroma 476 litrov), ne pa izjemna. Zadnja klop se podre v razmerju 40/20/40, prtljažnik tedaj naraste na 1299 in 1424 litrov.

Pogon je nameščen vzdolžno, še vedno gre za motor na notranje zgorevanje, a s pomembnim dodatkom, da je lahko v nekaterih primerih pripravljen v napredni hibridni izvedbi. Vstopni je bencinski 2-litrski štirivaljnik z močjo 110 ali 150 kW, v prvem primeru s sprednjim, v drugem pa s štirikolesnim pogonom; v obeh primerih je menjalnik samodejni z dvema sklopkama.

Dizelsko stran predstavlja prav tako 2-litrski štirivaljnik z močjo 110 kW, ki pa je opremljen z novo hibridno tehniko, kjer osnovnemu pogonu elektrika pomaga močneje kot v doslej znanih blagih bencinskih hibridih iz skupine Volkswagen. To hibridno tehniko so uporabili tudi kot pomoč za 3-litrski bencinski šestvaljnik (moč 270 kW) v športnejši izvedbi S5. Kasneje naj bi bil na voljo še bencinsko-električni priključni hibrid s konkretnim dosegom samo na elektriko, okoli 100 kilometrov.

Audija A5 bodo v Nemčiji začeli naročati še ta mesec, cena se tam začne pri konkretnih 45 tisoč evrih, prve dobave bodo novembra. Verjetno jeseni pripelje tudi k nam, vprašanje je, kako bo s ceno, saj je bilo odhajajoči A4 zdaj mogoče dobiti že za 38 tisočakov. Kako se bo novi audi A5 na trgu meril z večnima tekmecema, BMW serije 3 in mercedesom razreda C, pa bo pokazal čas.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine