Prvi dve sta že povedali, da bi bila optimalna cesta le južno od Ptujskega jezera, a to očitno ni dovolj
Galerija
Gradnja ceste preko Ptujskega polja se je že večkrat začela. FOTO: Franc Milošič
Markovci - Pot do dokončne odločitve, kje naj se hitra cesta med Draženci in Ormožem izogne Ptuju, bo še zelo dolga. Možne variante bodo študirali in preverjali še tretjič, potem pa presojali vpliv na okolje za najprimernejšo, so v Markovcih povedali predstavniki ministrstev za infrastrukturo ter za okolje in prostor. Župani na tem območju pa se sprašujejo, ali je res potrebno zapravljati čas in denar še za en krog presojanja.
Prva študija 2007 ter prometna in ekonomska študija variant iz sredine letošnjega leta stas pokazali je, da je upravičena le cesta južno od ptujskega jezera med Markovcami in Hajdino. Brez obvoznice Ptuja ni upravičeno graditi niti ceste od Markovcev do Ormoža, so še ugotovili analitiki in strokovnjaki za promet. Ministrstvo za infrastrukturo pa je aprila letos določilo parametre za to cesto: dvopasovna, izvennivojska križanja, hitrost do 100 kilometrov na uro. Obe navedeni ministrstvi se strinjata, da ti kriteriji ustrezajo za nadalnje načrtovanje.
Toda v novem krogu presojanj bodo spet obravnavali eno severno (S4) in najboljšo južno J1, vendar naj bi na južni strani skušali najti še kakšno tretjo, ki bi še manj posegla v Naturo 2000. Toda Dars je za južno pot že plačal študijo štirih variant, občina Markovci pa še optimirano peto, zato se župani in občani bojijo, da gre le za zavlačevanje, kot poudarja vodja civilne iniciative Sergeja Puppis Freebairn. Tudi župan Središča Jurij Borko se čudi, zakaj se še naprej nameravajo ukvarjati s severnimi variantami. Za novo študijo bo treba pripraviti javni razpis, potem čakati na ocene variant, zatem med njimi izbrati najboljšo, ta pa bo morala prestati še okoljsko presojo. Če je ne bo, potem ostane le še postopek za presojo javnega prometnega interesa nad Naturo 2000. Župan Markovcev Milan Gabrovec vidi krajšo pot: " Dajte nam negativno odločbo, pa da gremo takoj v postopek za prevlado javnega interesa. Prepričan sem, da je to mogoče."
Posebej jasno pa so v Markovcih domačini predstavnikom Darsa in ministrstev povedali, da območje Nature 2000 na tistem območju, kjer bi njegov rob povozila cesta, sploh ni takšno, kot je opisano v uradnih dokumentih, ampak veliko bolj degradirano in tamkajšna laguna da je ekološka bomba in ne idiličen rezervat. Zato predlagajo ponovno presojo primernosti tistega dela Nature, ki bi ga odščipnila južna cesta. In to z ogledom in analizo na terenu in ne v ljubljanskih pisarnah. "Ptuj potrebuje obvoznico, torej južno varianto, in ne vpadnice v mesto, kar so vse severne variante," še poudarja podžupan mesta Gorazd Orešek.
Komentarji