Državna cestna povezava med osrednjo Slovenijo in Posočjem keltika bo na enem odseku gradbišče še do novembra, čeprav so gradbeniki ponekod že položili asfalt na posodobljeni cesti za udobnejše premagovanje ovinkov. Novih gradbenih zalogajev pa je še veliko.
Pred dokončanjem izvedbe je torej tretji zaporedni večji poseg na keltiki, ki jo direkcija za ceste ravna od leta 2013. Trenutno je v teku rekonstrukcija 3,5 kilometra dolgega dela odseka med Dolenjo Trebušo in Želinom. Rekonstrukcija ceste vključuje razširitev vozišča, s čimer bodo omogočeni normalno srečevanje večjih vozil, preglednost na priključkih in večja potovalna hitrost.
Novi posodobljeni odsek je dolg 3,5 kilometra. Foto Jože Suhadolnik
Zaradi zahtevnega terena so morali delavci poseči še v brežine, tako da bo na koncu zgrajenih še približno 2500 metrov podpornih in opornih zidov. Sanirani bodo prepusti, urejeni priključki, avtobusna postajališča in počivališča ter cestna razsvetljava. Vrednost gradbenih del rekonstrukcije znaša 8,27 milijona evrov, zaključili pa jih bodo po napovedi direkcije za ceste do novembra.
Skozi Zalo še dober mesec dni
Glavna cestna povezava med osrednjo Slovenijo in Idrijo bo s koncem julija znova prekinjena. Ker so se na cesto v Zali vedno pogosteje krušili kamni in skale, so se na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI) namreč odločili za celovito sanacijo tega dela prometnice. Julija lani je bila cesta zaprta tri tedne zaradi namestitve mreže in ograje na izpostavljenih lokacijah, letos bo situacija podobna, le da se bodo lotili gradnje galerije, s katero naj bi se občutno povečala varnost voznikov skozi sotesko. Dela v vrednosti slabe tri milijone evrov bo izvajalo podjetje Kolektor CPG. Zaradi zapore glavne cestne žile bodo imeli največ težav prevozniki, saj bo obvoz za tovorna vozila, težja od 7,5 tone, skozi Tolmin in Novo Gorico, kar pomeni dodatnih 190 kilometrov.
Že za prihodnje leto država napoveduje širitev približno 600-metrskega odseka pred Želinom, v prihodnjih letih pa je predvidena gradnja ceste pri Dominovem robu s predorom. Direkcija pričakuje sprejetje državnega prostorskega načrta za projekt do konca leta.
Viadukt, obvoznice
Prav do takrat je predvideno tudi dokončanje projektiranja za zadnjo cestno posodobitev na kobariškem klancu. Predvideva se obnova polkilometrskega odseka, kjer bo stal tudi nov 69-metrski viadukt.
Pomemben poseg direkcija načrtuje na goriški magistrali z obvoznico Kanal z novim mostom čez Sočo v dolžini 115 metrov. Trenutno je v teku parcelacija, nato sledijo odkupi zemljišč, sporočajo z direkcije.
8,27
milijona evrov bo stala zadnja posodobitev keltike
Precej bliže izvedbi pa je gradnja obvoznice Tolmin, za katero so že izdelani projekti v dolžini kilometra in pol. Trasa obvoznice je umeščena med naselje in reko Sočo kot dvopasovna cesta s tremi krožišči in trikrakim semaforiziranim križiščem. Projekt predvideva tudi most čez Tolminko v dolžini 171 metrov. Trenutno so v teku odkupi zemljišč. Po končanih odkupih bo oddana vloga za pridobitev gradbenega dovoljenja, v najboljšem primeru pa bi lahko dela začeli proti koncu prihodnjega leta.
Komentarji