Pozdravljeni!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Ljubljana in okolica

Zgradili nadvoz, nevarnega prehoda ne bodo ukinili

Odslej se bodo prebivalci naselja Sončni dvori in Brezja čez nadvoz varno vključevali v promet.
Na nadvoz so prebivalci Sončnih dvorov in Brezja čakali polnih dvanajst let. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Na nadvoz so prebivalci Sončnih dvorov in Brezja čakali polnih dvanajst let. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
9. 11. 2018 | 06:00
5:00
Grosuplje – Po dvanajstih letih načrtovanj, številnih pogovorov in zapletov bodo danes vendarle odprli novozgrajeni nadvoz čez železniško progo Ljubljana–Metlika v Grosupljem, s tem pa prečkanje tirov na Kadunčevi cesti ne bo več tako nevarno, kot je bilo doslej.

Nadvoz je zgrajen iz smeri krožišča med trgovskima centroma Hofer in Spar čez železniško progo proti Sončnim dvorom, ki to naselje in Brezje pri Grosupljem s približno 1200 prebivalci skupaj z novim krožiščem in novo cesto varno povezuje z Adamičevo cesto v Grosupljem.

Prebivalci Grosupljega se bodo odslej varno vključevali v promet na Adamičevi cesti. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Prebivalci Grosupljega se bodo odslej varno vključevali v promet na Adamičevi cesti. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Z novo naložbo se bodo vsi udeleženci v prometu izognili nevarnemu nivojskemu železniškemu prehodu. Poleg nadvoza so zgradili še pločnik, kolesarske steze in postavili cestno razsvetljavo.


Nadvoz krasi občinski simbol


Pri izdelavi projekta so snovalci objektu vdahnili tudi del identitete grosupeljske občine. Na osnovni konstrukciji mostu so postavili unikatno oblikovane panele iz jeklenih profilov, čez njih pa je montirana perforirana pločevina.



Centralno postavljen panel, po dimenzijah največji od vseh, preprečuje zdrs snega z mostu na železniške tire, hkrati pa je tudi prostor, na katerega so namestili konjička, ki predstavlja simbol te obljubljanske občine, je povedala Jana Roštan z grosupeljske občine.

Najštevilčnejše naselje v Grosupljem. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Najštevilčnejše naselje v Grosupljem. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Skladno s podpisano pogodbo iz leta 2015 o sofinanciranju naložbe med občino, ministrstvom za infrastrukturo in SŽ-infrastruktura, je gradnja ceste z nadvozom, krožiščem, razsvetljavo in ostalo komunalno in cestno infrastrukturo ter z arheološkimi raziskavami stala 3,5 milijona evrov z DDV, pri čemer je občina primaknila 450.000 evrov, levji delež pa Direkcija RS za infrastrukturo.



Poleg tega je bil občinski strošek tudi izdelava prostorskega načrta, investicijska in projektna dokumentacija in nakup zemljišč, kar je stalo okoli 650.000 evrov.


Številni zapleti


Da državni birokratski mlini meljejo zelo počasi, zgovorno pove podatek, da je vlada že leta 2007 sprejela sklep o začetku priprave državnega prostorskega načrta (DPN) za nadvoz čez železniško progo Ljubljana–Metlika, s priključkom na regionalno cesto in priključkoma na Kadunčevo ter Industrijsko cesto. Ministrstvo za promet je občini že leta 2006 izdalo odločbo, da najpozneje v treh letih zgradi nadvoz in tako poskrbi za varen prehod čez železniško progo. Vendar je bil ta prostorski akt sprejet šele v drugi polovici leta 2015.

Nadvoz v znamenju grosupeljskega simbola. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Nadvoz v znamenju grosupeljskega simbola. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Nato so se pristojne državne ustanove in občina vendarle dogovorile, da bo večino denarja za nadvoz, ki ga bosta danes ob 16. uri odprla tamkajšnji župan Peter Verlič in direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko, prispevala država.

Iz Sončnih dvorov bo odslej vožnja čez progo potekala varno. FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Iz Sončnih dvorov bo odslej vožnja čez progo potekala varno. FOTO: Bojan Rajšek/Delo


Pred uresničitvijo naložbe se je zapletlo tudi z nekaterimi prebivalci Sončnih dvorov, ki so se na izdano gradbeno dovoljenje pritožili. Med drugim jih je zmotilo, da se jim bo po ukinitvi železniškega prehoda na Kadunčevi cesti podaljšala pot do občinskega središča, nasprotovali so svetlobnemu onesnaževanju in hrupu. Direktor grosupeljske občinske uprave Dušan Hočevar je včeraj za Delo povedal, da do izgradnje podhoda do železniške postaje v Grosupljem občina ne namerava ukiniti prehoda čez progo za pešce in kolesarje, ampak le za avtomobile, zato bodo na obeh straneh proge postavili tehnične ovire oziroma labirint.

Dušan Hočevar, direktor grosupeljske občinske uprave  FOTO: Bojan Rajšek/Delo
Dušan Hočevar, direktor grosupeljske občinske uprave  FOTO: Bojan Rajšek/Delo


V okviru državnega projekta Nadgradnja železniške postaje Grosuplje bosta sicer zgrajena dva podhoda: prvi za dostop na perone in Industrijsko cesto in drugi za lažji dostop prebivalcev Brezja in Sončnih dvorov v mestno središče. Rekonstrukcija železniške postaje bo stekla predvidoma prihodnje leto in bo stala približno 15 milijonov evrov. V prihodnjih dneh namerava občina razširiti še Industrijsko cesto, s čimer bo omogočen lažji prehod iz zahodnega dela občine čez nov nadvoz, je napovedal Hočevar.

Hvala, ker berete Delo že 65 let.

Vsebine, vredne vašega časa, za ceno ene kave na teden.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine